• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

nenne - din stackare! Att ligga under deppmanteln och gråta ut är skönt och det behövs men attans vad jobbigt och gå på fest med en massa nyblivna mammor. Själv har jag den delen överstökad för flera år sedan, jag är ju lite sen av mig. Och just då, när mina väninnor fick sina första barn, var jag inte alls avis. Nej, nej, då for jag omkring bak på en Kawasaki på Palermos gator om nätterna istället .

Skit att det ska ta så lång tid att få en tid hos en läkare i dina avkrokar. Har du provat att ringa/gå någon annanstans?

• Lapinette

Telis - du är absolut ingen gammal nucka (för då innebär det ju att jag också är en )!!! Så det är samma regler för ÄD som för IVF-kön, åldersgräns 39 år. Jäkla konstig ålder, varför inte ta 40 jämnt?!

Håller med Telis gällande inseminationer... fast om ni ändå ska vänta på att få göra IVF'er så skulle jag prova ett par utifall att.

• Lapinette

Själv har jag suttit och läst och kopierat lite från olika restrådar och saknar Tinga!

• Lapinette

Telis - det har du så rätt i. Helt jäkla otroligt! Läste någonstans att gränsen för IVF i Frankrike var 42 år. Åter igen, varför ville jag bo här?

Nenne - så som kloka Telis säger, säg åt er läkare att ställa er i IVF-kön. Jag ångrar att vi aldrig gjorde det för då hade jag kanske hunnit med en landstingsfinansierad innan jag fyller 39 år. Nu har ju inte du det problemet men ställ er i kö, vet inte hur lång den är hos er (Stockholm 1,5 år). Sen kan ni ju prova några inseminationer under tiden. Men sparka gubben där bak så det blir lite aktion.

• Lapinette

Telis - hur mycket kostar en privat ÄD? Förstår tanken, verkar ju som jag har fått toppägg varje gång och vad har det gett för slutresultat? Fast det kan ju vara så att våra gener inte matchar och inte vill växa så med ett annat ägg kanske det skulle funka. Som sagt, snillen spekulerar !

• Lapinette

nenne - på med dem bara eller vill du låna mina "Get a grip"?! Äkta stålhätta och långa skaft.

• Lapinette

55 000 - 70 000 och så är man inte säker på att det funkar. Nej, för mig känns det här med adoption bara bättre och bättre. Där blir det ju ett resultat i slutänden. Någon sa till mig igår, en kollega tror jag, att vad då OM ni ska ha barn?! Ni ska HA barn men det kan ta några år.

• Lapinette

Som sagt, känner mig bara mer och mer övertygad gällande adoption även om jag skulle vilja ha ett barn som är en blandning av mig och maken (stackars barn ).

• Lapinette

Zozo - när är det dags?!!!

Frejis - tittade också på resor över nyår till värmen men gav upp i somras och nu lobbar jag hårt på Serre Chevalier dvs skidåkning. Maken säger att det är ok bara någon annan följer med också. Han ville inte åka ensam med mig , jag avskräkte honom i vintras.

• Lapinette

Hade man vetat att man fick "förtur" i kön pga ålder så hade det klart varit värd att stå i den. Nåja, alltid enkelt att vara efterklok.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen