• MSW

Ännu en tur med barnkarusellen

Piggelin: Jodå, det är bara bra med mig.. Börjar bli lite trött på magen nu, och skulle gärna få tillbaka möjligheten att helt välja hur jag vill ligga när jag ska sova och så.. Men bebben verkar inte vara på utgång än på ett tag (känner ingenting, inga sammandragningar eller molvärk öh)

Piggelin igen: Vad skönt att det känns så bra inför att gå tillbaka till jobbet, och det låter juh lite spännande med omorganisation och så.. Lycka till!

Izzie: Är det för det är så ovanligt de inte kan få rätsida på det ....? De kanske är för upptagna med att förundras över att det kan drabba vuxna också... Skönt med svärmor som ställer upp som barnvakt iaf.. Så kan du juh åtminstone vila! Jobbigt att inte höra ordentligt också! Hoppas att det går över!

MrsB, eller ni andra som har kontakt med Tinga i mellan åt, hur är det med dom? Var juh ett tag sen hon var inne nu igen, och man tänker på dom!

• MSW

Hej alla!

Zozo: Jag hade heller inte velat ha folk hemma och vara "värd" för.. Även om man såklart förstår att de vill hälsa på! Alltså, det tar juh på nerverna och tålamodet att ha nattgäster (någon människa någon natt då och då är väl en sak...) i vanliga fall! Och med en nyfödd bebis som man inte vet själv knappt hur man ska ta hand om och trösta och så låter inte det minsta lockande.. Men maken vill klart gärna "visa upp" er också!

Vickan: Huset ser verkligen fint ut, och ganska iordning gjort inför fotograferingen... Med bullar och jordgubbssaft..
    Skönt att blödandet lugnat ner sig, så du åtminstone kan försöka lägga energi på jobbet i morgon! Och 5.45 låter alldeles olidligt tidigt!

Vi har varit på IKEA idag, himla konstigt ställe det där... Man åker dit och ska inte ha någonting eller inte så mycket, och ändå kommer man hem med åtmistone en full påse!!!! Men men..

• MSW

Har läst ifatt i omgångar idag och som vanligt resulterar det i att man inte kommer ihåg något man tänkte kommentera.. *suck*

Min status är ganska låg! Har idag kräkts tre gånger och fick inte behålla något av frukost och lunch.. (Jag kräks juh fortfarande "Lite lagom" i mellanåt, och börjar lite halvt oroa mig över huruvida det verkligen kommer gå över när bebben väl kommer ut, men det lär jag juh märka!!) Under eftermiddagen har jag istället sysselsatt mig med att vara allmänt trött ur gängorna och fått mer och mer ont i huvudet! *suck*
    Nu är maken påväg på hockey tillsammans med min pappa, så det blir nog att bädda ner mig i soffan när jag klarat av allt nödvändigt ( ) surfande..
    Annars var jag och fick "påfyllning" idag och det hade äntligen gått upp lite, så min slutsats är att det tog ett tag för kroppen att ta tillvara på det från förra veckan!
    Imorgon är det barnmorskan och ytterliggare påfyllning som står på schemat!

• MSW

Bs: Nä, i så fall tror jag att det rör sig om något nytt (annat) problem.. Förhoppningsvis inte särskilt troligt, men tycker inte att jag ser något som helst samband mellan gångerna jag kräks, därför jag börjat fundera så.. men som sagt, inget som egentligen tyder på det!

Har piggnat till lite, har inte lika ont i huvud längre och satte mig för att fylla i lite på 'formuläret' för förlossningsbrev som jag fått av BM, men blev till något av ett frågetecken när jag kom till punkten "vilken vårdform:" angående tiden på bb.. Någon som har en idé vad jag ska skriva där? eller vad det handlar om överhuvudtaget?? Får väl fråga BM i morgon annars..

• MSW

Liten: Ojojoj, så bra! Antar att ni alltså inte har ångrat att ni anmålde er!! Ska bli kul att höra mer ifrån kursen!

• MSW

Åh, vad skönt att Tinga+familj landat i sin situation nu! Tack piggelin för vidarebefodran av info!

• MSW

God eftermiddag!

Bs: Hur gick det med dagis och lunch och så??

Cicci och Junilejon: Grattis på bröllopsdagen!

Var hos BM idag och nu är bebisen fixerad, så den har väl som tur är tänkt komma ut inom en inte allt för lång framtid..
    Däremot var mitt blodtryck helt plötsligt någonting genom 90.. Det brukar vara typ 105/70-75, lite märkligt tycker jag, sen hoppade det lite upp och ner (de kollar även blodtrycket när jag får påfyllning) men det verkade inte som "sjukhusfolket" oroade sig något nämnvärt över det.. Men jag funderade lite, så klart!
    Tycker att det verkar vara väldigt knäppt att mäta blodtryck om det kan hoppa så (för Zozo var det väl ännu värre har jag för mig..)..

• MSW

Zozo: övertrycket låg ungefär som vanligt, och jag ligger lågt, tydligen har min mamma också alltid legat lågt.. SÅ det ligger kanske i familjen.. Idag är jag inte lika orolig, men tycker ändå det är lite konstigt!

Förövrigt hoppas jag att bebben tittar ut innan tisdag för jag har ingen lust att få mer påfyllning, man blir helt mosig i huvudet av att bara ligga där och göra absolut ingenting!

• MSW

Lappis: Spännande att ni börjat planera för adoption!

BS: Vad skönt att det verkar gå så bra med Iris på dagis! Förhoppningsvis kanske hon lugnar sig lite på nätterna när hon är mer van vid att vara på dagis på dagarna..?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen