• Frejis

Ännu en tur med barnkarusellen

Izzie. hoppas att du får en underbar resa!

MSW - läskigt med så mycket förlorat blod.

Uppmuntran till hantverkare i förväg, nä, snarare i efterhand. Har annars maken som huvudförhandlare när det gäller pris och övrigt. Han är betydligt bättre på det än vad jag är, ibland är han för bra

Telis - vad bra att cystan i alla fall inte påverkar ivf:en. Intressant att läsa om ÄD-processen, det är mycket man inte vet om. Finns det en liknande åldersgräns för ÄD som för ivf?

Har varit hos doktorn imorse igen (gäsp! att gå upp före fem är inte så kul) och han hittade tio eller elva äggblåsor och tyckte att allting såg bra ut. Får se om blodprovet visar samma fina värden på eftermiddag.

Nu ska jag bege mig till universitetet för att skriva en tenta i juridik. Håll tummarna att den innehåller de frågorna som jag kan svara på.

• Frejis

Och här var det tomt.

Har nu talat med doktorn och det blir ÄP på tisdag förmiddag. Hoppas att äggblåsorna växer till sig, mognar och stannar kvar där de är tills det är dags för dem att komma ut. Sedan hoppas jag självklart att de uppför sig som de ska... ja, ni vet väl vad jag hoppas på

Telis, men ni hinner nog fram i tid. Hoppas att det inte behövs någon ÄD och att ivf:en fungerar bra den här gången. Det är det vi ska hålla tummarna för snart.

Har bokat en kryssning till Riga i oktober, ungefär två veckor efter ägglossningssprutan för att det är då mensen ska komma. Tänkte att det kan vara lika bra att ha någonting annat att tänka på de dagarna.

Och så blir det en resa till Neew York efter jul. Ser fram emot reseberättelserna från Izzie och Nenne.

• Frejis

Heej Vickan! Allt väl?

Borde klarat eländet, får veta detaljerna om sådär tre veckor. Men nu är det glömt.

• Frejis

Kul att det känns roligt att vara på jobbet och att du trivs.

Körkortet fyller ett år, skoj! Det måste du fira.

Tycker att det låter som en bra fortsättning på barnprojektet. Att inte forcera för mycket är nog bra *säger en som hade fått panik vid tanken om barn för sådär fem år sedan*

• Frejis

He he, den nya Volvon eller?

Det är faktiskt uppåt i livet för tillfället. Sugen på att börja jobba, näst sista termin, chefsoraktik i november december och det är jätteroliga saker. Egentligen är det usel timing för den här ivf:en för att om det fungerade skulle BF vara i juli *se hur duktigt jag släppt taget om min karriärplanering -. Samma tanke som att köpa nya tighta jeans fast ett par gånger värre.

• Frejis

V50 har jag faktiskt aldrig kört fast vi hyr bil ibland *nyfiken*

Mm, övning ger färdighet. Ålder plus det faktum att det inte fungerat så bra för oss i bebisverkstaden har fått mig att ändra fokus lite.
    Minns en tjejkompis som sade till mig när jag var strax över tjugom och deklarerade att jag inte vill ha barn att det där kommer man att känna även senare i livet och att någon lämplig tidpunkt inte dyker upp. Helt sant! kanske därför jag behöver ivf-läsan... kan vara bra att fatta att livet handlar även om andra saker än mig själv, typ

• Frejis

Hyrde en C30 en gång, den var lite mer som en sportbil. Bra motor hade den också

Kan tänka mig att missfallet påverkar både åt det ena och det andra hållet. Det viktigaste är att du är med i klubben resten ordnar sig med tiden och några förnuftsbaserade handlingar

• Frejis

Oj, jag måste ha levt mig in i min tråkiga inlämningsuppgift

Jag gillar bilar.

Att du sover under akupunkturen Lappis är ett under för mig. Hm, hade nog aldrig trott att det går att sova med nålarna i kroppen, men blivit motbevisad Hur lång tid tar en session?

Själv ser jag fram emot Hells Kitchen kl 22. Gillar den där elake kocken och hur han skriker "donkey" på alla stackars deltagare.

• Frejis

Nenne - jättestort grattis till huset, vad skoj!
    Och så undrar jag när du ska testa... *håller tummarna jättemycket*

Piggelin - jag kan inte stava och jag ser inte heller när och om jag stavat fel. Men jag gillar XC60 (XC90 är också sååå snygg, hm, jag gillar Volvo överhuvudtaget Man kan kanske göra studiebesök på ditt jobb då man får provköra sådana bilar? *avundsjuk* Annars har jag lovat maken att det blir ett jobb med tjänstebil för min del

Muggles - jobbigt med makens hand, men situationen med svärmor är lite rolig och lite komisk. Kan föreställa mig det hela

Liten - hoppas att ni får en trevlig kväll.

Vi ska gå och lyssna på jazz ikväll. Kanske dags att börja försöka se lite presentabel ut?

Trevlig kväll!

• Frejis

Grattis till dottern Zozo! Jättefint namn har ni valt.

Nenne - Du är så rolig även om drippelidropp inte är så kul. Hoppas att det var falskt larm.

Tycker att du ska prioritera garderoben i New York, bara för att dit kommer man inte varje dag. Dessutom blir det nog så billigt att du sparar en massa pengar ändå *bra logik vad?*

Lappis - det låter skoj med nya pjäxor och resan. Tycker definitivt att du ska göra alla saker om ivf:en inte fungerar. Att röka kan vara riktigt gott (gjorde det för många många år sedan) om man har vant sig. Som allt annat också

Jag är så fruktansvärd speedad och på så bra humör av alla hormoner att det känns definitivt konstigt. Som den här ivf:en känts hittils, kan jag göra fem ivf:er till. Mår så bra helt enkelt *bara för att jag skriver det här kommer ÄP göra så vansinnigt ont, det vore ju typiskt *

Mrs_B - vin i stället för medicin kan faktiskt fungera fast då handlar det nog om några glas

Brudsommar - hoppas att resan hem går bra. Trist att semestern alltid ska ta slut.

Jag har också varit på stan och köpt lite festkläder (kavaj och kjol) till ett par tillställningar som vi ska till i oktober. Dyyyrt, men snyggt *som vanligt*. Nu ska vi till Källaren Movitz i Gamla stan för lite middag.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen