Ännu en tur med barnkarusellen
AM: känns snart som att du och jag tar all bandbredd här inne idag - ingen annan får chansen
AM: känns snart som att du och jag tar all bandbredd här inne idag - ingen annan får chansen
Izzie: Vi har bara den första (finns det fler?) och den var bra som inspiration i början. Nu lagar maken i princip samma mat till Moa som till oss (men med mindre salt) och hon älskar det. Hon får en barnmatsburk och en hemlagad rätt per dag (svårt att hinna laga all mat). Finns även recept på growingpeople (som vi inte använt) som ska vara bra enl Vänner bla.
Förresten; någon här som använt bärsele? Min svägerska som har reumatism ska få barn i nov och vi tänkte presenta dem med en sådan så hon slipper få ont i sin arm av allt bärande. Men vilken ska man köpa - det finns ju miljarder varianter och vi använde aldrig ngn... Ngn här som vet? Annars får jag besöka FL... *burr*
AM: tack för tipset ang bärsele - jag är nog inne mer på bärsele just än bärsjal (el sling som Sweet kallar det) / BB. Provade BB som vi fick låna av Piggelin och varken jag el Moa tyckte det var så superbra. Jag tror att bära på höften passar min svägerska bättre.
Sweet: klart att inte lill-karamellen får men för livet av att börja på dagis vid 3 mån ålder! Det är ju vi i Sverige som är lite insnöade där. Det enda jag själv tänker på är att när de är så små så binder de sig till den person som tillbringar mest tid med dem. Det har märkts jättetydligt på Moa (fast jag ska nog iofs inte döm alla barn efter henne... ). När jag var hemma med henne så var jag hennes "första-trygghet" och när jag varit borta 4 dagar med konferens med jobbet - då var det maken som var första-valet. Så jag undrar om inte de binder sig väldigt till dagispersonalen när de är så små? Det är bara en fundering jag har. När de blir lite äldre så förstår de ju mer vem mamma/pappa är och börjar känna igen folk, så då är det ju annorlunda. Moa är ganska mammig nu med, trots att maken är hemma med henne på heltid.
Kan ngn vänlig själ skicka mig länken till kodakgallery? Alla ni verkar ha tillgång men inte jag...
Vänner: jag rekommenderar er starkt att fixa barnvakt och boka en natt på Östangård!!! Otroligt bra mat till bra pris, stora portioner, gott vin, trevlig personal, vackra rum och restaurang, mysig miljö. www.ostangard.nu/
Vill ni ha med prinsen så funkar det också - be om ett större rum, ta med resesäng och aktivera barnvakten Men det är såklart ännu bättre utan barn...
Jag hade kurs igår igen - fy f-n vad tråkigt det är! Den sämsta delen med mitt jobb...
Idag har jag ägnat en stor del av förmiddagen åt att få igång min nya mobil med synkning med Outlook osv. Kul på hjul
Annars har jag kört igång hårdträning till skillnad från dig Lappis Ska gå ner 3kg denna höst har jag bestämt och det ska ge mha träning, inga dieter. Har ju gjort det förr så jag vet att det går... Har sprungit 8km två ggr (nu blev du avis Tinga va?!
) och tränat ett gympapass denna veckan redan.
Vi har bara tandborstningsproblem på kvällen efter vällingen - då vill inte Moa vara med alls. Men jag kör samma metod - hålla fast och borsta när hon skriker Skönt att höra att det var rätt för det känns inte så bra när man "tvingar" dem. I början var hon nyfiken på tandborsten och det gick jättebra att "leka tandborstningsleken" men det funkar inte längre - hon har genomskådat det
Men på morgonen är det inga som helst problem att borsta. Ja ja, det är bara att fortsätta tvinga på kvällen antar jag, det är ju för hennes bästa.
Annars funkar läggningarna som en dans nu igen och sover gör hon också bra, äter gör hon med god aptit - det mesta rullar på utan problem.
Oj, är Iris 85 cm!!! Moa är bara 75 men hon blir nog en kortis som mamma.
AM: nix det funkar inte. Jag är inloggad men i "My albums" står det '0', dvs den länken du skickar visar inga album (hos mig).
Men jag fick fatt i vårt Moa-album genom att maken skickade länken till slideshow på det albumet. Kan du prova det? Det är jättekonstigt. Det är som att albumen ligger kvar men att länkarna till dem är borttagna från mitt konto??? Vad är syftet med det?
Jag har mejlat kodaks support men man får väl det där vanliga goddag-yxskaft-meddelandet antagligen "har du kollat vår FAQ?"... Suck. Jag är rätt pissed på kodakgallery just nu...
Tack för länkar Telis och BS! Nu ser jag bilderna som slideshow. Fast jag kommer inte att kunna lägga till fler bilder för går jag in på MyAlbums så är status fortfarande 0 -
Förresten kom jag på hur man gör på FB när man vill ha lite mer info vid sitt namn. Jag såg att en del har både sin hemort/land och sin arb.plats under namnet men visste inte hur man fick dit det. Det är de nätverk man har fyllt i kom jag på sedan. Dvs om det står Sweden under ngns namn så har de fyllt i att de är med i nätverket Sweden. Logiskt? Hmmm...
Zozo: skit med trycket! Hoppas du får komma hem igen snart.
MSW: vi väntar med spänning...
Liten: håller helt med dig! Barnen äter oftast bara det de behöver så det är bara att ösa i dem mat, det gör ju verkligen underverk för sömnen. Varför skulle man inte kunna ge dem mer mat i det läget? Sunt förnuft verkar vara en bristvara ibland...
Har aldrig förstått varför man äter andra kräftor än havskräftor... (De luktar aldrig varken dy el bajs)
Tinga: det är guld att ha sådana föräldrar (jag vet, för min mamma gjorde motsvarande för mig)! Härligt att du fick sova lite och få lite avlastning. När det har varit jobbigt med sömnen har jag tänkt "det är bara en begränsad period, det är bara en begränsad period" som ett mantra
Vickan: grattis till nya bilen!
Lappis: oj, går det dåligt för ditt företag? Jag som hade intrycket att ni drog in en massa ordrar (men det kanske var ett tag sedan när jag tänker efter).
BS: håller med de andra att ni ska kräva en bättre behandling av Iris. Det hade jag gjort. Där blir det ingen pardon när den dagen kommer, jag kommer att bara en jobbig krävande förälder haha