• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

Cissi - du vet att man inte behöver vara glad hela tiden i denna tråd. Kom in och skriv av dig! Förstår om det känns jobbigt just nu även om jag aldrig varit i din situation.

Telis - FAAAAAN, jag tycker du har varit med om tillräckligt med jävligheter! Hoppas att du snabbt (så snabbt det nu kan gå) får komma iväg och kolla upp den där cystan.

Mrs B - these were the days ... ja, vem var inte optimist i början? Orkar faktiskt inte vara det längre samt att det faktiskt känns så mycket enklare att vara realistisk och ta de fakta att det förmodligen aldrig blir något. Vet att vissa säger att man aldrig ska ge upp men jag måste faktiskt känna att det finns ett slut på detta. Vi har då försökt allt och funkar inte det så måste livet gå vidare. Men fortfarande finns det hopp... men det blir bara mindre och mindre för varje gång.

• Lapinette

Angående Frejis så är väl hon i Toscana (trodde jag)?

• Lapinette

muggles - har ingen aning om Frejis är kvar i Toscana utan det var bara en gissning.

Och visst, har inte lust att stanna kvar i IVF-träsket för det är inte skoj och det tar en massa på psyket. Har hela tiden sagt att vi kör på fram tills nästa sommar. Troligen blir detta vår sista IVF och sen plockar vi ut de små vi har i frysen. Fast man ska aldrig säga aldrig. Inger läkarna hopp och vi känner att vi har kraft så kanske vi gör ett försök till i vår. Ska ju även prova på akupunktur nu under hösten.

Gällande adoption så har vi betalt in anmälningsavgiften och fått en lunta papper hem som jag bara inte orkat ta tag i. Vet att vi ska anmäla oss för att få gå kurs och hembesök men som sagt har inte velat göra något alls åt detta under sommren. Vi står automatiskt i kön per det datum vi betalade in vår avgift och någon gång ska jag ta tag i allt ... men det bär mig faktiskt emot just nu.

• Lapinette

Telis - spännande med menopur. Om det funkar trots cystan är det då meningen att du kör igång nu, bums?! Jag ska få ny medicin vid min behandling men Pia talade inte om vad för medicin så jag får tåligt vänta och se tills i september.

• Lapinette

Okidoki, oktober månad för dig. För mig blir det september. Det är fullt på CvL just nu så jag inväntar nästa mens (om typ en månad) och sen börjar det sprutas. Räknar med ÄP någon gång i slutet på september. Sen lär jag få den jäkla tanten när vi är i Andalusien... kanske inte så smart uträknat men så får det bli. Så för en gångs skulle hoppas jag på att tanten ska komma någon dag senare denna och nästa månad ... så jag klarar mig på resan ... MEN när har hon lytt mig??!!

• Lapinette

Någon som vet hur det har gått för Saffranin?

• Lapinette

Saffranin - vad trist med tant! Tror dock inte ett dugg på det där med att vänta i 3 veckor innan test och att absolut inte tänka eller nojja sig. I wish you best of luck!

Sweet - hej sötnos! Ser att allt är bra i NY. Läser din blogg lite då och då så man är uppdaterad vad som händer i era liv. KRAM

Vickan - har du börjat vänja dig vid tanken på barn?

Själv har jag två dagar i rad suttit vid samma höggravida kvinna på bussen. Undrar om hon drar sig till mig (jag kliver nämligen på före henne)? Samma procedur idag som igår. Hon kommer in tar plats, öppnar fönstret, tar av sig jackan och sen halvligger hon i stolen och klappar sin mage lite då och då.

• Lapinette

BS - den där artikeln (fast på engelska) visade maken mig i förra veckan.

• Lapinette

OM jag en dag mot all förmodan skulle bli gravid så skulle det inte gå att vänta med infon till maken. Han vet exakt när det är dags att testa etc. Jag kan omöjligt hålla tyst! Men en gång för drygt ett år sedan då tanten var 5 dagar sen hade jag planerat med ett kort och köpt test (för första gången) och att jag sedan skulle testa och ge honom kortet när vi var i Paris men skittanten kom precis när vi skulle åka.

• Lapinette

Oj, här inne händer det saker - KRAM till Vickan!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen