Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Ännu en tur med barnkarusellen

Trevlig resa Nenne!
    Shoppa loss vilt!

Cicci - hur går det? *nyfiken*

BS - lycka till med vilken metod du än väljer. Hur är det förresten med simning eller vattengympa för din rygg? Skulle det kunna funka? Vet ju förstås inte vad det finns för simhallar i Täby...

koko - spännande! Lycka till med nya projektet: Hur har det förresten gått med utbyggnaden?

• Liten med Mindre

Cicci - Stora grattis- och tröstkramar! Vilken röra av livets olika aspekter.

FruLlis -det lät som en kanonhelg. Bara mysa o ha det skönt.

Telis - vilken äggröra.. Så nesligt av äggen att inte vilja mogna i rätt tid.

BS - vi skrattade gott åt Iris blöjeskapader. Det går ju inte att bli arg när hon varit sååå duktig.

Här hemma har vi en extremt mammig tjej. Det dök upp som ur tomma intet i onsdags kväll. Numer får maken knappt hålla henne, framför allt inte om jag är närvarande. Och inte duger mormor och morfar heller, mer än i min närvaro. Tycker synd om maken som måste ha henne när jag har cykelpass - skrik non-stop. Vet någon hur länge det varar? Tips o trix för att underlätta?

• Liten med Mindre

Frullis - vår "vill byta"-möbel heter köksbord. Det är så gräsligt fult. Men vi vill ju också flytta, och då är det dumt att köpa något dyrt som bara kanske passar här... Samtidigt vet jag inte om jag ens skulle vilja ha visning med bordet som vi har nu.

Älskar Nemo jag med. Kan för visso inte val-ska, men är finfin på "mine mine mine mine" [eng] - eller vad de nu säger på svenska de där måsarna...

Skruttis är mammig värre idag med. Maken skulle hålla henne i badet medan jag blaskade av ansiktet. KATASTROF! Men när bara jag höll och blaskade så gick det fint att plaska och ha skoj... SUCK! Tycker verkligen synd om maken som måste ha henne när jag kör cykling. Inte skoj att behöva försöka mata och lägga en gallskrikande tjej. För hon är ju så supermysig när bara jag är med. Leka själv är inget problem heller.

Nåja, ska stoppa mig i säng och hoppas att det bättrar sig till imorgon när först mormor och morfar, och sen maken ska ha hand om Mindre.

• Liten med Mindre

Page - kramisar! Ni är så otroligt starka du och maken. Hoppas att det bara blir roligheter härifrån!

Njut av den fina kroppen du fixat dig, göm magen så länge.

• Liten med Mindre

vad många hus-funderingar det var då. maken o jag kikiar med, fast det är en faslig massa renovering och utslagning av väggar...

www.maklarhuset.se/ViewObjekt.aspx&referrer=boliga

Muggles o Tinga - det såg ju nästan inflyttningsklart ut på bilderna!

• Liten med Mindre

AM - typ nytt större kök och dito badrum, nya tapeter, gräva runt huset kanske...

Men vi gillar att det inte är helt fyrkantigt som många hur häromkring (som håller ok prisklass).

Fast lite skakigt skulle det ju kännas att köpa hus just nu förstås...

• Liten med Mindre

muggles - jo, allt ska ju göras om, försökte uttrycka mig finkänsligt.

budgivningen ligger just nu under utgångspris (2,7 någonting). Eftersom vi missat visningen så funderar vi på om vi ska be om en egen visning och se om det är något för oss.

De som bor nu har bott sen -74, och vad jag vet har de reparerat en vattenläcka och installerat bergvärme. Sen kan det inte vara mycket mer...

• Liten med Mindre

September - här slår vi minus-rekord i dagsömn. 5 minuter i morse och en knapp timme nu. Kallhjärtade jag sitter och tycker att hon gott får hojta om hon nu vill det istället för att sova, hon får stanna i sängen tills jag tycker att hon "vilat" klart. Elak mamma ibland... Orkar inte så mycket som vanligt när jag är krasslig...

• Liten med Mindre

Tinga - vi har resignerat på huset utan att ha sett insidan. Jag är tveksam till läget, eftersom det är en souterrängtomt åt norr... Inte riktigt min grej. Och den tomtdel som är åt söder skyms en del av grannens stora träd, hus och skogspartiet (om vintern i alla fall när solen står lågt).

Men vi har ju precis börjat kika lite grann, så det får gärna ta en stund till. Vet ju inte om jag verkligen vill bo kvar i Tyresö. Fast vi vet inte var vi vill bo annars heller.

• Liten med Mindre

Frejis - Näe, vad trist att tanten kan klockan så till den milda grad. Vill säga en massa fula saker till henne, men har påpassligt tappat rösten.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen