Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Ännu en tur med barnkarusellen

Åh - grattis Victory! Vad skönt att du fick en "drömförlossning". Minns att BM kallade min det också.

Helt rätt att njuta av lillkillen så mycket det går, trots blues och annat. Maken saknar redan att inte Mindre vill sova på oss längre (på bröstet är såååå gosigt annars ju, även om man är ledbruten efteråt).

Här hemma har vi en matvägrare idag. Igår var vi lite stolta för att hon hade lyckats sova 10 timmar utan att vakna - bara skrika i sömnen. Men det gick över i natt igen, 5 turer med vyssjning blev det. En tur till Jämtland blir nog inte helt fel.

Natten och tidigt uppvaknande har följts av en dag av matvägran, bröstmjölk är det enda som går ner. Vet inte om hon inte gillar ärtorna jag gjorde. Men de attans burkarna hon tycker om innehåller ju alla majs o morötter som stoppar den lilla magen. Och inte sover hon mycket heller...

Nåja, ska krypa till sängen nu när jag kanske har 15 min till av lugn från pyret. Njuuta av att läsa lite.

Kram!

• Liten med Mindre

Sweet - ja det där med att vänja vid flaska tidigt skulle vi nog gjort med. Prövade några gånger vid 2 månader eller vad det var. Bröstmjölk gick så där, ersättning inte alls. Det hade ju varit jätteskönt att kunna lämna över till någon annan lite då och då.

Så njut lite extra av din "frihet". Det låter så härligt att kunna gå ut på krogen ett varv ibland.

• Liten med Mindre

Cicci - prata på. Tror också att det hjälper mycket. Och att tillåta sig att sörja förstås. KRAM!

Har en liten egen stund när maken tog bebben till affären. Gissar att hon blir min i eftermiddag eftersom hans helikopterbatteri har kommit. Har fått en fantast på radiostyrda helikoptrar om halsen... Och de blir bara större o större leksakerna.

Ska fixa lite bilder och kanske börja baka lite. Men - tiden själv går ju så fort.

• Liten med Mindre

Vickan - missade visst precis ditt inlägg förra gången. GRATTIS! Att bli gravid (eller inte bli det) och ha barn är verkligen att lära sig att det inte går att planera allt som man vill. Kämpar med den läxan dagligen fortfarande. Börjar nog sakta fatta att det bara är att hänga med ibland.

Junilejon - du får fira födelsedag med oss härinne då... Inte för att vi väger upp frånvarande make, men vi kan försöka med krulltrumpeter och annat. En liten påminnelse innan bara... mitt minne har blivit riktigt uselt sen i januari.

Sitter och jäser och känner mig faktiskt allmänt duktig idag. Lilltjejen har varit samarbetsvillig och vi har hunnit med både promenad och att baka skorpor, chokladkaka och testa ett nytt potatisrecept (bjöd makens kompis på middag). Allt riktigt gott. Och chokladkakan blev riktigt kraftig i smaken - mums. Då får jag ha den själv eftersom maken är en mjölkchokladgottis.

• Liten med Mindre

Vickan - om han höll igång och tränade så skulle jag "tillåta" honom att få överta era kakor. Men som det är nu när vi båda är slöisar, så får det nog vara.

Egocentrerad filosofisk utläggning...
    //
    Oroande faktiskt att jag inte kommer igång och tränar. Tappade alldeles lusten när magen började bråka. Inte mycket idé att ge sig ut och springa då. Och ligga på golvet och gympa hemma blir lixom inte av.

Funderar dessutom allvarligt på att sluta instruera på gymmet. Har sagt att jag ska börja igen, och halva släkten tycks lycklig över att jag "gör något för mig själv". Fast jag känner mig inte jättetaggad. Ser mest problemen med barnpassning och sena kvällar, bestämt datum för avvänjning etc.

Funderar på om det är en bättre investering i mig själv att hitta på nåt nytt skoj att träna, på annat ställe, för att hitta träningsglädjen igen. 8 år med samma gympa är ju lite enformigt... Attans att det ska vara ett sånt stort kliv att säga upp sig. Fasar ju för att jag aldrig kommer igång o tränar.
    //

Nu är det dags att sussa med all choklad i magen. *raaap*
    Maken och kompisen får fortsätta måla Helikoptrar utan mig (som om jag nu blandat mig i... )

• Liten med Mindre

MSW - jag hade inte tid att ha nytta av så mycket ur packningen under själva förlossningen.

Eftersom jag frös som tossing så kom raggsockor väl till pass. Och eftersom vattnet gick på de jag hade på mig var det skönt att ha ett par dunsockor med att byta till. Plus ett par tofflor att hasa runt i på BB.

Vill du inte gå i enbart sjukhusrock så är mjuka byxor eller kjol bra att ha med.

I övrigt var duschprylar,tandborste, hudkräm, lypsyl och en hårborste fint. Är er mat lika usel som vår var så ät godis o kakor inte fy skam heller.

Amnings-bh i någon ungefärlig storlek (hellre för stor än för liten skulle jag tro). Men köp ingen dyr i början - nåt billigt o mjukt utan bygel funkar fint.

Cicci - gärna tråddejt! Bara inte 14-18 augusti eller sista helgen i augusti. Men någonstans däremellan funkar säkert.

• Liten med Mindre

MSW - sååå nära. Spännande!

Sweet - kikade i din blogg och såg den obetalbara bilden av maken och lillkaramellen i sängen. Fantastiskt fin!!!

Mrs B, hoppas att du hittar nåt jobb som kan kännas tillfredställande! Vet lite hur trist det är att inte hamna rätt. Ska faktiskt på jobbsökarseminarium imorgon, och få ett litet coachingsamtal med. Kan behövas - har ett självförtroende i botten eftersom jag faktiskt tycker mig ha sökt en massa jobb men inte kommer någon vart. Fast det lyser säkert igenom att jag inte riktigt vet vad jag vill...

På torsdag bär det av till Jämtland och sov-kurs. Och ni kan ju alla lista ut vilka som sov hela natten, mellan 19 o 06 igår... Riktigt ärketypiskt om det skulle börja fungera nu när vi åker iväg. Å andra sidan är ju dagsömnen riktigt kass.

Och sen verkar lilla fröken ha fastnat i att bara äta Hipp-burkar och sin Milda havregröt. Har fått nobben på både äppelgröt och potatis o fisk på burk idag. Fast fisken var riktigt läbbig - så jag förstår henne...

Sen har kroppen fått sitt med - en timmes skön massage och sen ett antal chokladbollar till efterrätt ikväll. *mums* Jag kommer aldrig i form till cyklingen i höst (har bestämt att försöka köra i höst i alla fall...)

• Liten med Mindre

clownis - jättegrattis till er alla tre! underbart att mannen får vara med!

• Liten med Mindre

Telis - attans orättvist att cystan dök upp i alla fall. Smaklig måltid i alla fall, var ni än hamnar.

Själv har jag varit på jobbsökarseminarium. Har fått lite uppgifter att göra för att lista ut mer vad jag vill ha ut av ett jobb. Ska prata lite med en coach sen. Det blir intressant. Behöver verkligen en puff för att komma loss och söka jobb på ett bra sätt.

Sen tog jag en promenad med bebben när jag kom hem - och fick hjärtat i halsgropen. En geting flög in och satte sig på huvudet på Mindre som just somnat. Precis då vaknade hon till igen, så det blev till att hålla fast de viftande små händerna och försiktigt lyfta ut tjejen. Getingen flög sin kos (puh!) och bebis somnade strax om... Sen åkte insektsnätet på i en rasande fart!

Gillar inte getingar!

Muggles - kan tyvärr inget om FB. Hoppas att du fått svar på annat håll. Och ha en superskön resa!

• Liten med Mindre

Hejsan!
    Har inte läst ikapp något - men jag måste bara få tala om vilken fantastisk resa vi gjort, Mindre och jag.

Min lillskrutta somnade på 2 röda i går kväll kl 19, och gav inte minsta pip i från sig förrän 06.40 i morse. Eftersom vi skulle resa hem och gå upp tidigare (06.45 istället för 19), blev det inget omsövningsförsök då.

Helt fantastiskt resultat som vi ska arbeta vidare med här hemma!

Dessutom har matkonsumtionen gått upp från 1/2 burk 2 ggr per dag till 1 burk mat och 1/2 burk frukt varje gång. Dyrt men härligt! Nu ska nog skruttgumman gå upp i vikt igen.

Måste bara säga - Anna Wahlgren och hennes kur-tjejer är UNDERBARA!

Ska hoppa i säng nu och läsa ikapp imorgon.

KRAMISAR!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen