• Mrs  B

Ännu en tur med barnkarusellen

AM
    Tjata, tajata, tjata, det hjälper......
    (bajsblöjan alltså)

• Mrs  B

AM
    Tjata först, rektorn sen och sist en "kontrollapp" till personalen om när de har kollat om Livia har bajs i blöjan. (tidpunkter)

Jag var vansinning för 2 år sedan och arg som ett bi....

• Mrs  B

AM
    Ingen orsak!!!

Har ju själv varit i den rollen som förälder, dock inte som förskollärare.
    Man blir bara så vansinnig....

• Mrs  B

Det var precis det jag undrade om.

Är det hormoner nu som gäller eller???
    Och sen insemination eller???

Här har vi precis avverkat bad för Max och kvällsmat för oss tre. Maken åkte iväg i middags och honom ser vi inte förrän söndagkväll.

Max har nu upptäckt och fattat att pappa inte är hemma så mycket och gillar det inte alls.....

• Mrs  B

Nenne
    Har själv också gått in i jobbsökandet som går sådär eftersom det inte finns något att söka, kan ju tidigast börja i mitten på januari. Men men har iaf fått lite hjälp av Page med mitt cv, så nu ska det bli andra bullar.

• Mrs  B

Maxs matvanor för tillfället:
    Frukost 1 = fil, mûssli, frukt
    Frukost 2 = rund, grov macka med lingonsylt på (!?)
    (om vi är hemma)

BS
    Har du provat filmjölk till Iris med tex frysta hallon eller blåbär på morgonen? (en av Maxs favoriter)

• Mrs  B

Fick förresten ett telefonsamtal för en stund sen. Svarade som vanligt, såg att det var ett nummer från byn och trodde det var en kompis till Max. Men där fick jag fel......

Det var en kompis till mig som i vanliga fall bor i Japan med en nästan nyfödd dotter och man, men som nu är hemma hos sina föräldrar till Nyår och de bor bara en gata ifrån oss.
    Vi bestämde träff vid 13 idag och det ska bli sååååå kul att ses igen. Var nog nästan 2 år sedan hon var hemma sist.
    Har tusen frågor att ställa om hur det var att föda i Japan och hur det har gått med allting!!!!!!!!!!!!!!!!

• Mrs  B

Hur var det nu Lappis, har du varit i Japan eller???
    För visst kommer din pappa därifrån?

Jag skulle så gärna vilja åka dit sen när barnen är större och hälsa på min kompis. De har provat på att bo här i Sverige, men det funkar mycket bättre i Japan för hans del.

• Mrs  B
    BrudSommar2006 skrev 2008-10-30 14:47:37 följande:
    Mrs B, jag har i och för sig inte testat filmjölk men jag har svårt att tro att hon skulle gilla det när det knappt går att få i henne yoghurt? Men testa kan man ju. Frusna bär, hm, hon gillar inte färska bär mer än smultron och vad det gäller fruset så gillar hon inte glass (om det inte är choklad på som hon kan pilla av).
    Filmjölk brukar gå lättare eftersom det är tunnare att svälja och neutral smak. Det är en viss skillnad på frusna bär och färska bär så prova gärna. Spännande också om hon är med i affären och väljer och sen tinar dem i mikron tillsammans med er förståss.
  • Mrs  B

En liten rapport om Japan och om hur det är att föda barn där innan jag måste börja på middagen.

De ger ingen smärtlindring alls vid förlossningen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hua.......
    Men min kompis tyckte det var okej ändå (endast 4 timmar), ojdå sa jag. Hade inte klarat mig utan min lustgas.

Sen fick de vara kvar på sjukhuset i en vecka för att "lära sig bli mamma" (amning, blöjbyte, mat osv).

• Mrs  B

Nenne
    Ja, Page kom med väldigt bra förslag!!!!
    Ska snart ta och fixa till ansökningen men barnen vill inte riktigt roa sig själva idag så det är inte lätt att sätta sig ner och tänka och skriva.

Page
    Om du läser detta, TACK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Återkommer när jag är klar!

• Mrs  B

Hej hopp alla!!!!

Status idag:

Max= vaknade 06.45, fick frukost och nu leker han jättefint med Duplo.
    Tv-programmet Barda hägrar ikväll och kanske en godisklubba så han vet vad som gäller idag.

Malte däremot vet jag inte riktigt.......
    Det började igårkväll strax efter 20 och höll på till 04 i morse, så inatt har jag sovit ca 3h. zzzzzzzzzzzz Gäsp
    Han skrek, gnällde, var otröstlig och verkade ha ont någonstans. Kunde även känna att han var varm, så det blev Alvedon i två omgångar och så fick han sova hos mig hela natten.
    Hoppas verkligen inte att det blir mer eftersom vi flyger till solen på onsdag.

Lycka till alla med doktorer och annat idag!

• Mrs  B

Page
    Tror jag nu har lyckats få ihop en ansökning av det bättre slaget än innan, tack vare dig.
    Ska se om jag kan maila iväg den till en arbetsgivare idag så får vi se hur det går.

• Mrs  B

Tack Lappis!!!!!

Lycka till med ÄL och de roliga aktiviteterna som medföljer.

• Mrs  B

Kan säkert påverka, trist!!!!!!!!!!
    Du får väl fråga idag när du ska dit.

Min ägglossning spelar också mig ett spratt, ungefär varannan månad är den tidig och varannan är den sen, men nu försöker vi ju inte skaffa ett syskon just nu, men sen kanske det blir problem.

• Mrs  B

Max undrar varför spindlar har så många ben????
    Eller har de 4 armar och 4 ben, eller 8 armar eller 8 ben????

Tack för tummhållningen!!!!!!
    Det kan nog behövas i dessa tider.

Am
    Väldigt duktigt av dig!!!
    Själv syr jag bara gardiner och fixar kläder som behövs lagas.

Page
    Tack än en gång och hoppas det nu går bra med J´s hemkomst och din sluta snusa kur!!!!

• Mrs  B

Svarade att de har 8 ben......
    Det är ju så jag har lärt mig.

Men funderade sen vidare på vad man skulle ha svarat för att vara "korrekt". ????

• Mrs  B

Godmorgon!!!!!!!!!!!!!!!

Oj, vad lång tid det tog att läsa ifatt.......Men kul!!!!!

I natt har jag och barnen sovit bra, såååå skönt.
    Malte knorrade vid 04 men somnade om och vaknade inte förrän 06.30. Gav honom välling och sen lekte han själv/sov fram till 07.45. Ingen feber idag!!!!!
    Max kom in vid 05, men somnade om och vaknade inte förrän 7.30.

Som "ensamstående" (onsdag-söndag) är det ju skönt att få några bra nätter också och inte bara skrik/vaknätter.

Antal foriminlägg: 1138
    Antal besökare: 1290

• Mrs  B

Frullan
    Tack tack och ja än så länge har allt gått väl!!!!
    Alla är nyduschade, påklädda och har mat i magen.
    Och det utan mycket gnäll......

Men vädret är inte så fint här.
    Minusgrader, ruggigt och mulet.

Ska snart ta en sväng med bilen och besöka några kyrkogårdar.
    Och senare ev köpa skor till Max och ett besök på en viss resturangkedja på M.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen