Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Ännu en tur med barnkarusellen

Nu har jag lagt Anna Wahlgrens sida bland mina favoriter så ska jag gå in där senare, nu får vi snart besök och jag har en äppelpaj i ugnen, vilka goda äpplen vi har, hurra! Sedan ska vi ut till mina föräldrar och äta middag och Iris vaknar väl snart också men ikväll när hon somnat ska jag läsa på!

Vi har ju blivit varnade att många barn har en period när de sover uselt i samband med dagisstart, hon drömmer väl mycket när det händer mycket på dagarna, och nu har hon blivit snuvig också, men det var jobbigt med hennes sömn förut och nu vet vi ju inte hur länge vi måste stå ut med det här att hon vaknar varje timme, om det vänder alls igen men det måste det ju bara...

• BrudSommar2006

Liten, jag vet att alla människor vill sova gott på natten, jag är själv en av dem men tyvärr har jag aldrig fått uppleva det, jag vaknar alltid flera gånger om natten, har alltid gjort, och är törstig, måste gå på toa, får kryp i benen, för varmt, för kallt... jag är otroligt lättväckt och har svårt att somna om. Dessutom tar det alltid minst en timma innan jag somnar när jag lagt mig på kvällen och vissa nätter ligger jag nästan helt vaken. Jag verkar ha ärvt det av farmor som alltid haft samma problem så jag hoppas så klart att Iris inte ärvt det också.

• BrudSommar2006

Nu känns det som läggdags men jag ska äntligen ta mig tid att läsa lite i det där forumet så får vi se. Fast buffa är ingenting för oss, provade det när Iris var liten och man får ju kramp i armen på fem röda, det gick ju bara inte.

Älskade Mamma Mia musikalen! Skulle gärna se filmen men det vete sjutton när det skulle bli av. På fredag ska Iris visserligen sova hos mina föräldrar igen - jippi - fast då tänkte vi gå ut och äta och sedan vill jag nog hem, för att inte tala om att vi borde åka hem till katten.

• BrudSommar2006

Mrs B, vad skönt att få sova!!!

Izzie, vilken otur du har haft! Hoppas att du blir av med det där eländet fortast kvickt.

Har haft lite panik i en kvart nu när jag letat efter alla mina användarnamn och annat viktigt som jag tog med mig hem från jobbet för ett år sedan men nu har jag hittat dem! I morgon är det dags, har ingengting emot att börja jobba.

• BrudSommar2006

Har nu försökt läsa igenom den där sovkuren men minns nu varför det aldrig blev något sist, det är ju alldeles för krångligt för att begripa sig på när man ska gå ut ur rummet och in i rummet och när barnet ska skrika och när man ska ramsa och skriva upp en massa och hej och hå. Fattade att man skulle skippa att buffa äldre barn och bara ramsa istället men fattar inte när man ska brotta ner barnet i sängen och hur länge man ska hålla på så och slåss och om det alls är någon vits att ramsa när man inte hör vad man säger ens en gång under illvrålet och om man bara ska gå därifrån och låta dem skrika eller vad vitsen är. Kuren i sig är ju skriven för mindre barn och mer än det där om ramsandet stod det inte för äldre barn. Blev så irriterad på allt krångel så jag lägger ner redan innan jag börjat! Nej, man får nog gå riktig kurs för att begripa sig på det där.

• BrudSommar2006

Halloj, har tagit mig igenom första dagen på jobbet och det var faktiskt riktigt kul! Sedan kom jag hem från jobbet och såg fram emot att få träffa Iris men då hade mamma blivit tvungen att lägga henne en stund eftersom hon var så trött. När hon vaknade fick hon ett sådan där illvrålaranfall som hon får ibland, den här gången tog jag tid, i 37 minuter skrek hon hysteriskt och jag fick kämpa för att hålla henne så att hon inte skulle kasta sig ner på golvet och göra illa sig. Då kom jag plötsligt ihåg varför jag velat komma hemifrån och låta dagis ta hand om Iris...

På dagis idag hade hon varit ledsen innan lunch och när mamma hämtade henne vid tre så hittade de inte hennes skor så hon fick gå hem utan, tur att vi har fler par!

• BrudSommar2006

Cicci, vad spännande med flera ägg, är det tvillinggenen som ger sig till känna igen tro! Jag håller tummarna ordentligt från och med nu!

Kommer gärna på tråddejt, tror att jag kan de föreslagna datumen.

Frejis, vad bra, nu låter det ju lite mer positivt med att ställa sig i kö igen!

Iris åt förresten inte speciellt bra förrän hon fyllde ett, det var så trist jämt att hon inte åt, men när hon kunde börja äta vad som helst så ändrade det sig raskt!

• BrudSommar2006

AM, såg just att dagiset tvingat er att sy dockor!!! Fy sjutton vilken skräck, måtte det inte hända oss, någonsin...

Själva måste vi få fram en massa kort på Iris familj och klistra ihop ett collage på ett färgat papper. Jobbigt nog. Plus att vi måste få fram ett par foton på Iris att listra upp på födelsedagskalendern och vid hennes saker i hallen på dagis. Undrar när vi ska få fram allt det där...

• BrudSommar2006

Vickan, när kan det eventuellt vara ny ÄL på gång tror du? Hur har det gått för dig?

• BrudSommar2006

Grattis, grattis till lilla Moa!! Vad kul att hon har börjat ta sina första steg! Kul också att hon gillar vatten, det är ju inte Iris grej precis.

Cicci, du går verkligen in för det här, hoppas att ni lyckas få till det nu då!!!

Telis, vad spännande, det är väl lika bra att göra ett försök i alla fall med att komma fram i kön, hoppas, hoppas!

Junilejon, vilket skräp med att inte få pengar!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen