Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Ännu en tur med barnkarusellen

Vickan
    ska ni på't igen efter din nästa mens eller vill du avvakta igen? Nu har du ju testat och du tyckte ju inte att det var någon höjdare. Tror du att du skulle känna annorlunda om det tog direkt den här gången också?

• nennesjuttioåtta

sweetie!
    hahahah, receptet kan komma att publiceras här i tråden, om ni är sugna! Det var en väldigt skum smet, den var nästan flytande. Men med frostingen på som kladdade ihop det med kakan...alltså *piiuufffffffffff*

• nennesjuttioåtta

nu ska jag pussa på min nyduschade man... *nuts nuts*

god natt!

• nennesjuttioåtta

OK, på begäran:

Fontänorgasmkaka:

smält samman:
    400 g smör
    4 1/2 dl vatten
    7 msk kakao (+ moms)

vispa ihop det med:
    4 ägg
    2 1/2 dl creme fraiche
    9 dl socker
    3 1/2 tsk vaniljsocker
    2 tsk bikarbonat
    9 dl vetemjöl

Häll smeten (den är väldigt lös) i en långpanna (jag hade folie i, men det går nog bra att bara smörja den också). 180 grader, 40 minuter i mitten av ugnen.

När kakan börjar bli färdig, smält samman:

150 g smör
    8 msk mjölk
    6 msk kakao
    500 g mörk choklad
    2 tsk vaniljsocker

Ta ut kakan, stick en massa hål i den med en gaffel och häll på den varma glasyren, så att den rinner ner i kakan. Bred ut glasyren och låt stelna några timmar innan du kan skära i den. Vinner på att få mogna några dagar i rumstemperatur, om man kan hålla sig. Räcker till hela släkten! Om man inte är blyg...

AAAAH AAAAAAAAAAAH OH YES!!!!

• nennesjuttioåtta

BS
    stackars Iris! Det där MÅSTE du ta upp med ledningen, så där ska det väl aldrig få vara?!?!?! Vi kan starta ett uppror här på BT!

• nennesjuttioåtta

Nu ska jag snart cykla ner på stan och möta maken (som varit på intervju, IIIIIIIIHHHH) och sen ska vi få en massa nålar i oss. Rapport kommer, hoppas jag, idag! Vi ska ju först till Hälsingland på kräftskiva ikväll och imorgon till Dalarna på ångestfylld föräldraträff. Måste hinna baka baguetter i eftermiddag innan vi drar. Tjingeling!

• nennesjuttioåtta

hej igen!

Tebax och har nu torkat upp efter regnstörtskuren som kom precis när vi cyklade hem. Jag hade ingen jacka... Jeansen satt som klistrade hela vägen ned till skorna. Men lika glad för det är jag!

Vilken orgasmvåg det kommer bli i helgen! Fram med bakförklädet (givetvis inget under...)

Akupunkturen gick bra! Jag är supernöjd med henne, men jag blev inte lika trött som du, Lappis! Dock dåsig och tung på ena sidan, liksom. *kanonkultummenupp* P fick sitta i en stol bredvid med nålar lite här och var, han ska gå själv nästa gång. Hon tyckte att han skulle klara sig med kosttillskott, eftersom det inte var medicint bevisat att det skulle ge någon effekt på män(när det gäller barntillverkningen) men han vill gå ändå. Han tyckte det var intressant och sen för lite avslappning då han får det lite stressigt på jobbet eftersom han ska... flytta hem igen om någon månad *tokglad*

Nu ska jag skynda mig ner på stan igen och handla öl till kvällens kräftskiva.

kram på er!!!!

• nennesjuttioåtta

Måste ju berätta min galna dröm! OM jag hinner. Eller den mest konstiga detaljen iaf. Vi hamnade i en stuga där det var en tjej som såg ut som Julianne Moore, som skrek genom en limpa till sin mamma "Cookie or bisquit?!?!? Answer mig question! Coooookiiieee or bisquiiiiiiit?!?!? (hur fan stavara man till det sista??)" Varpå jag säger till henne på svenska, att hon måste ta bort ändarna på limpan för då hörs det bättre (det har nåt med ljudvågorna att göra).

• nennesjuttioåtta

hohoho! *santa claus-skratt*

Kul att jag kan glädja! IGEN! Det här med akupunkturen känns som ett nytt hopp och nya krafter! Sen att maken ska jobba hemma igen är ju inte heller fel för humöret - äntligen lite vardag igen med honom! *kärlek*

Ang akupunkturen. Jag fick 1 nål:
    i pannan
    på skalpen
    i magen
    på höger hand, vid tummen
    på vänster handleds insida
    vid fotknölarna
    uppe på höger vad

har nog glömt några, det kanske var några fler på fötterna...

P fick några på fötterna, en i huvet och en i ryggen (en punkt för genitalierna, sa hon och där gjorde det ooont, serru, jävligt ont, hhooaahahahah)

Gjorde däremot inte samma tester som du, Lappis. Ingen tunga, puls eller örtpreparat. Men hon är ju barnmorska och hon gör nog mer efter västerländska metoder. Dessutom behövde bara jag betala för mig den här gången (2 för 1 )! Hon kändes väldigt seriös och trygg (maken frågade om alla barnmorskor var snygga, för hon var ju rätt snygg och sen hade han ju sett på TV ). Kanske den som du går hos har mer koll, liksom, på hur kroppen reagerar på behandlingen och mer känsla. Men vi får hoppas att vi får samma resultat i slutändan.

Nu drar vi till Hälsingetorpet! Om ni inte varit där, satan va fint det är i Hälsingland - om det inte vore så jävla långt bort från allt skulle jag fan flytta dit!

Ok, lite av gamla Nenne är tebax - TONVIS med svordomar!

hahahah ja jävlar...

• nennesjuttioåtta

Mindre
    om inte maken minns om han fått en snyting i natt så tror jag att du klarar dig undan repressalier.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen