Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Ännu en tur med barnkarusellen

Idag har vi varit och tittat på en lägenhet, vi hade lite hoppats på att det inte skulle vara något intresse nu i dessa instabila tider men det var fullsmockat lång nere i trapphuset som vanligt. Jag förstår inte att vi ska ha samma smak som alla andra.

Och så har vi bokat en resa till Paris över jul - wiiihhiii! Funderar nu på om vi skulle boka in ett besök på Zozos favoritrestaurang (Le Procope) men hittar ingen meny på nätet. Så Zozo, om du ser det här, vad har dom för mat på det där stället?

• Telemarkgrrl

Zozo igen, jag glömde säga att det ju låter fruktansvärt jobbigt att ha besök av en sån svärmor så här tidigt. Hoppas tanten åker hem snart. Och så en Paris-fråga till: ni var inte så nöjda med Altitude eller hur?

• Telemarkgrrl

Nja, om vi skulle hitta den där drömlägenheten och priserna går ner lite så kan vi nog tänka oss att flytta. Men man vet ju inte om det är drömlägenheten om man inte tittar på den.

Paris, jag vet inte riktigt vad vi ska göra. Men en dag (om det inte är spöregn) vill jag ut till Versailles, har inte varit där än, det har inte hunnits med då vi bara har varit långhelger i Paris förut. Nu ska vi vara en hel vecka. Men det ska väl bli lite god mat, sitta på kaféer och läsa och promenera utefter Seine också (om det inte blir spöregn ) - det är dom sakerna som vi är bäst på.

Det ska bli skönt att slippa det traditionella julfirandet i år. Vi brukar fira med makens föräldrar men dom är skilda och den ena tycker att man inte kan få nog av julfirande och den andra att det är fruktansvärt jobbigt. Men eftersom den ena kör hela julpaketet fullt ut så känner den andra pressen att göra det också (trots att det inte är något krav, eller ens önskemål från vår sida, det är snarare bara jobbigt att äta julbord och dela ut julklappar på två ställen).

Så det blir en massa åkande fram och tillbaka mellan två familjer där det känns som den ena tycker att vi är där för lite och den andra att vi är där för mycket. Maken kan inte heller förmå sig till att säga att vi bara ska vara hos julälskaren för då blir det orättvist för julhataren.

Jaja, i år ska det bli mysigt att fira bara vi två.

• Telemarkgrrl

Tinga, vi har inte bestämt än var vi ska bo. Vi har sagt att det kanske vore dags att pröva något annat men samtidigt känns det som "varför ska vi det?". Vi trivs ju så bra på det "gamla vanliga".

• Telemarkgrrl

Tjohoooooo, GRATTIS, Cicci!!

Det är ju inte utan att man undrar om det är något med vattnet på Österlmalm. Eeeeh, fast kanske inte - jag dricker det ju på jobbet varje dag....

• Telemarkgrrl

Lappis, vad coolt att veta så på dagen när BIM är! Jag har alltid olika långt efter ÄL till BIM så jag vet aldrig.

• Telemarkgrrl

Mrs B, hur hade din svärmor skött sig som barnvakt?

• Telemarkgrrl

Zozo, tack! Fast det blev inte lättare precis, klassiskt franskt eller utsikt och skaldjursbricka ... Måste nog fundera lite till.

• Telemarkgrrl

Hemma efter att ha varit hos doktorn för att kolla äggstatus. Man kan ju lätt säga att om jag hade varit värphöna hade jag skickats på slakt för länge sen.

Blodprovet var helt otroligt bra, dubbelt så högt som jag haft dom tidigare gångerna men å andra sidan var äggblåsorna alldeles åt skogen. Två var för stora, vilket innebär att äggen antagligen är övermogna, därav det höga fina hormonvärdet, och resten var för små, vilket innebär att dom antagligen är omogna.

Men precis som förra gången tror kliniken inte att det blir bättre även om man skulle avbryta nu och börja om från början utan det blir ÄP på onsdag. Men dom har gett oss små förhoppningar om att det kan bli något överhuvudtaget. Jag tror att dom bara vill bli av med oss, vi är ett sånt hopplös fall, vi pajjar hela deras fina statistik.

• Telemarkgrrl

Lappis, jag tänkte skriva i resetråden men den var avstängd för svar! Du gör väl en ny?! Inte klarar vi oss utan en rese- och mat- och vintråd!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen