• muggles

Ännu en tur med barnkarusellen

Lappis: gött att det blir korta metoden, tänk om det skulle visa sig vara magin som behövs?!

koko: jag fick mejl om det av kodak, typ 5 mejl med "final notice" som påminner om att jag måste köpa innan 25/7. Det verkar dock finnas kvar än så länge. Jag köpte nu (jag har ett större privat galleri på Moa som släktingarna gillar). Vet inte om mejlen bara är hot el om de verkligen tar bort fotona så småningom, hotet om 25/7 verkar inte gälla iaf

Jo jag får nog ringa Langley och fråga om vikt. Såg ett tips om att det är smart att lägga blöjpaketet i varukorgen på vagnen och tejpa fast det där, det tar ju rätt mkt plats annars. Fler tips ngn?

• muggles

Sept: låter bra att folk varit nöjda! Om det är hälften så bra som det låter så blir jag nöjd tror jag Er lilla flicka låter som Moa i början - sov också bra på nätterna och inget på dagarna. Börja nu säger jag bara! Ju tidigare du börjar desto lättare, inget att vänta på. Vagna är ett jättebra sätt men kanske inte passar alla. Kom bara ihåg att vagna tills hon lugnar sig, inte tills hon somnar (gjorde jag fel på i början), annars kommer hon att vakna efter 5 min igen. Ang vikt så fick Moa inte ha med sig ngn egen vikt utan vi får inkl hennes grejer i våra 30 kg. Men vagnen går utanför det där, så den får åka med gratis iaf.

Lappis: vilka fina bilder du har på FB från er senaste resa! Kul att se hur din man ser ut också

• muggles

Ni som är duktiga på FB - varför syns inte min stad och företaget jag jobbar på under mitt namn som det gör för vissa andra? Jag har fyllt i det i profilen - ska det fyllas i ngn annanstans också? Jag har även loggat ur och in igen men det hjälpte inte.

• muggles

AM: tack för tips. Jag har faktiskt funderat på det där med burkarna; om man skulle ta med sig färre, tex bara för lunch. Hon äter ganska mkt av vår mat redan och chansen är att hon äter samma mat som vi kommer att få på hotellet. Enda abret är att jag inte vet vilken tid middagen serveras, knappast vid 17-tiden Själv äter jag också mindre när det är varmt. Visst äter hon välling så det kanske är en bra idé också. Maken är lite mer rabiat och vill ha med allt "utifall att" Annars får vi betala för övervikt - "överklassen skyr ju inga medel"!!! (Obs, sagt med ironi, jag är absolut inte överklass)

• muggles

Piggelin: jag tror inte att det hänt så mkt, annat än det du vet(?). Rätta mig ngn om jag har fel. Japp, vi har en sådan stol, den är super! Faktum är att jag tänkte att den kommer väl till pass just pga att man inte vet hur det är med barnstolar. In the pocket baby tror jag den heter om ngn vill kolla: www.inthepocketbaby.se/sida.asp&prod_id=1&lang=
    Rekommenderas!

• muggles

Cicci: håller helt med Lappis att du inte måste vara glad och uppåt jämt. Även om du är en känd optimist (den största i tråden?) så kan ju _ingen_ vara glad jämt. Särskilt inte efter det som hänt. Kom in här och skriv av dig!!! Stor kram på dig!

Telis: men va fan! Vilka envisa cystjävlar du har då! Kan du gå privat och punktera skiten? Stor kram!!!

Aha, är Frejis i Toscana fortfarande.

MrsB: kul att höra om första tråden! Var du med från början också?

• muggles

Lappis: jag förstår dig så väl när du resonerar. Du tänker precis så som jag skulle ha gjort. Visst kan man hoppas men någonstans får man inse när man ska gå vidare. Om det att gå vidare är att adoptera så får ni ju iaf ett barn. Och om sedan miraklet sker att ni blir gravida själva också, då har ni ju dubbel glädje. Hoppet är ju inte slut för att ni bestämmer er för att adoptera (fortfarande har de ju inte hittat ngt fel). Men att fastna i att göra ivf efter ivf tror jag inte heller är sunt.

• muggles

Läbbigt Vickan men jag har en väninna som blödde ett par ggr när hon var nygravid (v8 ung) och hon är nu i 5-6 mån och allt är prima. Så hoppas att det inte är ngn fara!!! Kram!

Nenne: det är för jävla orättvist att det inte funkar. Hoppas att din eminente make tar tag i detta nu och ringer.

• muggles

Jag vet precis hur du tänker Nenne - jag ville också se hur en mix av mig och maken skulle se ut. (Det blev verkligen en mix också utseendemässigt - Moa har ärvt mina ögon och näsa och min mans mun och haka så vi har fått halva ansiktet var ) Det är ju ändå det viktigaste; att man har en man att försöka skaffa barn med. Ang din bekants bekant som lämnade sin fru för pga MF så kan jag bara säga att han kan aldrig ha älskat henne på riktigt. Gör man det så resonerar man ju som du; att det är ju den andra parten som man vill ha barn med oavsett. Det som är glädjande är att ert förhållande inte verkar ha tagit stryk av "försökandet"; ni verkar ha det så otroligt bra trots allt.

Det där med att förstöra det fina man har - sådana tankar hade jag också. Livrädd för just det här gnetandet och gnällandet som en del par sysslar med; att sömnbrist och stress får förhållandet att kajka ur. Och det visade sig ju att vi som aldrig grälar i princip gjorde just det i början av vår semester tills vi redde ut det som låg och grodde. Men jag kan ändå inte säga att Moa har förstört ngt utan hon är ju en självklar del som bara måste finnas där nu för att familjen ska kännas komplett.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen