Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Ännu en tur med barnkarusellen

Här har vi städat hela lägenheten och badrummet allra mest i helgen och varit ute och njutit av det otroligt fina vädret.

Och igår var vi på bio och såg Mamma Mia - fantastiskt dålig! Fast det verkade jag vara ensam om att tycka i salongen så tveka inte att se den om ni inte har gjort det.

• Telemarkgrrl

Badrum: Klart jag ska lägga ut bilder på badrummet när det blir klart.

Mamma Mia: Storyn var under all kritik och skådespelarna var urusla. Inte ens söta Colin Firth lyckas dra upp betyget. Den var så utomordentligt fånig att jag led mig igenom hela filmen, så det var snarare en måilla-film än en måbra-film. Men det är ju som sagt min smak, jag hörde två på bussen imorse som var alldeles lyriska.

Tråddejt: Jag röstar på 6-7 september för jag kan inte varken 13-14 eller 20-21.

• Telemarkgrrl

Hej Frejis!

Vad härligt det låter med att vara hemma hos mamma och äta upp sig!

Tanken var att göra nästa IVF i början på oktober men nu måste jag nog skjuta på den en vecka så det blir kanske i mitten av oktober. Det verkar nämligen som om jag ska på en jobbresa till USA dessförinnan och det lockar inte så värst att ta med kanyler och små pulverampuller genom tullen och sen försöka ta dom där sprutorna på rätt tid med tidsskillnad och allt möjligt.

• Telemarkgrrl

Har fått papper idag om att vi kommer att kallas till ett första ÄD-samtal runt årsskiftet. Det betyder inte att vi kommer att hinna fram i kön i tid men det är ju väldigt spännande ändå!

• Telemarkgrrl

Lappis, det var ju verkligen spännande med dina journaler. Konstigt att dom gjorde ICSI första gången och att chansen gick ner så mycket på försök 2? På deras hemsida så står det ju att chansen att lyckas är ungefär lika stor dom första tre-fyra omgångarna om man får bra ägg, har bra spermier osv. Tycker också att du ska passa på att fråga om sånt nästa gång.

ÄD-kön är fortfarande 2 år om man inte har en egen donator och 1 år om man har det. Men man blir kallad till dom där första samtalen tidigare för man måste ju utredas och prata med kurator och gud vete vad.

• Telemarkgrrl

Lappis, det är svårt att hålla koll på alla olika människor och behandlingar i såna trådar. Det är skillnad här där man har träffat nästan alla och har riktiga namn och ansikten på folk.

Nu har jag skjutit fram nästa IVF så att den blir en vecka senare istället. Skönt att inte behöva tänka på sprutorna när man är ute och reser. Men det ska bli så skönt när den är gjord, jag vill bara få den överstökad!

• Telemarkgrrl

nenne,

Jag tycker att du ska ringa om IVF istället för insemination. Inseminationer ökar ju knappt chansen överhuvudtaget, det enda som ökar är frustrationen över att tiden går och att det inte funkar. Ni borde väl vara framme i den där kön nu?

Stora stora kramar!

• Telemarkgrrl

Izzie, jo man får ställa sig i ÄD-kön men man får inte ha fyllt 39 år dagen för första behandlingen. När man fyller 39 så åker man ur kön om man inte hunnit fram innan dess.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Först var jag skitförbannad på Stockholms landsting men nu vet jag inte längre. Det är ju ändå mitt fel att vi inte kan få barn och att vi ställt oss i den där kön för sent. Det är kanske bättre att dom satsar pengarna på någon som är ung än på en sån gammal nucka som jag.

• Telemarkgrrl

Nenne, jag har inte gjort någon landstingsfinansierad IVF men jag antar att du måste prata med din läkare hemma först och inte Falun.

Han verkar ju vara en riktig sopa men du kan kanske ringa honom och säga att ni inte har någon lust att försöka på egen hand. Säg att ni har gjort det ett par år och ingenting händer varken på naturlig väg eller med pergo, och att ni därför bestämt att ni vill fortsätta med IVF. Han kan inte säga något om det! Det är ni som bestämmer hur ni vill gå vidare och vilka behandlingar ni vill göra, inte någon gubbaj*vel!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen