Själva har vi varit på mässa hela dagen och är helt slut... Kämpar med att hålla mig vaken trots att klockan bara är tio och det är lördag kväll
Makens syster är tillfälligt hemma från USA för en av hennes bästa vänner här i Sverige har en dotter som dött i dagarna av en hjärntumör. Så sorgligt. Flickan var åtta år och har varit sjuk i tre år.
Tydligen har Norden den största andelen hjärntumörer i världen och de forskar kring vad detta beror på. Ett av skälen tros vara de trådlösa telefonerna som finns i de flesta svenska hem. Enligt makens syster finns inga gränsvärden för strålning i dessa som det gör för mobiltelefoner, och då Norden betraktas vara ett av de telefontätaste områden utgör detta en stor faktor till den höga andelen hjärntumörer...
Vi som just köpte nya trådlösa telefoner... Makens syster skulle hem och slänga ut sina nu.
Dessutom menar min överbeskyddande svärfar att han hört på nyheterna att man absolut inte får värma nappflaskor av plast i mikron för att det orsakar cancer hos små barn. Jag försökte hitta nyheten men lyckades inte. Har någon av er hört detta?
Vi var hos svärföräldrarna igår kväll och jag hade planerat att sätta på Matilda pyjamas och ge henne kvällsvällingen (uppvärmd i mikro) hemma hos dem för att bara lyfta över henne i sängen sen, men jag valde att vänta med vällingen tills vi kom hem... Herregud, inte kan man hålla på att värma vällingen på spisen. I synnerhet inte mitt i natten.
Ja, det gäller väl som vanligt att ta alla larm med en nypa salt. Det jobbiga är bara att svärföräldrarna tar sådant superallvarligt och lär inte se med blida ögon om jag och maken äventyrar med dessa råd när det gäller deras lilla barnbarn. Självklart är de inte med oss hela tiden och vi gör ju som vi tycker är rätt men det känns inte så kul att de tycker vi är dåliga föräldrar heller.
Fast den här lilla stormen kanske bedarrar. Vill minnas att de hetsade upp sig för ett halvår sedan ang gåstolar som förstörde bebisars höfter, men när vi några månader senare köpte en gåstol till Matilda så har jag inte hört några klagomål.
Mina svärföräldrar är verkligen toppen på alla sätt och vis och jag tycker jättemycket om dem, men den här ängsliga attityden har svårt med. Är inte van vid det hemifrån då mina föräldrar inte alls är den typen av människor. Maken har lärt sig att ignorera och inte reta upp sig, men själv får jag kämpa emellanåt...
Nä nu ska jag inte trötta ut er med mitt svammel. Ha en skön lördag!
(AM - Jag är riktigt jäkla nyfiken...)