• _koko_

Ännu en tur med barnkarusellen

Liten - Tack! Utbyggnaden är i stort sett klar, lite målning och bortforsling av skräp kvar innan vi kan "flytta in". Har dock kunnat njuta av nya altanen hela sommaren!

Vänner - Vi har gjort precis som din man föreslår, dvs köpt skjutdörrar (ála elfa, våra kommer från Inaria) och sen inrett bakom dem. Tycker faktiskt det blev mycket snyggare än om vi hade satt in "riktiga" garderober eftersom dörrarna går just golv till tak vägg till vägg. Jag har faktiskt aldrig ens tänkt på att det skulle vara fult när garderoben är öppen (den är ju bara öppen när man hämtar eller lägger in något). Garderobsstommar stjäl ju dessutom utrymme.
    Vi hade byråer sedan tidigare som vi ställde bakom dörrarna, och sen kompletterade vi med elfa-hyllor och klädstänger.

Och min personliga åsikt när det gäller vägghängd tv är att det bara är riktigt snyggt om man kan gömma sladdarna i väggen, dvs så att tvn ser ut som en tavla.

• _koko_

Grattis cicci!!! Skönt att ni blivit vänner igen, och vilken härlig dag att plussa på!!

Cicci & omsan - Mycket klokt ang AJA!

Lappis - Har för mig att jag läst att tempen stiger precis efter äl, stämmer det? Har aldrig "tempat", men är lite nyfiken.

Vänner - Vi har bara speglar. Sänglekarna blir ju så spännande då, hahaha... Men man måste ju bädda sängen varje dag (vilket vi annars är dåliga på).

Telis - Härligt med Paris! Jag har aldrig varit utanför charles de gaulle. Knäppt, för där har jag varit 6 gånger...

Blir också avis på era skiddiskussioner. Här sitter man med en sambo som HATAR att åka skidor (som dessutom är gammal slalomtävlare)!

BS - Låter riktigt hemskt det där!!! Hoppas du får hjälp snart!

Zozo - Hemska svärmor! Har börjat se såna tendenser hos min annars så gulliga svärfar, så jag förstår dig! Jag är noga med vad conny får äta och tycker såklart att jag och sambon vet bäst när han är trött osv. Har börjat få pikar om det vilket stör mig jättemycket (typ "du ser ju att han inte var trött han ville bara komma till mig", "får han inte smaka bara lite smörgåstårta?" osv).

Nu måste jag duscha så jag hinner klart innan conny vaknar igen!

• _koko_

SKIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIITTTTTT-BT!!!! Hade skrivit ett aslångt inlägg som försvann!!! Har inte haft problem på rätt länge, så jag kopierade inte inlägget innan jag skickade, dumskalle!!!!

Nåväl.

Telis - Blev så ledsen när jag såg att ni inte fått några befruktade ägg den här gången heller. Mer än något annat önskar jag dig en graviditet nu. Rent krasst vet jag vad en graviditet kan göra med en sargad endokropp.
    Vill även jag hylla din donator, fantastiska människa! När du började skriva om donation funderade jag på om jag skulle få donera, men med tanke på hur få ägg jag fick ut till mig själv, är kanske det en dålig idé...?

Frejis - jag trodde verkligen att det skulle fungera för er den här gången. Bra att ni fortsätter med FET nu, plötsligt händer det.

Cicci - Beklagar verkligen nyheten om din moster!

Hur länge skulle lappis vara borta?

Welcome home, nenne! Håller tummarna för chelsea!

Page - Kom till stockholm!! Blir jätteglad att höra att ni har passerat det värsta, nu önskar jag er lugn och ro framöver.

Sen skrev jag en massa om att köpa hus som jag inte orkar rapa upp igen. Kontentan var iaf att fokusera på det som inte går att ändra så lätt (läget, bärande väggar, uppvärmning osv), och bortse från fula tapeter och mattor.
    Men det är klart att det också beror på om man orkar göra något själv (alt betala för att någon annan ska göra det ) eller vill flytta in i något färdigt.

• _koko_

Telis - ja, det får man väl säga att jag hade. Trist förresten att man inte får donera embryon i sverige. Måste ju finnas hur många nedfrysta som helst som kasseras (hur var det, fick de ens användas till forskning?) efter 5 år i frysen...

Idag har vi hittills varit ute i trädgården en sväng och plockat äpplen. conny är väldigt fascinerad av löv, men eftersom han inte kryper utan ålar ála combat style blir det väldigt smutsigt att låta honom fara omkring själv...

I eftermiddag ska vi till doktorn. Mer eller mindra förkylda har vi varit ett tag båda två, men nu har conny börjat ta sig väldigt ofta mot öronen, så vi börjar misstänka öroninflammation. Hoppas inte.

• _koko_

Liten - Kan inte heller jag på tisdagar, sambon spelar då.

Am - Japp, min bild är från ett av våra 4(!) äppelträd, tog den igår när det var så fantastiskt vackert ute! Tyckte det var dags för mig att lägga in en bild till slut.

Jag gillar inte körsbär annat än färska, och kan meddela att Leilas rocky road inte var en kaka utan godis (man blandar marshmallows, jordnötter och nåt mer med smält mörk choklad), jag gjorde nämligen det i julas. Är dock tyvärr kräsen när det gäller mörk choklad (gillar inte Lindt, t ex), så nennes kaka skulle ge dyyyra orgasmer... Får nog klara mig med au naturel...

Conny har väldigt länge gått och lagt sig vid halv 9 och sovit till halv 7 ungefär, och sen sovit totalt ca 3 timmar dagtid. De senaste dagarna har han dock varit helt färdig runt 7 på kvällen och sovit lika "länge" på morgonen trots bra dagsömn, så just nu vet jag inte. Håller helt med mugglan om att barn är olika, vissa behöver lära sig somna, andra inte.

Ang donation är jag så knäpp att jag gärna skulle ta en äggdonation, men om sambons sperma inte skulle funkat hade jag hellre adopterat. Har att göra med att om vi inte kan få hans gener känns inte mina heller viktiga. Svårt att förklara, och jag förstår om ingen annan håller med.

Nä, nu måste jag försöka sova, ska ju till JÅ i morgon!
    Skämt åsido måste jag ringa bvc, för maten har fullständigt urartat här hemma och vi behöver nog lite hjälp för att komma på rätt spår igen. Conny har ätit sämre och sämre under en månad ungefär, och nu funkar bara gröt och ersättning. Han som åt så bra förut...
    Ingen öroninflammation dock (pjuh!), men däremot vaxpropp i ena örat!

• _koko_

Som med allt annat utgår man ju ufrån sina egna erfarenheter (vilket ni ju också kommit fram till redan), Men jag tycker ändå att det är viktigt att försöka sätta sig in i någon annans situation och tänka ett steg längre. Att bekräfta sin egen synvinkel genom att berätta hur många andra som håller med en tycker jag är onödigt.
    Nog om det.

Välkommen hem lappis, tråkigt med tempen!!! Jag tempade en morgon, men insåg snabbt att det inte var något för mig, puckad som jag är hoppas jag hellre ett par dar extra och tar smällen när mensen kommer.

Blev väldigt besviken på besöket hos JÅ igår tyvärr, kommer inte gå dit igen. Allt ser bra ut, vilket ju är väldigt skönt. Men när jag började fråga om mina spottings, som har dykt upp igen och jag bara får före mens när vi försöker pricka äl, var han väldigt snabb att antyda att det låg psykiskt hos mig! Kände mig så jävla avfärdard! Försökte diskutera det eftersom jag tyckte det lät orimligt, men det gick inte. Får väl vänta några månader och se hur det fortsätter, sen går jag någon annanstans (antagligen odenplan, ciccis nya favvo).

Nu vaknade visst conny, så nu måste jag sluta. Ska iväg och leta födelsedagspresent till brorsan!
    Kram på er!

• _koko_

oms - Japp, det var riktat till dig, och jag borde ha skrivit det. Läste inte igenom innan jag skickade som jag brukar göra. Dina åsikter har du självklart rätt till, det enda jag invände mot var att du använde andras åsikter för att förstärka dina egna. Det finns inga rätt eller fel svar på frågan "kan jag tänka mig att ta emot donerade ägg eller sperma", och då räcker ens egna åsikter gott och väl i diskussionen. Tycker jag.

frejis - Låter verkligen som ett tidigt missfall. KRAM!!! Vill även jag puffa för FET, du KAN ju bevisligen bli gravid!

Lappis - Inte du också. Även jag fick min mens idag, efter 5 dagar med spottings. Tillbaka till där vi började för 2 år sedan känns det som... Fast det är ju inte alls rättvist att skriva så, så jag ber om ursäkt direkt.

nenne - Dubbel glädje att få två meddelanden från dig, även om de var lika! Ska genast svara!

Idag ska i till tippen och dumpa en massa byggskräp, sen ska conny till barnvakt och vi ska på FEST! Fast först middag på tu man hand på mancini, mums! Har visst längtat för jag drömde till och med om det inatt...
    Synd bara att inte mensen hade kunnat hålla sig borta...

saffranin - Hoppas den lill* stannar kvar hos dig!!

BS - Kul att hälsovakten verkar passa dig! Hemskt med iris rumpa, men skönt att det verkar bli bättre fort!

Tipsar alla som letar tapeter om detta:
    www.maleributiken.se/maleributiken/index.jsp&ptId=1&target=wallpaper&m1Id=1
    De har all information om alla tapeter i deras sortiment (en heeel del!) på den sidan och man kan söka på färger, mönster, tillverkare osv. Sen kan man ju köpa tapeten vart man vill, men det är en bra sida att börja titta på.

Nu är det dags att ta tvätten tror jag!

• _koko_

Oj, vad det var mycket att läsa ikapp!!

MSW - Tråkigt med dina plättar, hoppas du får någon bra behandling!

Cicci - Grattis till lyckat vul!!!

fruLlan - KUL att du är här så mycket!

page - tror inte det var jag som sa det, men mitt minne är ju obefintligt, så att jag inte minns säger ju inget om verkligheten.

Liten - Grattis i efterskott!

Jag köpte jättefina julstjärnor på åhlens för några år sedan som ser ut som snöflingor. Lite trist att jag i år hittade likadana på ica maxi till en bråkdel av vad jag betalade...

Vill gärna vara med på söndag, men vet inte säkert om jag kan ännu. Återkommer om det.

Nu har conny ledsnat på att jag sitter vid datorn...

• _koko_

Page - Usch och blä, lider med er!! Håller tummarna hårt för att maken din blir bättre snart och ni kan få lite lugn och ro och tid för återhämtning!!!!!

BS - Jag tror att jag och conny kommer på söndag!

Ang Crispin, som Liten nämnde kan jag tipsa om butiken i fältöversten, där kan man nämligen fynda lite extra! Cicci, jag och fruLlan har köpt skor där (jag och cicci till våra barn, fruL till sig själv), och den enda som behövde betala korrekt pris var jag. Trist att jag valde den expediten som kunde räkna... (till saken hör förstås att vi alla köpte skor på rea).

Har precis klappat upp en wallie i connys rum. Det är bara ett test, väggarna är målade med sandfärg och jag vill veta om det fäster eller om vi måste göra något åt dem innan vi kan sätta upp walliesarna... Håll tummarna!

Conny är också ett väldigt aktivt barn numera. Innan han kunde röra sig var han dock väldigt lugn och enkel, kanske därför jag är lite utmattad...? Ska faktiskt bli väldigt roligt att börja jobba om en dryg vecka, fast det känns lite förvirrat också! Ser framför allt fram emot att få längta efter conny, att ha en massa energi kvar till honom när jag kommer hem från jobbet!

Nu måste jag ringa banken!

• _koko_

Bajs. Det har kört ihop sig för mig på söndag. Sambons pappa ska sitta barnvakt och vill nu bjuda på lunch när vi hämtar conny, och det kan vi ju inte gärna tacka nej till. Meningen var att vi skulle äta lunch där när vi lämnade, men nu kan han inte det längre.
    Och eftersom han bor lite knepigt till kommer jag sannolikt inte hinna in till stan innan ni dragit...

BS & Liten - Rapporten är att det inte fäster så bra på "sandvägg" (jag hade också läst att det inte skulle göra det, men man måste ju testa!), men vi ska göra ett till försök med extra tapetklister (typ klistra på väggen, låta torka lite, blöta upp walliesen och klistra ihop). Skam den som ger sig! Vi gillar strukturen och vill helst inte bredspackla bort den.

Page - Härligt att höra att han orkar klaga. Hoppas det fortsätter åt det hållet! Sen tycker jag du ska komma till stockholm och låta oss pyssla om dig litegrann.

FruLlan -

Tinga - Härligt med shopping! Här blir det, som för vänner, bara shopping till sonen och hemmet, men jag är faktiskt nöjd med det.

Skickar en massa energi till Lappis, Frejis, Telis och nenne! Blir så glad att höra om dina framsteg hos akupunkturen Lappis, hoppas det ger avtryck på alla möjliga positiva sätt!

Huu, vilket väder det är idag. Passar bra att åka till bauhaus tror jag.

Sen var det som vanligt en massa mer som jag nu glömt.

• _koko_

Just det. Jag beställde wallies direkt från usa (www.wallies.com). Tajmade in en dag då de hade 40% (de har det ibland) på allt, så trots att paketet fastnade i tullen blev det knappt halva priset mot vad det hade kostat att köpa i sverige. Fast nu har ju dollarn klättrat en del sedan jag beställde förstås...

• _koko_

Oms - Tråkigt med jobbet, men vilket avgångsvederlag!

nenne - Hejja dig! Jag stängde in mig på toa när jag skulle ta första sprutan, minns tydligt hur jag satt och stirrade på den och det tog en lång stund innan jag vågade sticka. Gonal-f känns dock inte alls (förutom de 2 gångerna jag lyckades träffa en nerv (tror jag)).

FruLlan - Vilket grymt bra inlägg!!! Där fick du verkligen fram allt du grubblat på och jag tror inte det kan missförstås.

BS - Vad ROLIGT med Iris första mening!!

Kan förresten meddela att wallies + tapetklister + strukturvägg = SANT! så numera har conny 2 stora palmer och 3 grodor på väggarna i sitt rum. Till helgen hoppas jag på ikea (cicci, jag kom fram till att jon måste vara med och bestämma, så åk till kungens kurva ni!), för att köpa taklampa, tavellister och plastbackar (etc), sen kan conny flytta in!
    Fast vi väntar nog ett tag ändå, kanske inte jättesmart att flytta hans sovrum samtidigt som jag börjar jobba...

Tack piggis! Jag ser sååå mycket fram emot måndag! Så mycket att jag nästan skäms, ska man inte vara ledsen när man lämnar sitt barn hela dagarna? Nä, jag ska passa på att njuta av första tiden på jobbet, för sen kommer jag säkert att längta hem som alla andra.

Nu måste jag nog klä på mig. Kram till alla jag inte skrivit till!

• _koko_

Ååååååh, vilken fredagsstämning det är här!!! Gissa om jag började längta till jobbet på måndag, för då kan jag hänga här mer igen. Vadå? Borde jag JOBBA på jobbet?

Vi har haft 2 halloweenmaskerader hittills och det har varit såååå lyckade! Tror det finns ett uppdämt utklädningsbehov hos folket, så jag instämmer: Mer maskerader!! Och ser fram emot trådens, jag får väl komma som ett provrör då?!

Conny sover och när han vaknar ska vi åka och fira min mamma som fyller år idag. Vi har redan börjat på bergianska trädgården (rekommenderas!) med fika och promenad (inomhus), och har nu mellanlandat hemma för eftermiddagssömn.
    Min pappa är inte med, för han är hos farmor som är jättedålig igen. Ser mörkt ut nu.

KUL med smygläsare som ger sig till känna, välkomna!

Kan det sluta regna eller?

• _koko_

Vi hade en lång lista en gång i tiden har jag för mig?!

Med på den var också:
    - Boka långresa någonstans dit man inte bör åka gravid.

nenne - Hon har varit dålig så länge nu, in och ut från sjukhuset, att jag faktiskt önskar att hon får somna in.

gosnosen - Trevlig helg! Hoppas det känns bättre när du väl är igång med sprutorna.

• _koko_

Ore - Tror det dels beror på hur man ger sig in i tråden (som smygläsare vet du säkert att vi inte gillar "plötsliga plussare", som bara skriver för att berätta att de lyckats med något som många av oss fått kämpa och kämpar för), och dels hur man tajmar sin presentation (dvs om någon i tråden går igenom något jobbigt just då har man kanske all fokus på det).

nenne - Är du också en spottare???? Det har jag helt missat!!! Ja, min kropp spottar bara när vi försöker, har aldrig gjort innan och inte heller de 2 mensarna jag hade innan vi började försöka nu igen. Tycker det känns som ett medicinskt mirakel att jag psykiskt kan påverka mina hormonnivåer (det förklarade nämligen JÅ för mig att progesteronnivån sjunker i förtid och det gör att man börjar spotta innan mens)... Får se om det fortsätter och om det gör det går jag till någon annan för en second opinion, skulle isf vilja testa progesteron (det är ju "lite" billigare än ivf...).

• _koko_

Jag hade inte så många besökare, 470 nånting, och de allra flesta gäster men de som hittar till mig möts ju av - ingenting - så jag tycker lite synd om dem.

Däremot har jag över 3000 inlägg, Hahaaaaaa...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen