• Izzie

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej svejs! Nu är jag tillbaka efter vår första husvagnssemester! Det var sjukt varmt, jobbigt, mysigt men framförallt askönt att komma hem igen till alla bekvämligheter. Har dessutom lyckats dra på mig en riktig rossel-förkylning så det är lugna gatan som gäller här hemma.

Läste ikapp lite grann igår, men eftersom hjärnan är lite mosig får ni inte ta illa upp om jag glömmer kommentera. Skrev ett inlägg igår som försvann och jag orkade bara inte börja om, så här kommer det som jag minns.

Cicci - Stor kram! Nu är beslutet taget iallfall och ni slipper våndas över det. Återstår gör förstås bearbetningen, men det positiva verkar åtminstone vara att du och maken pratat ordentligt? Håller tummarna för att fortsättningen blir ljus iaf.

Vickan - Herregud. Det är väl ändå ödets ironi att trådens enda "riktiga" velpotta träffar rätt på första försöket! Jag menar, vad är oddsen för det? Men du, det kommer bli super! Jag grattar - Grattis Vickan!!!

Tinga - Jag vet inte vad jag ska skriva. Jag kan inte sätta mig in i den tuffa sits som ni varit och fortfarande är i. Men du, det måste finnas hjälp att få? Jag har för mig att du skrev att de fortfarande sondmatas och då måste ju fler kunna hjälpa till? Era föräldrar? Syskon? Nära vänner? Det verkar som det är läge att våga be om hjälp. Jag tror inte att de skulle tycka det var betungande. Hade jag bott närmre hade jag gärna kommit några timmar för att avlasta, och jag tror säkert att era anhöriga är villiga att göra detsamma. Har ni frågat? Lite sömn gör SÅ STOR skillnad att man knappt tror det är sant. Skickar massor med kramar till dig och dina killar!

Vänner - Jajamen, det är jag som älskar krämer och jag är jättenöjd med de jag beställde sist. Paketen fastnade ju i tullen men det var bara att betala och se glad ut. Sedan faxade jag kvittot till företaget jag handlat av och de krediterar mitt konto. Funkar super!
    Jobbigt läge med prinsen... Och vilken kommentar av läkaren. Som om man ville att de skulle slå sig... Sånt händer ju bara. Dessutom - hur lätt är det att få ett barn i den åldern att hålla sig lugn???

Nenne - Har du fått svar ang din intervju? Verkar som ni haft en lyckad semester iaf du och maken. Och jodå, det kommer att bli din tur. När ska ni dra igång med inseminationerna?

Nattson - Härligt att det funkar bättre! Finns det någon bild på Alicia i galleriet?

Junilejon - Skönt att höra att det går framåt för er oxå. Låter härligt att ha båten som tillflykt när det är varmt. Snacka om att lillkillen börjar i tid

September - det är inte klokt vad tiden går...

• Izzie

September - Jag testade det ett tag, dvs att pumpa ur och ge på flaska. Funkade jättebra. Då blev det längre mellan amningarna och maken kunde hjälpa till. Att vänja henne vid flaska var ju bra oxå med tanke på att min amning funkade allt annat än bra sen...

• Izzie

Förresten så har tanten hittat mig igen! Ett och ett halvt år utan mens var inte fel alls (ifall man räknar bort det vidriga avlaget då förstås som höll i sig i 8 veckor... Varför förbereder ingen en om det förresten???)

Så det var dags att inhandla bindor och tamponger igen. Fick leta en stund för de hade tom bytt förpackningar på de sorter jag brukade använda

Med andra ord, borde ingen av er andra få ett besök av henne just nu eftersom hon är uppehållen hos mig... Är det någon som väntar just nu??? Nä, hon var väl på väg till Vickan, men hittade mig istället. Fine by me...

• Izzie

jasså, jag skrämde iväg alla...

jaja, får väl ta lunch istället då.

• Izzie

Nämen vilket mögel med Kodakgallery! Det borde finnas fler...

Sept - Är hon väldigt lättväckt då? Annars kanske det är kanontider att flyga? Hon kanske sover hela tiden? Du kan ju mata vid start. Kan du ha med dig ligginsatsen till barnvagnen så kan hon sova i den. Hur lång flygtid är det?

• Izzie

Sept - Jag tycker absolut att du ska kolla det där med liggdelen. Om det är möjligt så behöver hon ju inte lyftas upp alls, utan kan förhoppningsvis sova gott under tiden.

Vi har avgått från våra rutiner en del nu under sommarhalvåret pga av fester, fotbolls-em, grillningar osv. och trots detta verkar det inte störa något nämnvärt faktiskt. Visst, efter en "konstig" kväll/natt, så har vi tagit det lugnt kvällen efter och haft samma procedur och läggtid som vanligt och då har hon snabbt hittat rutinen igen.

Fyra timmars flygtid är ju ändå inte så länge. Du får kanske vara beredd att mata lite mer än vanligt bara, men förhoppningsvis funkar det bra. Jag har hört mig för en del under de senaste månaderna eftersom jag själv är lite orolig för vår USA-resa i slutet av september, och i de flesta fall verkar det funka bättre än vad föräldrarna trott

Hoppas så är fallet både för dig och mig!

Men även om man inte hade haft barn att ta hänsyn till så måste jag ändå säga att flygtiderna på resan dina föräldrar valt verkligen var hemska...

• Izzie

Herregud BS, din sommar har verligen varit speciell. Förlåt, men jag kunde inte låta bli att fnissa till lite när jag läste att din man hade slagit i huvudet på färjan. Hur är det möjligt med all otur???! Jag menar absolut inget illa och det är förstås jättesynd om din man, men vilka är oddsen liksom?

Det går säkert bra med dagisstarten imorgon. Gissar att många går tillbaka till jobbet då, det verkar ju så, inte minst bland alla trådisar. Hursomhelst önskar jag dig & Iris stort lycka till imorgon!

Telis O Lappis - Jag kan absolut förstå att ni tänker som ni gör, men än finns det chanser kvar. Så länge ni vill lovar jag att hålla tummarna stenhårt oavsett om det gäller tandborstsex, ivf el adoption. Kramar till er båda!

September - Om resan bara blir ett stressmoment så förstår jag att du hoppar den. Det går ju fler tåg... (eller flyg kanske vi ska säga...)

MSW - Det var inte min mening att skrämma dig ytterligare ang avslaget (om det nu var mitt inlägg om det för ett tag sedan som förstorade skräcken). Men jag kan inte ljuga heller. Det är inte trevligt helt enkelt. Sedan hur mycket och hur länge man blöder är säkert individuellt. För min del höll det i sig i 8 veckor, men mot slutet räckte det med trosskydd. Det är som en vanlig mens, men den pågår ju så länge att man vänjer sig. Samtidigt är det så mycket annat som händer i ditt liv då, så du kommer nog inte tänka så mycket på det ändå. Dessutom känner man sig inte snyggast i världen när man precis fött barn i vilket fall så det är väl lika bra att ta all skit på en gång.
    Jag hade oxå sjukhusets nättrosor och deras blöjor i början. Ville inte ta på mig mina egna kläder när jag kände mig så saggig, men efter ett par dagar var jag redo för mina egna kläder. Ang lista så har jag en sådan på mailen som jag skicka iväg till dig om du vill. Bara inboxa din mailadress i så fall.
    kram på dig!

Saffranin - Tycker du ska testa...

• Izzie

Här har det varit illa annars. Fy vad jag har gråtit i helgen. Har åkt på en riktigt elak öroninflammation och det var det värsta jag varit med om i år. Har ju haft feber, halsont och rosselhosta hela veckan (så surt på sista semveckan) och trodde det skulle vända till helgen, men icke. Den smärtan i huvudet och i örat. Fy fasen. Har inte kunnat sova, och det bara rinner ur örat hela tiden. Så jävla äckligt. Usch, hoppas ingen läser detta till frukosten. Var bara tvungen att berätta. Tycker nämligen så synd om mig själv som fått ställa in allt roligt som vi planerat i veckan. Ja ni hör ju hur självömkande jag låter...

Har iallafall fått en dunderkur med penicillin nu som jag hoppas ska göra underverk.

Matilda skrutt håller på att bli galen (tror jag) på sin tråkiga mamma som bara ligger eller sitter och inte leker med henne. Matilda har verkligen gjort jätteframsteg med både tal och rörelser senaste veckan - Jättekul att följa!

• Izzie

Clownis - Klart vi minns dig! Jättestort grattis till lilla tjejen! Låter super att din man mår förhållandevis bra och kan få njuta av sin lilla dotter. Håller tummarna för att det håller i sig! kram!

• Izzie

Nä nu ska jag hoppa i säng. Pratade med en sjuksköterska tidigare idag som tyckte att jag borde varit mera hjälpt av penicillinet än vad jag är, så nu måste jag ringa tidigt imorgon bitti för att få en ny tid.

kram till er alla!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen