Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Ännu en tur med barnkarusellen

Nu är Iris på dagis till tolv såvida de inte ringer, hon ska äta lunch där första gången idag. Ätandet är nog inget problem men frågan är om hon håller sig pigg så länge, får väl se om de ringer om det krisar, hoppas inte i alla fall.

Lappinette, det är ju för jäkla både synd och konstigt att det inte blir några barn när det inte är något fel på er! Fast vad det gäller adoption så skulle jag lika gärna göra det som att ha biologiska barn, kanske tom hade varit bättre i vårt fall då jag har skolios som är ärftligt, särskilt på tjejsidan, och maken har diabetes, som visserligen inte är ärftligt på hans sida men som både han och hans bror av någon anledning drabbats av så man vet ju aldrig, tror att det är 6% chans att Iris också får det.

• BrudSommar2006

Hm, maken har ju läst ryska, det kanske är ett plus? Nåväl, vi kommer ju inte att ta en köplats från någon, vi får väl vackert gå igenom en helvetesgraviditet och förlossning till om det ska bli något syskon framöver.

Vad skönt att höra att det går bättre för Tinga, trodde inte att det skulle bli bättre så fort men det är ju himla bra!

Liten, vill höra mer om kursen! Iris äter bra men sover uruselt, fast hon är ju förbi de tio månaderna som var maxgränsen för kursen för länge sedan.

• BrudSommar2006

Frejis, du har ju i alla fall fått till det där pluset en gång så det var väl sjutton att det inte ska gå en gång till. Eller har värdena hunnit bli så mycket sämre så fort?

Nenne, kan inte påminna mig att jag varit i dina trakter faktiskt, kunde vara skoj så fort det går lite bättre att åka bil med Iris.

• BrudSommar2006

Lapinette, det där tycker jag låter som en jättebra plan, då har ni ju verkligen provat allt innan en adoption. Då skulle i alla fall inte jag känna att jag gav upp för tidigt.

Hur pass gamla är de äldre barnen som är snabbare att få?

• BrudSommar2006

Sebastiana, usch, vilken jobbig sits! Har du och din sambo pratat om det här? Vet han att du gärna vill ha barn med honom? Säger han tvärt nej i alla fall? Jag förstår ju att han inte kan flytta men nu verkar det ju inte som att du får ut vad du vill av förhållandet i alla fall? Känns det som att ni är på samma våglängd annars?

• BrudSommar2006

Cicci och Junilejon, jaså har ni bröllopsdag idag båda två?! Hoppas att ni får en fin dag. Junilejon, hoppas att du hittar något roligt att shoppa då! Stackars Melvin som är sjuk, hoppas att det vänder snart, det är inte roligt när de små är sjuka.

• BrudSommar2006

Frejis, klokt skrivet!

Nu ska jag hämta hem Iris från dagis, i vilket skick återstår att se men tar med vällingflaska som muta i fall att lunchen gick åt pipan...

• BrudSommar2006

Idag åt ju Iris lunch på dagis och det gick jättebra, hon satt i tripp-trapp stol utan ram runt magen såg jag så ikväll tänkte jag att jag skulle testa att ta bort den på stolen här hemma men hon satt ju inte alls lika snällt såklart! Hon klättrade upp och ställde sig på sitsen hela tiden och skulle ha upp fötterna på bordet och jag vet inte vad. Så nu är den tillbaka igen!

Det verkar som att hon glömmer att hon är trött när hon är på dagis och så fort jag hämtar henne kommer hon på det och blir hysteriskt grinig. Den sista biten innan jag får upp henne i sängen är lite kämpig faktiskt.

Idag sov hon inte kvällssömnen mellan fem och sex som hon gjorde igår och sov bara drygt en timme efter dagis så hon har varit jättetrött och skakat gallergrinden mot övervåningen ända sedan strax efter sex. Fast vi har lyckats hålla henne vaken tills nu ändå, får se hur natten blir. I morse vaknade hon inte förrän åtta, har ju aldrig hänt förr. Synd bara att hon vaknar lika många gånger på natten hela tiden.

• BrudSommar2006

Lapinette, men vad bra! När är första samtalet, det låter ju jättespännande!

• BrudSommar2006

Mrs B, gick datorn sönder? Vad trist! Tur att den verkar leva igen!

Liten, ska gå in och titta i forumet vid tillfälle. Trist att Mindre strulat men hoppas att hon återfår formen så fort förkylningen är avklarad.

20 minuters matning, så länge får jag aldrig Iris att sitta still! Fast hon äter ju bra ändå.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen