• muggles

Ännu en tur med barnkarusellen

Här har det hänt grejer!

Så du var gravid ändå Vickan?! GRATTIS!!! Försäkringar behöver du inte oroa dig för ännu. Jag drack inget alkoholhaltigt efter att jag plussat men du får känna efter själv. Eg tror jag inte att en liten mängd är ngn fara alls i detta tidiga stadium. Tänk på att äta nyttiga saker om du vill hålla vikten...
    Förresten är Sardinien ett favvoställe, har varit där (bott i Alghero) 2 ggr. Vilket hotell bor ni på? Ni får inte missa Maria Pia-stranden - den är fin! Vill ni ha en utflykt en dag så hyr bil och åk till Smaragdkusten och kika på "det rika folket" (och den fina kusten). Det finns flera bra restauranger på den gamla stadsmuren i Alghero, med havet och solnedgången i sikte.

Nenne: jag inboxar plussitivitet till dig! Usch fy fan, deppigt värre. Men hallå, ni har ju faktiskt inte försökt "allt" än. Det finns ju stor chans att insemination el ivf hjälper er. Ge inte upp än.

Vänner: har äntligen fått tummen ur att fixa med bilderna från vårt besök - kopior kommer snart!!! Ang att prinsen svalt gem så tror jag att det är sådant som händer nästan alla. Samma det här med att de trillar och slår sig. Man får bara försöka hindra de värsta olyckorna, allt kan man inte hindra.

Victory: grattis till lillkillen!

Hmmm... var det ngt mer - det var ju så mkt att kommentera nu...

Jag har iaf lagt in 2 nytagna bilder (var det du som efterfrågade det Izzie?) i galleriet.

• muggles

Cicci: jag tror det är jättesvårt att förstå vad du/ni har gått igenom. Men jag tror det är bra att gråta ut och inte bara gå vidare allt för fort (att bara skaka det av sig liksom), för då tror jag det kan komma tillbaka senare. Skönt att det ordnat sig med din man!

Jag och min man har förresten för första ggn i i vår relation haft "semestergräl". Vi som aldrig grälar... Nåja, livet med småbarn är ju påfrestande för relationen och allt det där. Iaf, vi redde ut det och sedan har vi haft en superskön semester. Jag har funderat lite och tror att det beror på att man är så fokuserad på barnet att man inte hinner prata med varandra och reda ut saker och sedan exploderar det. Nåja, nu har man varit med om den klassikern också...

• muggles

Vickan: fast om du går upp ca 15 kg med grav så är det bara normalt. Men det är ju synd om du går upp 30 för det är ju lite svårare att bli av med. Jag har iaf fortfarande 4 kg plus sedan innan grav men det är bara att kämpa på (med träning - jag tror inte på dieter).
    Ang Sardinien så finns det många bra rest även inne i de gamla gränderna (där tvättlinorna hänger mellan husen!!!). Bla en underbar hummerpasta... mmmmmm. Även det lokala vinet är att rekommendera (märke Sella&Mosca). Du kan ju smaka en sipp el två

• muggles

Oms: long time no see! Kul att höra ifrån dig och hur det går med Mathilda. Synd att hennes reflux består men kräkas 5-10 ggr låter ändå som en förbättring även om det går långsamt? Moa slutade kräkas helt för bara några månader sedan (hon blir 1 år nu 26/8). Men sista tiden var det bara vatten som kom upp, så det var inte så farligt. Hade nästan glömt att hon alltid kräktes förr tills jag såg lite bilder från i påskas där hon hade sin ständiga följeslagare - haklappen - på.

Sweet: jag förstår dig när det gäller dina känslor för jobb och mammaledighet. Även om jag skulle ha tyckt att 3 mån ledighet var för kort för min del så vet jag ändå vad du menar. Jag var ledig 9 mån (+ en mån innan förlossningen) och det räckte verkligen, sista månader längtade jag tillbaka till jobbet. Dock tyckte jag att from 4 mån ålder var det betydligt roligare att vara hemma än i början, första månaderna är man ju bara en servicestation; mat, blöja, kläder, mat, blöja, ... Men sedan blir det ju mer interaktion och att barnet lär sig fler grejer och man får mer respons tillbaka.

Vickan: när man vill bli gravid men inte har lyckats än så vill man VÄLDIGT gärna vara förbjuden att dricka vin... Kommer ihåg känslan. Men det är nog annorlunda om man inte riktigt var beredd som i ditt fall.

Ang Moa så pratar hon som 17. Det är "oj, aj, uj, ampa, brrr" mm. Hon har varit väldigt go under semestern, trivts som fisken i vattnet när vi gjorde besök hos Vänner mfl kompisar, när vi var vid stugan i Värmland etc. Men så fort vi kom hem blev hon uttråkad. Tråkigt att krypa på platt lägenhetsgolv (ingen utmaning), tråkiga leksaker, tråkigt tråkigt allting. Vi är tvungna att gå ut med henne ganska mkt så hon får krypa runt ute och äta stenar och gräs och annat. Hon har inte börjat gå själv än utan hon vill gå med stöd så mkt så man får ont i ryggen. Vi fick i desperation åka och köpa nya leksaker till henne, insåg att nästan alla hennes leksaker var för yngre barn. Hon har ju ett tag varit så intresserad av allt utom leksaker så vi har inte brytt oss men nu är hon som sagt trött på allt i lägenheten, så vi köpte lite nya "aktivitetsleksaker".

Nä nu måste jag hoppa in i duschen innan maken får spel på mig...

• muggles

MSW: helt riktigt!

Lappis: halloj!!! Har du druckit några najsiga viner???

Frullan: jobba på ett syskon - shit pommes frites! Själv är jag inte alls sugen på det än... Har sexlusten kommit tillbaka nu då?

Men vinsugen är jag! Det är ju semester, då får man väl en tisdag...? Ska se om maken kan övertalas också. Synd att jag har TANT för annars kunde det blivit lite barnförbjudet också Jag har megatant denna gång men det är väl pga spiralen.

• muggles

Kodakgallery meddelar att jag måste köpa ngt av dem annars deletar de alla bilderna i galleriet. Man måste tydligen köpa ngt varje år för att få ha bilder hos dem. Ngn som vet ngt annat gratisställe??

• muggles

Jag har inte lagt upp de senaste bilderna jag fått till mugglesfan-adressen pga detta...

• muggles

Stort grattis Clownis - klart vi minns dig! Kul att du kom in och berättade hur det gått!

Jag har så svårt att hitta den här tråden jämt, kom till slut på att det är för att den inte ligger i Relationer utan i BT-träffar. Förut var det bara att gå in i Relationer så låg den alltid överst (nästan)

Ang dagissovtider så verkar de flesta dagis ha lagt sovtiden till efter lunch. Större barn sover oftast bara en gång per dag och då ung mitt på dagen. Moa har redan lagt om till en sovtid per dag. Men att Iris är trött redan på förmiddagen beror säkert på att hon sover så dåligt på natten.

Jag är faktiskt på jobbet för pga vädret så bestämde jag mig för att spara en vecka till nästa år istället. Sedan åker vi ju till Korsika på lördag så lite mer semester ska jag ha innan höstruschen börjar.

Ngn av er som vet hur mkt packning en liten får ha med sig? Det står max 15 kg per person men vi har ju inte betalat ngt för henne så jag vet inte om hon räknas? Vi ska ha med alla blöjor och all mat pga att det inte finns ngn affär nära där vi kommer att bo, och det kommer ju att väga en del...

• muggles

Telis: kul att du är här igen! Hade ni en skön semester?

Länge sedan vi hörde av Frejis va?

Saffranin: det låter lite plussitivt faktiskt. Det här med ömma bröst kom inte förrän efter ett tag för mig (v7-8?) så det är inte ett så säkert tecken som många tror.

• muggles

Nu ligger det lite bilder uppe i galleriet, det verkar finnas kvar än så länge. Nya bilder på Omsans Mathilda, på MSWs mage och på Junilejons Melvin.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen