• _koko_

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej hej, borde eg gå och lägga mig, men ett kort inlägg kan jag inte låta bli att göra...

Amning vid start och landning är inga problem eftersom det bara är ett "skärp" man spänner runt barnet och i sitt eget bälte, dvs det går att vända barnet lite som man vill.

CD-spelare fanns iaf i vårt förlossningsrum på DS. Vi hade dock radion på i början, tills jag fick spel på reklamen... Efter att han kommit ut satte vi på en bland-cd med diverse finstämd hårdrock.

Grattis vickan, helt galet, knäppt och osannolikt - men ändå inte. Grattis igen!

BS - Tror er sommar går till historien, men nu MÅSTE ni få lite lugn och ro (om jag får bestämma)! Håller tummarna för att inskolningen går smärtfritt.

Stora kramar till er andra. Säger som min med-smygläsare Page: vill gärna vara med om det blir tråddate.

• _koko_

izzie - Tråkigt med hemsk öroninflammation! Jag hade det mycket när jag var barn, men aldrig i vuxen ålder, peppar peppar.

Mrs B - Har missat din arbetssituation, har du lust att utveckla?

Sept - Allt är finfint med oss! Conny är en riktig juvel för tillfället, somnar utan gnäll, sover hela natten och är i princip alltid glad när han är vaken. Bäst att njuta medan det varar.

MSW - Mitt avslag varade i 4 veckor, med 2 veckor trosskydd ungefär. Mycket lindrigare än jag hade befarat!

Mrs B - Hahahaha, jag undrar vad conny kommer att bli då, en labbråtta?? Helt galet, det är 2 år sedan vi började skriva!

• _koko_

Mrs B - Då förstår jag, tråkig sits! Trodde det var brist på lärare överallt, men uppenbarligen inte. Trist att inte få göra det man brinner för, förstår verkligen att det känns extra illa den här tiden på året.

Fastnade fullständigt i första tråden jag också, måste påminna fruLlan om att hon erbjudit sig vara bröllopskoordinator åt mig! Om det nu någonsin skulle bli aktuellt förstås.

Knepigt väder idag, nyss var det världens åskväder och nu skiner solen igen.

• _koko_

saffranin - Dumt kanske att inge hopp, men det enda riktiga symptomet jag hade när jag plussade var att jag kände mig yr, det liksom snurrade till med jämna mellanrum (oavsett om jag satt ner eller krattade löv - vilket jag faktiskt minns tydligt att jag gjorde vid ett tillfälle ).

BS - Hahaha, låter som att ert dagis inte är vana vid en bestämd tjej som iris. Skönt att det gick bra idag, men skräp att det ligger så fel i era rutiner. Sover inte de flesta barn den tiden på förmiddagen??

Liten - Det är väl bra att hon gillar ekologiskt? Hoppas det går bra på kursen, ser fram emot rapport.

Tack för all omtanke ang min endo tidigare, glömde skriva det då. Har fått min andra mens nu, och jisses vad jag blöder. Har dock inte ont alls, känns väldigt annorlunda, och skönt förstås! Hoppas att det fortsätter så.

Telis - Vad skönt att du mår så bra!!! Jag fick ju hemska vallningar och humörsvängningar under min nedreglering, unnar dig verkligen att slippa det!!

• _koko_

Clownis - GRATTIS!!!! Åh, vad roligt, fantastiskt att det gick vägen!!! Hur är prognosen för din man? Om jag får fråga? Grattis igen...

• _koko_

BS / Mrs B / muggles - Jag hade blandat ihop begreppen, trodde barn fortsatte sova på förmiddagenäven när de bara sover en gång om dagen. Men när jag läser det ni skriver inser jag att det ju är rimligare att sova efter lunch.

AM - Så coolt att du blivit plusjagare!

Conny lyckades bajsa när jag hade lagt honom för förmiddagssömnen (hörs tydligt ), och sen somnade han innan jag hann reagera och byta på honom (det gick verkligen på nolltid)! Så nu får han sova bajsig, för jag tänker inte väcka honom. Dagens dåliga-mamma-inlägg.

• _koko_

Just det, bagagevikt hade ju jag också tänkt skriva om. När vi flög med ryanair i somras fick conny inte ha ett gram egen vikt, men däremot en liten vagn. Ryanair är ju dock inte kända för att bjuda på något.

FAN, det sitter en fästing i mitt knäveck!!!

• _koko_

Just det, det var ju det jag skulle fråga också! Var står det att du måste köpa något, muggles? Jag loggade nämligen in när jag såg det, och kan inte hitta något sådant meddelande någonstans?

Jag har haft bilder där i åtminstone 3 år, och har ALDRIG köpt något från dem?!

• _koko_

My GOD, omsan, de där ögonen kommer ju vrida huvudet av så många killar när hon växer upp!!!

• _koko_

Ska iväg och handla en sväng, kom bara på att jag helt glömde att kommentera clownis svar, pinsamt!

Clownis - vilken lycka att han kan vara med, hoppas det håller i sig. Det sägs ju att gamla blir friskare av att umgås med djur, kanske kan samma gälla för din man och er dotter? Om du förstår liknelsen, jag kallar inte er dotter för ett djur.

Kram!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen