Inlägg från: Vännerfan |Visa alla inlägg
  • Vännerfan

Ännu en tur med barnkarusellen

Hejsan!

Snabbt inlägg med Prinsen i rummet...

Skit också Telis, vad ledsamt att dina ägg inte ville samarbeta!!
    Då vi köpte huset via Swedbank listade vi ut hur deras lösenords-system funkar, så jag inboxar lösenordet till lägenheten till dig. Just nu är de uppe på utgångspris.

Tack förresten AM för länken till Pippilotta förra veckan. Satt halva kvällen igår och beställde 14 varor därifrån! Så nu har vi det fixat med mössor, vantar, Lucia-kläder, lite Välkommen-bebis-presenter och diverse kläder (Hurra för stora bodysar! Upp till stl 98!!!!).

Piggelin har inte varit inne ser jag?! Hoppas hon har det ok med tanke på nyheterna på tv igår... Tänker mycket på alla mina forna kollegor...

Lappis, Kanon att värdena ser bättre ut!! Fantastiskt om detta kan vara lösningen! Hur gick det med kappan för övrigt? Hittade de kragen? Är också värdelös på att klaga på saker! Maken är desto bättre. Som när han tyckte det tog för lång tid att fixa till vårt bäddrassöverdrag då sängen var rätt ny t.ex. Då såg han till att vi fick ett nytt utan att behöva lämna tillbaka det gamla samt att vi fick två satin-bäddset för 700kr. Lyckades först nästan få de att ge honom ett set och sen upplyste han om att det faktiskt gällde en dubbelsäng. Minns fortfarande hur nöjd han var när jag kom hem och han satt på sängen med de nya lakanen. En annan gång sålde han ett bord vi hade på annons för 200kr över utgångspris trots att köparen försökte pruta. Jag bara stod bredvid och gapade, så efter det har jag munkavle på vid alla förhandlingssituationer.

Izzie, Välkommen hem! Var var det du köpte Decleor-produkter ifall jag får för mig att köpa på nätet längre fram? (Frågade dig detta när du nyligen stuckit tror jag...)

Inget direkt nytt här tror jag... Tantan på jobbet har blivit trevlig mot mig igen, så fajten är nedlagd, men nu vet jag vad hon går för, så nu passar jag mig noga. Misstänker att trevligheten kan ha nåt att göra med att jag ju faktiskt gick in till hennes chef, tror det kan ha gjort henne skraj.

Nu har Prinsen tröttnat, ska lägga honom nu.

Kram!

• Vännerfan

Lyckades inte inboxa dig Telis. Men jag har för mig att numret på lägenheten var 2296-1440. Då är lösenordet 14402296 (utan bindestreck). Inte så klurigt direkt mao...

• Vännerfan

Prinsen är i säng...

BS,
    Jag har beställt just de vantarna, så jag kan meddela om de är bra eller ej sen! Vad seriöst förresten att få komma tillbaka på kontroll om de inte kan det de frågar efter! Jag tänkte på det på vår 1-årskontroll. Då var Prinsen verkligen sen kände jag och fick svara nej på de flesta frågor gällande vad han kunde. Och blev faktiskt lite sur på att de inte ställde följdfrågor eller nåt. Som att det ändå inte spelade nån roll. Nu däremot är han ikapp, för de lär sig ju maaaaassor på dagis!

Nu ska jag planera lite växter i mörkret ute och sen åka till Coop om jag orkar. Ska upp till mitt veckoliga spinning-pass som börjar 6.45 imorgon bitti... Maken grejar med dörrarna till vårt nya förråd. Livet i ekorrhjulet kan vara stressigt ibland... Men men. Ska gå ner till 90 % till månadsskiftet. Och så hoppas jag fortfarande på lite städhjälp, fast städfirman jag mailade i lördags har inte hört av sig tillbaka. Konstigt!

• Vännerfan

Telis,
    Hoppas SÅ för er skull att ni ska hinna fram i ÄD-kön! Men det vet du ju redan

Tinga,
    Vi kollade på flera hus som var som du beskriver. Tyvärr renoverar folk väldigt slarvigt rätt ofta. Skippar förarbetet, hoppar över att maskera innan de målar osv. Personligen skulle jag aldrig köpa ett sådant hus, för vem vet hur de har skött de ännu mer viktiga bitarna med huset. Att vi såg dessa hus fick mig att inse att vi inte måste ha ett hus som var färdig-renoverat utan det blev i stället ett plus om ingen okunnig varit där och "kladdat" innan. Jag kan ju inte dessa saker, men maken och svärfar kan, så det vi kommer göra här i huset kommer gå riktigt till. NÄR vi bestämmer vad det är vi ska göra, men det är ju en annan femma...

Appropå det, tänkte maila dig lite bilder ikväll Muggles och även gärna till dig A.M. om jag får din mail. Är sååå tacksam för all hjälp och råd jag/vi kan få till det vi funderar på just nu. (Skjutdörrar, tapetval i sovrummet, typ av rullgardiner el dyl till tv-rummet) Vi drar vårt strå till stacken för att hålla högkonjunkturen uppe, genom att konsumera på som om inget hänt Tv (inkl. väggfäste!) och soffbord (www.lidensmobler.se/soffbord/tango-160-ek__459) till soffan (www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00103135) inköptes/beställdes i veckan.
    Vet fortfarande inte vad vi ska ha för fotöljer till eller om vi ska ha en likadan soffa till helt enkelt. Men tror det blir för mycket. För vi funderar ju på nätta fotöljer. Ska fota i vardagsrummet också när soffbordet väl är på plats.

Om fler vill hjälpa till eller bara vill kolla på bilderna, hojta till med er mailadress så slipper jag ta allt här i tråden, för jag kan förstå de som tycker det blir för mycket. Och jag har ingen lust att lägga ut fula bilder i mitt galleri heller! Men är som sagt väldigt glad för all input!
    Vi kommer ta hjälp av inredare också, men kan inte ta precis allt med en sån. Ni är ju duktiga, så får se hur långt vi kommer med det först.

• Vännerfan

Vickan,
    På makens jobb har de inte heller nåt intranät!! Och det är ett stort internationellt företag. Han har lite kul åt att de inte ens förstår att de borde ha ett. I stället har de olika foldrar på diverse ställen med information. Det positiva är väl att man verkligen kan framstå som företagssam iom att man vet vilken väg de bör vandra. Som att komma till stenåldern och visa att "såhär jagar man!". Eller ja, kanske inte riktigt så drastigt...

• Vännerfan

Va?! Kommer du hit men har inte tid för en träff??
    Buhuuuu, det är ju värre än om du inte kommit hit alls ju!

Vilket håll ska jag vinka åt då? Mot vattnet?

• Vännerfan

NEEEEEJ!!!
    Är det sant?! Finner inga ord jag heller.
    Kramar i MASSOR Frejan!!!

• Vännerfan

Närå, jag är här! Ska kolla min inbox nu!

• Vännerfan

KUL Telis, det är du verkligen värd tjejen!! Vilken fin gest att göra!! Finaste man kan göra!! Donera lite pengar är bra, ge av sin tid ännu bättre och ge av sina ägg, det är så toppenbra så det knappt finns med på listan!! BRA att det finns sådana människor! Och det fina är ju att jag vet att du hade gjort det samma för nån i din egen sits!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen