Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Ännu en tur med barnkarusellen

Men vad fina komplimanger ni kommer med, jag blir alldeles rörd!

Som jag har förstått det kan man inte spruta hur länge som helst, om inte äggblåsorna har vuxit till en viss storlek vid en viss sprutdag kommer dom inte att göra det även om man fortsätter spruta i två veckor till. Dessutom går jag redan på maxdosen så det går inte att öka dosen för att försöka skynda på dom heller.

Jag har ingen aning om kliniken har rätt men jag struntar faktiskt i vilket och jag vill inte ha någon second opinion. Nu vill jag bara ha det här IVF:andet överstökat. Innan man når gränsen kan man ju fundera på hur man vet att den är nådd, men när man väl nått gränsen så vet man om det. Jag är så trött på mina j*vla ägg nu så jag ska aldrig mer be dom om någonting.

• Telemarkgrrl

Cicci, fy tusan vad jobbigt med din moster! När man hör sånt inser man ju att man verkligen inte ska klaga på någonting så länge man är frisk. Kramar!

• Telemarkgrrl

Muggles, nej nej, det är klart att jag inte tar illa upp! Giggle 3

• Telemarkgrrl

Lappis, det var likadant förra gången, att mina äggblåsor växer i olika takt, även om det inte var lika stor skillnad på dom då. Doktorn sa att dom hade sett sånt just med Menopur men det vet jag inte om jag tror på, jag tror mer att det är mig det beror på eftersom det blivit så även med Gonal-f.

Jag vill absolut inte avbryta och börja om på ny kula. Nu vill jag få det här ÄP:et överstökat och sen aldrig någonsin mer behöva göra någon IVF.

• Telemarkgrrl

Lappis, arg, ledsen, uppgiven och dessutom frustrerad låter ganska bra. Men samtidigt, faktiskt, ganska lättad. Det ska bli så himla skönt att släppa det här med IVF.

Ja, nästa steg blir att provmedicinera inför ÄD om ett par månader (dom måste ju kolla hur man reagerar på medicinerna man ska ta vid ÄD). Sen är det bara och vänta och se vad som händer med vår plats i kön.

• Telemarkgrrl

Frejis, först är det tabletter (Progynon, östrogentabletter) och sen är det är sånt där klet som man ska stoppa upp (Progesteron).

• Telemarkgrrl

BS, hade ni bara sett färgen som en färgprov i affären? Vi köpte nämligen färg efter att bara ha sett ett litet färgprov men vi fick gå tillbaka och köpa ny färg. Vi skulle också ha beige men den blev rosa. Det är så himla svårt att se i affären hur det blir på väggen.

Igår fick vi räkningen från badrumsrenoveringen. Det blev inte så illa som jag räknat med utan vi får lite sparpengar över. Så skönt, det är inte så kul att tömma sparkontot helt.

• Telemarkgrrl

Hemma igen efter ÄP. Det gick bra även om det visade sig att fyra av äggblåsorna inte var äggblåsor utan endocystor. Nu blir det nog svårt att undvika operation.

Äggblåsorna känns inte alls när dom punkteras men fy f******n vad ont endocystorna gör.

Nu återstår det bara att vänta och se på om äggen var övermogna, undermogna eller alldeles lagom.

• Telemarkgrrl

Frejis, det är ingen som har sagt att jag *måste* opereras än men läkaren på Huddinge sa ju att endocystor inte kan försvinna av sig själva och eftersom det är fyra stycken så tror jag att dom måste bort förr eller senare.

AM, om du är i dom södra delarna av stan någon gång får du gärna komma förbi på en fika och titta hur vi har det.

• Telemarkgrrl

Nu har kliniken ringt och det blev ingen befruktning den här gången heller precis som jag misstänkte. Tänk alltså, det måste nog f*n vara rekord, jag har aldrig hört talas om någon som gjort tre ÄP utan ett enda ET.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen