• muggles

Ännu en tur med barnkarusellen

Telis: jag vill självklart träffa dig när du är i Götet! När är Allhelgonahelgen - datum???

Piggelin: vad kul med Amandas första steg - det är jättekul när de börjar gå! Moa knatar runt och är så nöjd, kul att se.

Tinga: ibland när jag hör om andras förlossningsberättelser så är jag så otroligt glad och tacksam att jag hade en helt normal graviditet och förlossning! Det är så otroligt mkt som kan hända... Jag förstår att det tar tid att komma över det men du är ju på väg. Härligt att du har en bra psykolog.

Nä nu ska jag snart logga ut och dra iväg till Saluhallen för ett glas vin med maken och Moa (fast hon får inget vin ). Fredagsmys a la AM!

• muggles

Cicci: låter inget vidare det din make sa - vad känner du?? Tror du att ni kan lösa det? Ni planerade ju det här ihop - har han ändrat sig nu??

Zozo: låter jobbigt. Hoppas du får ha henne för dig själv snart!

Vänner: jag röstar för platt-tv på väggen. Bra mot klåfingriga barn också Köp en sladdlist - det blir snyggt att gömma sladdarna i. Våra vänner har tv:n på väggen och tv-bänk under. i tv-bänken har de filmer, dvd-spelare mm.

BS: vad tror du om att hyra en cross-trainer/motionscykel och ha den stående hemma. Och så väljer du ut ett favorit-tv-program som går några ggr i veckan och så bestämmer du dig för att se det programmet medan du tränar. Lika bra som att sitta i soffan och dega så kan du ju köra ett pass, blir kanske inte lika tråkigt att träna då? Och så kan du ha koll på Iris samtidigt. Jag tror du får snabbare effekt om du tränar samtidigt som du håller koll på maten.

Nenne: snygg tv-bänk och snyggt soffbord!

• muggles

Cicci: hur har det gått, är ni vänner igen? Hoppas det... Kram!

Vänner: jag tror det blir snyggare med 2 lamino än bara en. Har ni tänkt ngt ang genomgående färger (i v-rum)? Vad har soffan för färg tex? Kul att höra hur det växer fram! Du får nästan lägga ut lite bilder sedan när det är klart!

Tinga: haft en bra helg?

Lappis: har du sexat järnet eller??

Har upptäckt att det inte funkar att säga nej till Moa längre. Tyckte det funkade ett tag (dvs hon lyssnade) men nu fortsätter hon bara det hon håller på med, nästan med ett litet leende. Det spelar ingen roll hur sträng man låter. Läste sedan i AWs bok att hon tycker att man ska vänta med fostrandet lite till, att 1-åringar är fulla av upptäckarlust och livslust och den ska man inte kväva. Hon är ju annars inte direkt för att man väntar med saker, utan saker ska tas tag i med en gång, så jag blev lite förvånad. Men det kanske är läge att vänta lite. AW tycker att man ska ta bort det som lockar (om det går), annars avleda. Och faktum är att det är det som verkar funka (hade jag lagt märke till redan innan jag läste det i hennes bok). Hur har ni andra gjort?
    AM: vad har de sagt om detta på Knattetimmen?

Jag kan förresten tipsa om en röd nyhet på Systemet som heter Lat42 (jag tänker på latitud men vet inte om det syftar på det) - gott och inte särskilt mkt pengar! Ripasson blev också en ny favorit, den har slunkit ner några ggr redan.

• muggles

Cicci: förresten, i Göteborg är det bara ca 2v väntetid om man har småbarn (barn under 2 år? jag vet inte var gränsen går). De prioriterar småbarnsfamiljer... Men jag vet inte hur det funkar i Sthlm.

• muggles

Cicci: STORT GRATTIS till plusset!!! Vad härligt att du känner dig glad och harmonisk denna gång! Intressant att höra hur ni gör.

AM: jo jag tror som du att det är viktigt med gränser (och det där med tacka för maten kommer sedan när hon blir större) men det är ju det vi har kört på. Vi tänkte att det är lika bra att börja med gränser redan eftersom det verkade som att hon förstod. Förut lyssnade hon och slutade när man sa nej med sträng röst (inte för snäll och inte le, Omsan ) men nu är det som att hon fullständigt ignorerar det. Och då undrar man ju... Jag hatar bortskämda barn och de ska def lära sig veta hut men om man märker att ngt inte funkar så vill jag testa med ngt annat. Och enl AW ska man vänta med detta till ung 18 mån ålder (verkar stämma med din observation
    Oms). När hon var mindre körde vi bara med avledning men nu känns det som att hon förstår mer, det var nog därför vi körde igång med att börja med gränser. Jag vill absolut lära Moa gränser men det är ju ingen idé att köra huvudet i väggen om ngt inte funkar. Hajar ni hur jag menar? Som alltid är det intressant att höra hur andra resonerar...

BS: jag har provat Hälsovakten (köpte aldrit utan hade en gratisevaluering) och jag tyckte det var jättebra! Det var väldigt motiverande att se hur kurvorna påverkades av en enda liten kanelbulle och hur de justerades igen av att man hade tränat 30 min. Då får man den där återkopplingen som är väldigt motiverande!

• muggles

Oj, vad avhugget det blev där. "Intressant att höra hur ni gör med Victor" skulle det nog stått.

• muggles

Telis: vilket jäkla skit!!! Det var fanken vad dina äggblåsor inte vill samarbeta Kraam!

Nu känns det här väldigt ytligt i jämförelse men kolla detta DYRA hus: www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/291181
    Det här är ganska nära där vi bor. Shit pomme frites - det blir typ 25 000 pix i månaden...

• muggles

Cicci: nej vad hemskt med din moster!!! Usch, jag ryser... Hoppas att det går att hejda och behandla.
    Men vad härligt att din make blev glad. Det var väl ett finurligt sätt att leverera plusset på!

frullan: grattis i efterskott! Du kommer säkert att bli gravid snart, skulle inte förvåna mig om du är gravid nästa månad så kan du och Cicci följas åt igen

*ytlig igen*
    Lappis: jag har tänkt fråga dig flera ggr - kan du inte länka in det där huset du var sugen på? *nyfiken*

• muggles

Telis

Telemarkgrrl skrev 2008-10-07 08:08:18 följande:
    Jag är så trött på mina j*vla ägg nu så jag ska aldrig mer be dom om någonting.
  • muggles

Nä men usch, vad det såg kallhamrat ut nu. Så menade jag det inte, tyckte bara att det var ganska humoristiskt skrivet! Hoppas du inte tar illa upp...

Liten: det är så olika från barn till barn. När Moa har haft mammighetsperioder så har det faktiskt hjälpt att maken har fått ha henne mer (och jag har varit borta) - det jämnar ut skillnaden. Men jag kan inte säga att det hjälper för er för barn är som sagt olika.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen