Frejis skrev 2008-10-13 11:55:17 följande:
Vickan - jag undrar lite om det finns några djupare anledningar till varför du är så tveksam till barnprojektet. Man behöver kanske inte alltid gå i psykoanalys för att få reda på det men jag undrar vad det är som du är rädd för och hur föreställer du dig ditt liv om du får barn. Det är kanske där en del av svaren finns.
Jag är rädd för att hamna i en vansinnig och ohållbar vinkelvolt där pendlingen känns omöjlig, jobbet bara betungande och livet i hålan fullständigt ohållbart. Eller att maken får ta hela ansvaret och jag "missar" ev barns uppväxt. Eller något annat otäckt och ohållbart.
Måste tacka er för ert engagemang i mina grubblerier! Några svar:
Nej - på min arbetsplats får vi inte några mobiler, kan inte logga in på jobbets nätverk/mail utifrån eller kan jobba på distans. Stället jag befinner mig på är från en annan tidsepok, där datorer betraktas som skrivmaskiner i första hand. Bisarrt men tyvärr än så länge sant. Och därför är distansarbete närmast omöjligt, eftersom man inte kommer åt jobbets info utifrån. Jag bedriver så många förändringskampanjer att ni skulle bara veta... en av många frågor handlar om just detta.. men den här aspekten får vänta tills vi får ett internt nätverk/intranät värt namnet...