• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

Frejis - säger som Cissi ... låter verkligen skumt och allt skumt är bra ! Det är svårt att jämföra då det gått så pass lång tid mellan mina IVF'er men andra gången tyckte jag att det kändes mer dagarna efter ÄP och jag blev definitivt mer uppsvullen om magen (såg gravid ut). Sen brukar jag normalt sett ha känningar i äggstockarna veckan efter ÄL som sen går över ju närmare BIM man kommer. Jag vet, det borde vara tvärtom. Jag tror du är gravid!

• Lapinette

På tal om att lyfta tungt - no, no från min akupunktör. Så därför är pump något jag inte får träna. Lyssna på kroppen Frejis. Den säger till vad du kan göra.

• Lapinette

Massa med inredning här idag! Önskar vi hade köpt en smart, liten bäddsoffa istället för en säng till vårt gästrum. Ser klart mycket snyggare ut och svärmor kommer max 2 ggr per år.

Själv hade jag ett låååångt samtal med vår inredningstjej igår. Framförde vad vi hade kommit fram till med maken som inte alls höll med. Precis vad jag trodde. Jag var lite otaktisk och sa "vi har bestämt". Osmart! Nåja, det brukar smälta in och sen ger han sig ... så jag väntar.

• Lapinette

AM - har fått förfrågningar ang hur det ser ut hemma hos oss på "den andra tråden" som jag hänger på men jag har ännu inte lagt upp bilder på FB. Vet inte riktigt varför men det känns lite personligt. Precis som om mina semesterbilder inte är personliga ?! Vet inte hur jag resonerar där men semesterbilderna som jag väljer ut är ganska så städade, bara något enstaka på mig och maken och jag lägger inte ut familjemedlemmera och kompisar (inte hittills) för att respektera deras privata sfär.

Fortsättning inredning - projekt arbetsrum/gästrum går sakta framåt. Maken ska börja måla taket idag och igår tog jag dörrfodret. Tvekar fortfarande lite över tapetvalet (varför ser de alltid annorlunda ut när du får hem dem mot i den där stora katalogen i butiken??).

• Lapinette

Telis - håller tummarna hårt, hårt! så det var ÄP igår... ska du då tillbaka till Falun på fredag? Hur många ägg fick de ut? Och skit med endocystorna??!!!

Frejis - jag tror du är gravid! Sen får du tro vad som helst .

Ego - jag var hos akupunktören igår igen och hon gjorde åter en kontroll på mig och gissa vad?! Jag börjar se "normal" ut ! Kändes så skönt att höra att mina värden går i rätt riktning. Ser även på min tempkurva att min kropp har lugnat ned sig. Hittills ingen berg- och dalbana efter ÄL. Sen får vi se om jag kan bli gravid men åtminstone så är min kropp mer mottaglig nu än tidigare.

• Lapinette

Det som känns lite tungt just nu är att ALLA går igenom IVF'er både här och på tråden i FL. Jag skulle ju ha gjort detsamma och för en gångs skull ha haft sällskap . Just nu känns två månaders väntan oooootroligt långt. Men, men vi får jobba vidare och kanske hoppas på att slippa göra IVF. Japp, den optimistiska sidan och Lapinette har precis talat.

• Lapinette

AM - inredning igen! Om jag har förstått det rätt så gillar du färger!..eller är jag ute och cyklar?

• Lapinette

Telis - jag har ju inte en aaaaning om vilken lägenhet ni tittade på i söndags men hittade en idag (du, vet torsdagsutskicket) som är toppfräsch och som det budas på! Den ligger på Söder, en 4:a.

• Lapinette

Telis - nnnnnnnnnnnnnnnnneeeeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjjj!!! Jag blir så ledsen för din skull.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen