Ännu en tur med barnkarusellen
Det var inte meningen att skrämma iväg alla från BT! Kom tillbaka och lätta upp stämningen.
Det var inte meningen att skrämma iväg alla från BT! Kom tillbaka och lätta upp stämningen.
Telis - hälsa till Fredrik (min danspartner flyttade till Dallas för några år sedan)! Annars har jag hört att det är en supertråkig stad ... från maken som varit där i jobb.
AM - the lucky cook...ha,ha!!!
Själv är jag mätt och belåten efter en som vanligt supergod lunch på Oscars.
Mrs B - så fruktansvärt!!!
nenne - gillar ditt "ludd". Vad är det du vill veta om min akupunktur? Förutom allt du redan vet om nålar och snarkningar.
Som ni säkert redan vet genom mina ego-inlägg här inne så är jag ett ensambarn. Egocentrisk och van vid att få som jag vill, jäkla envis och har alltid haft en mamma som fixat allt åt mig. Passar därför ypperligt bra med maken som är storebror och tar hand om denna lilla syster. För jag är även lillasyster + ensambarn .. hur nu det går ihop... men vill nog säga att jag är bådadera då brorsan är 10,5 år äldre än mig.
Ahhh... hon kollade mig första gången jag var där 1,5 timme genom att ställa massor med frågor. Det var mycket om min mens men även typ om jag har kalla händer/fötter, om jag varit svårt sjuk som barn etc. Sen läste hon min journal från IVF'erna, kände på min puls, titta på min tunga och tillslut fick jag klä av mig och lägga mig på britsen och då "punkterade" hon mig med en apparat och skrev ned en massa värden. Har ingen aning om vad den där aparaten gjorde för utslag men efter allt detta så visste hon vart hon skulle sätta nålarna.
Förutom detta fick jag med mig 3 sidor med frågor (varav 1 sida enbart var om min mens) att besvara på och så en hemläxa. Att ta tempen varje morgon och föra in i tabell som hon har gett mig. Temptabellen ska jag ta med mig vid varje besök.
Imorgon ska hon kolla upp mina värden igen för att se vad som hänt sedan jag börjat där. Antar att det blir färre nålar eller kanske på andra ställen efter det men jag har ingen aning?!
Har även haft superkonstig temperaturkurva de senaste dagarna så det blir också att fråga eller kolla varför. Den har legat stabil till ägglossning. Sen steg den 0,4 grader (vilket är fullkomligt normalt) och så i helgen steg den ytterligare (vilket kan förklaras med alkoholintag och att jag tagit tempen senare på morgonen) och igår fick jag alltime high (why??!!) och imorse var den normal igen. Fattar nada?
nenne - jovisst ska tempen ligga över men jag tror den ska ligga still typ 0,5 över den temp man har innan ägglossning. Min flippade ur lördag - måndag.
Jag låg bara 20 minuter första gången men det var efter den jag var så jäkla trött och blev tvungen att gå och lägga mig. Så någon slags inverkan har ju de där nålarna på en. De sista gångerna är det inga frågor utan bara igelkott som gäller. Jag somnar ju under tiden och det ska visst bara vara bra (ger bättre resultat) så försök att slappna av när du ligger där.
Jag har bara gått på spinning de senaste veckorna. Har gått dit och när jag kännt att jag puschat på för mycket så sätter jag mig ned och tar det lugnt. Det funkar faktiskt. Blir aldrig anfådd och blir enbart varm. Då får jag åtminstone göra något men inte på samma nivå som vanligt samt att jag träffar kompisar och får iväg maken på sitt veckoträningpass . Sen vet jag inte om detta är tillräcklig men hon sa att jag får cykla och cyklar jag ute så tar jag i så jag svettas.
nenne - det blir säkert jättebra! Har du hört något mer om insemination?
nenne - tror att de räknar med en behandlingstid på 7 veckor innan en IVF när det gäller akupunktur och att man då går 1 gång i veckan. Jag har ju gått lite oftare nu i början pga att jag visst var i en jäkla obalans. Så jag tror du får tänka på akupunkturen på en lite längre sikt men visst inger den nytt hopp!
Härligt nenne!
Jag inbillar mig att den gör någon nytta eftersom min kropp reagerar så starkt när jag är där och självfallet så hoppas jag av bara sjutton att hon hittar den felande länken. Ställer hårt in mig på att vara gravid nästa sommar. Shit, vad fallet kommer att bli hårt i oktober OM vi inte lyckas.
Konstigt, för bara några veckor sedan var jag totalt inställd på adoption.