Inlägg från: tobiasochlinda |Visa alla inlägg
  • tobiasochlinda

problem efter bröllopet, känner mig besviken

jag gifte mig 3 maj i år och det blev väldigt stressat in i det sista. Vigsel ceremonin blev helt underbar förutom att kanton spelade fel utgångsmarsch, men det kan jag leva med.. men efter vigseln så märkte jag att min mamma ignorerade mig och verkade sur. Jag konfronterade henne när vi hade tagit av tårtan. då sa hon att hon var fruktansvärt besviken på mig pga min systers pojkvän inte varit bjuden.. Han var inte bjuden pga att vi några månader innan blev väldigt sårade av en grej han gjorde mot oss och det resulterade i massor av bråk. Vi frågade systern innan om det var ok att han inte kom, vi ville verkligen inte ha honom där och hon sa att hon förstod och det var ok. När sen min mamma skulle åka så ställde hon till en scen inför en massa med människor och skrek att det var filständigt vidrigt det jag gjort och att hon aldrig varit så besviken på mig i hela sitt liv, jag grät och min pappa (dom är skilda) kastade ut henne. 2 dgar senare ringde jag henne och då sa hon att hon skämdes över hela sitt moderskap och mig som dotter. Efter det har vi pratats 2 ggr om detta och hon har sagt nåt som iallafall kan liknas vid en ursäkt, men jag kan inte släppa det, dessutom var det några småsaker som gick fel, min man glömde västen till kavajen, bordsplaceringen blev fel, och några av dom gästerna som var viktigast för mig fick förhinder i sista minut. och det är ju verkligen småsaker.. men jag känner mig så besviken iallafall, kan man gifta sig igen?? Jag har pratat med min syster i efterhand, och då sa hon att han blev jätteledsen när hennes kille inte fick komma, men inte ville säga nåt, mens hennes kille under festen kom med sina kompisar och hämtade några av våra gäster till en fest dom hade, och innan försökte övertala en massa av våra gäster att inte komma, det hela känns så himla barnsligt och mitt i allt är jag fortfarande ledsen och besviken!! vet inte varför jag skriver detta, annat än att jag skulle behöva skriva av mig, och till frågan igen, kan man gifta om sig eller?? ibland drömmer jag om att ta med sig våra närmsta vänner och åka till nån exotisk ö och ha en ny egen ceremoni. men jag vet inte.. det känns lite märkligt samtidigt! Jag önskar faktiskt att jag aldrig gift mig!! ush.. jag kommer aldrig mer ha nånting för min släkt ...

• Svar på tråden problem efter bröllopet, känner mig besviken
  • tobiasochlinda

Tack, min systers pojkvän, dom är inte ens sambo! är 11 år äldre än henne och alltså 32! jag påpekade för min syster att det kändes som att alla lite " dumma tobias och linda stackars lasse" när det faktiskt är han som varit dum, och då sa hon att det hade hon inte tänkt på men att jag hade en poäng i det.. så det var ju lite skönt. Ena stunden vill jag bara bryta med min mamma helt och i nästa aå vill jag ändå ha en mamma... Jo jag har pratat med min man och han tycker det låter bra med en ny ceremoni av nåt slag, men inte med vännerna.. vet inte riktigt hur jag ska lägga fram det.

• tobiasochlinda

Tack, jag tror faktiskt jag ska börja planera en sån grej, tack för stödet :) va gla jag blev! jag har tyckt det kännts så konstigt att göra det, men det behöver det ju inte alls vara!

• tobiasochlinda

Tavi
    Jo jag har försökt tänka så att bara lägga det bakom mig, men jag har haft svårt med det, jag känner mig så besviken på henne, bli fortfarande ledsen, men det är nog mycket det att hon är en sån som tycker att problem är inget man pratar eller erkänner att man har så det är liksom svårt då att verkligen prata igenom det eftersom att hon bara blir sur för att jag vill prata om det och verkligen berätta hur jag känner det.

Men jag har bstämt mig för att följa era råd och planera för en ny ceremoni. Tack för erat stöd!

Svar på tråden problem efter bröllopet, känner mig besviken