Ännu en tur med barnkarusellen
Ingen update fr AM idag?
Ingen update fr AM idag?
Cicci: vad kul med kräftskiva!!! Helt rätt att utnyttja att ni kan börja festa redan på eftm Hoppas du hittar böjen, det kommer säkert igång snart.
Nenne: gött att det nu iaf finns en plan!!! Så himla kul att se dig här inne så ofta! Finns alltid ngt kul att läsa...
Tinga: nej jag antar inte Varvet-utmaningen. Dels för att drygt 2 mil är alldeles för långt för mig och dels för att jag inte tror att mina knän skulle palla asfalt. Jag springer bara för att förbränna fett, inte för att tävla, jag är inte tillräckligt bra.
AM: verkar lite skit med dagiset. Personalen kanske är tillfälligt stressad?
Annars fick jag tips fr maken om en intressant artikel:
www.growingpeople.se/templates/Page.aspx&epslanguage=EN
Precis så är det för mig - jag kompenserar att jag varit borta hela dagen med att umgås koncentrerat (leka, läsa, ...) med Moa när jag väl är hemma, ngt jag inte riktigt orkade med när jag var med henne hela dagarna.
Lappis: det var ju skit med vädret. Slapp som en degklump??? Ung som min mage efter grav... Den var ganska tajt för 2 år sedan.
Om man aldrig druckit Amarone - vilket ska man börja med? Ska man ha ost till? El ngn speciell mat?
Friterade musslor - but WHY???
Tack för tips ang Amarone - har alltid varit nyfiken. Kom på att vi ju faktiskt testade för några år sedan Piggelin (tillsammans med Miss X) men vi var inte heller så imponerade kommer jag ihåg. Gruyere!!! *suger i osttarmen*
Tinga: nä jag vet att man inte alltid kan vinna och jag behöver inte vinna Gbg-varvet (faktiskt! ) men jag är för dålig för att orka 2 mil. Pust! Jag tycker att det är psykiskt jobbigt att springa mer än 1 mil i taget.
MSW: lyllos dig - jag kommer fortfarande inte i mina gamla jeans, har för mkt sladdrigt kött runt lår och rumpa
Piggelin: haha men du vet ju att jag gillar att överdriva lite
Ahaaa, det var pommesen som var friterade!!! Där ser man - det var en vit fläck på min matkarta...
Lappis: jag har aldrig förstått mig på franska viner. Jag blir alltid besviken!!! Tom på en riktigt bra vinbar här i stan (samma ägare som Kock&Vin) frågade jag efter ett smakrikt rött vin (de ville tvinga på mig franskt) och vad fick jag - samma bleka som vanligt! Gillar Shiraz mfl druvor. Kan du tipsa om ngt gott vin (enl dig) på Systemet så kan jag ge det ett försök till
Vad är eg grejen med musslor? Smakar inte de ganska ofta dy??? Och svampig konsistens. Plus ser äckliga ut. (Ok då det gör kräftor med... )
AM: stort grattis!!! Det känns ju rätt att du är den första som får till nr 2 (av trådbarnen), nu är det väl snart 2 år sedan Livia kom till (var det 16/11?). Jag tror nog att storebror mjuknar och kan älska även nästa syskon oavsett vad han tror nu
Nenne: hatten av för att roa en 3-åring och en 6-åring i bil!!!
Piggelin: apropå öroninflammation, har ni tagit den extra vaccinationen? Vad fasen heter den nu igen, man får betala för 3 sprutor men den täcker in öroninflammation, lunginflammation och den farliga hjärnhinneinflammationen bla. Tror de har diskuterat att lägga till den i standardprogrammet. Vi tänkte att även om den är lite dyr så kostar det ju att vabba också så småningom så vi hoppas på färre dagissjukdomar tack vare den (hoppas kan man ju alltid)
Cicci: verkar skumt att du skulle ha haft ÄL redan dag 10. Det kanske är uppfuckat denna cykeln men jag tror din kropp kommer igång igen snart. Efter nästa mens vet du åtminstone lite mer om din cykel (om du nu inte gör VUL). Trist att vänta på tanten iofs men...
Vänner: alltid kul att få ett livstecken från dig!!! Kul att höra att prinsens dagis är så bra! Hoppas vi har samma tur...
Ang musslor så har jag vid ett par tillfällen tuggat på lite sandkorn när jag ätit musslor - det var kanske det jag tänkte på när jag menar dy. Sedan kan jag inte komma ifrån att de ser så äckliga ut och att konsistensen är slibbig. Har svårt för äckliga konsistenser - har tex aldrig förmått mig till att äta sniglar heller.