• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

Min är mest med pga moraliskt stöd, för att få känna sig delaktig och för att jag i princip har slutat köra bil sen vi träffades. Ja och så ställer han ju alltid tusen frågor, skämtar och lättar upp stämningen. Skulle jag åka dit själv skulle det bli som efter min akup besök ... tusen följdfrågor och sen klagomål att jag inte frågar mera.

Kappan var klar! Jag såg den men inte kragen . Normalt brukar de hänga den runt själva galjen.

Det är bra att ha något projekt under ÄP och FET. Något som får en att tänka på annat.

• Lapinette

nenne - jag är en tyst och snäll patient som knappt reagerar alls när hon sticker mig. Ligger där med slutna ögon och försöker svepas bort. Idag fick jag åter nålarna i huvudet, örat, mellan ögonen och mitt på skallen. Det var några veckor sen sist. Undrar hur och planerar och tänker när hon sprider ut dem?

Det där med klädsel vid gynbesök brukar jag faktiskt också fundera på. Föredrar en lite längre tröja/skjorta just den dagen för att inte känna mig så naken.

• Lapinette

Shit, vad det regnar. Så härligt att jobba hemifrån en sån här dag och se hur regnet öser ned på balkongen. Och framför allt - slippa behöva gå ut något mer.

Frejis - om ni får något till frysen hur funkar det då? Är FET också landstingsbetalt eller får ni betala för dem?

• Lapinette

September - det bästa är att ha lager på lager så du kan ta av dig när det blir för varmt. Jag har som regel alltid underställ på mig även om det är varmt och på det en typ collegetröja och sen jacka. Är det kall åker fleecen på. Har svårt att åka utan kläder som vissa gör när det är + 20 grader. Om man ramlar gör det jäkla ont!

• Lapinette

Men Cissi varför testar du inte så vet du?!

• Lapinette

saffranin - visst minns vi dig! Hur går det?

• Lapinette

Telis - man får göra precis som man vill under hela behandlingen! Själv har jag tränat under sprutperioden men däremot inte efter ÄP. Då har jag tagit det lugnt = promenader i cirka 10 dagar. För någon som inte gjort IVF tidigare skulle jag rekommendera att inte träna de sista dagarna för då känns det "tungt" i magen. Jag var på spinning dagen innan ÄP och det var obehagligt i att stå och cykla.

• Lapinette

Frejis - massor av tummar på ett super embryo!!!

• Lapinette

muggles - tack för frågan! Jag ska erkänna att jag bröt lite av min späkelse igår genom att ta ett glas vin tillsammans med mina väninnor. Till råga på allt så bjöd sedan en av killarna som jobbar på stället på ytterligare ett glas men där smuttade jag mest och bytte sedan glas med väninnan (stackars henne). Tycker att späkelse är ok i vissa doser, någon rimlighet får det vara så ett halv - ett glas vin i veckan får jag tillåta mig själv.

Gällande träningen så fortsätter jag att smygåka på spinningpass, 2 ggr i veckan. För mig är detta en drastisk nedskärning samt att jag aldrig tillåter min puls att skena iväg utan sätter mig då ned och tar det lugnt.

ÄL - pågår just nu. Ännu ingen stegring på termometern som betyder att jag precis har haft den.

Akup - glömde nog säga att efter min senaste akup då jag fick en nål i vardera hand (nytt) så blev jag svart/blå i ena handen. Hela partiet under tummen ... ser ganska så läskigt ut. Idag är det inte lika påtaligt men jag ska fråga henne om detta nästa vecka.

• Lapinette

Detta var (ovan) ett totalt egoinlägg. Nu till er övriga.

Frejis - vad härligt!!!! Tänk att kortametoden verkar vara något för dig. Antar att du nu kan vänta med att fundera på vart ni ska göra nästa IVF. Först och främst så kommer det ju att funka denna gång och sen har ni två eskimåer till ett syskonförsök. För du ville väl ha en stor familj, har jag för mig.

gosnosen - ÄP vecka 47. Då har du alltså BIM den veckan jag ska göra ÄP (vecka 49).

nenne - vad härligt med huset! När flyttar ni in?

AM - du kan inte göra mer för din väninna än att finnas där och vara ett stöd.

Vänner - skitkärring på jobbet! Tycker att hennes chef borde ta tag i det då han verkar vara väl medveten om vad som händer. Har inga erfarenheter av knasiga jobbarkompisar. Måste ha haft en jäkla tur.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen