Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Ännu en tur med barnkarusellen

ja, stackars dig Viktualia som inte kan dricka vin nu. Alternativet är ju så mycket bättre, om du frågar mig. Men din analys att det var pga att du slutat med både p-piller och kondomer som gjorde att du blev gravid var ju klockren! Jag tror också det var därför, det brukar ju inte gå så bra att bli gravid om man använder preventivmedel, nämligen. Synd bara att det inte fungerar på mig, måste vara något annat som jag gör fel? Har inte ringt läkarn än, orkar inte. Vill bara gömma mig och skjuta gravida med maskingevär från balkongen. Eller med ärtrör åtminstone. Klart bakåt. Skott kommer! *piuuff*

Tror nog att du hinner vänja dig med tanken i tid, Vickan.

Nu har vi ätit sushi och slappat bort hela dagen i soffan, förutom en tur till ett hus på visning. Billigt och bra, men en bit från stan. Och i stort behov av en dränering.

Nej, nu tror jag att jag ska borsta tänderna och sätta på maken. Han har gått och vickat förföriskt på snoppen hela dagen men vi har inte orkat klä av oss. Men nu är det kväller, tjohooo!

• nennesjuttioåtta
    viktualia skrev 2008-08-13 18:40:17 följande:
    Och jag ger fortfarande FruLlan HELT rätt i att om jag hade fått bestämma själv hade det tagit ett decennium till!
    Ärligt, vill du vara i min, Lappis, Frejis, Gosnosen och Telis situation frivilligt?!??! Jag lovar, man vänjer sig inte eller blir mer motiverad - man blir bara knäckt. Men du kanske menar att du hade velat _vänta med att försöka_ i 10 år till...? Hur aom helst, häftigt att få berätta för era föräldrar! När ska ni berätta för dina? Och hur?

Hur har ni andra gjort? Eller för era män, för all del? Bara sagt det eller gjort en grej av det? Jag har ju haft lång tid på mig att klura på det men får aldrig en anledning att göra det...

Telis
    attans jävla skitcysta! hoppas att den inte ställer sig ivägen för något nu! Är inte så insatt på hur den påverkar men det verkar ju gå att lösa på något vis i samband med ivf'en?

Lappis
    Portugal lät ju helt fantastistk! Nu blev jag sugen på Lissabon (mm) och det där hotellet med terass och utsikt. Jag gillar utsikt!!!

BS
    Kul att Iris börjat på dagis, måste vara en galen omställning för henne men de vänjer sig ju snabbt!

Har för övrigt provat mina föräldrars sexråd men inte fan fungerar det.
  • nennesjuttioåtta

sorry, är lite ledsen i ögat och retlig som fan (och det är INGET symptom) så jag blir provocerad av allt som har med detta att göra - såsom gravitationen, bröstpanel och MENSA.

• nennesjuttioåtta

Vickan, det är alltså inget personligt!

• nennesjuttioåtta

Mrs B skrev 2008-08-14 10:00:32 följande:

NenneDå kanske du inte ska läsa vad jag skrivit...... Förlåt!!!!
    mäh, det var ju jag som frågade.

Vickan
    ojojojoj, hoppas att det inte är något knas!!! *orolig*
  • nennesjuttioåtta

men vickan, med tanke på hur du reagerar på blodet - det måste väl ändå vara ett tecken på att du VILL att det där lilla ska stanna kvar där det är (= att man vill ha barn)? För det känns väl inte som en lättnad, menar jag? .

• nennesjuttioåtta

Jag har också hört att det är rätt vanligt utan att vara farligt, så hoppas, hoppas, hoppas att det är så i detta fallet!

• nennesjuttioåtta

Vickan
    ja, jäkla tur att ni inte sitter på Sardinien nu! Men vad skönt att sjukvårdsupplysningen gjorde dig lite lugnare, de vet ju vad de pratar om! Du ska se att det inte är någon fara - och på köpet kanske du fått dig en hint om att det verkligen är det här du vill nu! Kanske bara din kropp som vill säga till dig att sluta vela och börja vänja dig vid tanken på att vilja vara på smällen och bli förälder! *funderar*
    Många kramar hur som helst och jag håller tummarna att allt går bra imorgon hos BM!

• nennesjuttioåtta

lapinette
    ingen aning, har precis haft ÄL så det är väl om cirkus 2 veckor. Den här gången har jag inte orkat ta Borago för jag tog ju 2 st /dagen förra cykeln och det fungerade ju inte heller. Denna gången så har vi för protokollets skull sexat en gång om dagen (med undantag från igår), gången före det flera gånger om dagen och gången före det varannan dag men för oss verkar det inte spela någon roll att vi försöker pricka rätt för någonstans vill det sig inte ändå, trots att intentionerna är goda. Maken ska ringa läkarn snart (ja, jag tyckte att jag gjort tillräckligt så nu var det hans tur men han är lite trög) så vi får se vad de säger, hur länge till vi ska få vänta innan vi får hjälp där.
    Ska bli först och främst spännande att följa ert nästa försök, för det är väl ni som är näst på tur vad gäller ivf? Tror att den korta metoden är da thing för er del!!!

• nennesjuttioåtta

AM
    tack för inbjudan förresten, Ska fundera på saken och se om jag har något att berätta. Har funderat på om jag ska starta en blogg för att ha något att göra om dagarna men vet varken vad jag ska ha att säga där och vad den i så fall skulle heta.

Saffranin
    jävla bajsmens! Trodde också att det var plus men de där jäkla symptomen kan man ju inte lita på för fem öre. Och jag säger som Lappinette, lycka till att hålla dig 3 (T R E) veckor efter BIM att testa dig, mooahahahahahah Men jag förstår vad du menar, jag tänker varje gång att NÄSTA gång ska jag inte testa förrän dag .... (valfri).

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen