Inlägg från: Vännerfan |Visa alla inlägg
  • Vännerfan

Ännu en tur med barnkarusellen

Frejan, Tips mottages tacksamt! Inboxa mig din mail bara!

Fast nu måste jag nog slänga mig i bingen.

Kraaaam igen!!

• Vännerfan

Nu blir man ju vansinnigt nyfiken på vem denna toppen-kvinna är!!! Men förstår om hon vill vara anonym.

God natt på er!

• Vännerfan

Vinkar förbi mellan hostattackerna. Har drabbats av en riktigt ond förkylning. Känner mig verkligen SJUK! Så det blir till att bli hemma från jobbet imorgon för första gången (där jag är nu alltså). När tillfälle givits har jag suttit som klistrad framför datorn och surfat runt på styleroom.se. För er som gillar att se hur folk har det hemma vill jag bara varna, det är starkt beroendeframkallande! Jag har fått många idéer redan och har insett 3 saker.
    1.Svart/vitt är mycket populärt
    2. Man ska gärna ha ett citat skrivet på vardagsrums- eller hallväggen
    3. Många av de som gillar inredning handlar sina möbler på Ikea!
    Själv är jag nog mest för nr 3, gillar varken nr 1 eller 2.

Koko, sparade ner din länk, tack!

Liten, grattis i efterskott!

Och Koko och Lappis, TRIST med tant!!

BS, Hoppas utslagen gett med sig nu. Lät INTE kul!

Nenne, är det någon som lämnat nåt bud än?

• Vännerfan

Trodde denna diskussion om ÄD och insemination var avslutad, men nu känner jag att jag faktiskt vill in och stötta Omsan lite som jag tyckte skrev många bra saker! Jag är dock för äd och spermie-donation om två föräldrar (oavsett kön) är med i bilden från början, annars tveksam. Och detta pga MINA erfarenheter. Har en gammal vän som aldrig träffat sin pappa och en annan som knappt träffat sin alls och baserar mitt tyckande en del utifrån hur de har haft det. Ska höra lite med en i min närhet som jobbar på bup vad hon säger om detta också. Denna tråd ger upphov till många diskussioner man kanske inte hade haft annars. Även med utomstående menar jag nu.

Frullan, Har du inte sett tanten än kanske det ännu finns hopp?? Men, du skriver ju att det är HELT klart, så då ska jag inte jag sitta och ingjuta nåt falskt hopp...

Nu ska jag redan gå och lägga mig. Det tar på krafterna att vara sjuk och det var fler här som var det såg jag.

Kram på er!

• Vännerfan

A.M.
    Välkommen hem!
    Se inlägg 3525. www.styleroom.se heter sajten.
    Att stanna i en dålig relation tror jag inte heller är det bästa för ett barn, absolut inte. En vän till mig sitter i den sitsen just nu. Är i en dålig realtion med tre små barn och hon lider väldigt och därmed säkert barnen också. Har kval varje gång jag svarar på hennes sms. Tycker ju hon ska lämna honom, men vad gör jag om han gör hennes liv till ett helvete då(för det tror jag att han kommer göra)?

Page,
    KUL att du är inne och skriver i tråden igen!! Roliga kommentarer du hade om sajten (ovan)! Jag tittade först på de hem som fått högst betyg men insåg att jag inte höll med (såååå trist och sterilt med allt i svart och vitt, då är det bättre med bara vitt i så fall tycker jag) och sen har jag tittat på lösningar till vår rätt stora men dåligt planerade hall. Och då kom jag till en hel del mer vanliga hem också. Och fick massor av tips på bra förvaringslösningar. Folk skriver ju vart de köpt grejerna också, det är nästan det bästa.

Gillade också det du skrev med att inte våga komma med åsikter som avviker. Sån är jag också. Men jag tvingar mig in i stridens hetta ibland om jag känner att jag inte kan se mig själv i ögonen annars.

Frullan,
    Egentligen tycker jag också det är trist med inredning, men vi MÅSTE renovera hemma och köpa fler möbler och då vill jag göra lite medvetna val och inte bara köpa nåt, a´la slit&släng för jag gillar inte sånt.

Cicci,
    Kram tillbaka! Jag kom på igår kväll att jag glömt kommentera att jag satt med ett brett leende när du skrev att Telis fick komma och plocka av dina ägg, fast du var gravid!! Du är snäll du.

Nu ska jag gå och bädda ner mig. Känns konstigt att vara själv hemma i huset!
    Kram!

• Vännerfan

Ja, var är Telis?

Och för att ingen ska ta åt sig så tycker jag det är ok med ETT rum i svart/vitt, men detta var hela hus utan en enda färgsklick...

• Vännerfan

Jisses vad ni skrivit sen idag!! Trodde jag såg fel först.
    Har sovit i 4 timmar idag, välbehövligt!

Piggelin, Herreguuuuuuud, vilket hus du länkade till. Eller palats eller vad kallar man nåt för 25 mille!! :-O

Cicci, Grattis till vul!

Nähä, Prinsen vill inte samarbeta mer, så detta blev kort.

• Vännerfan

Telis, WOW! Men jag gillade nog första huset bättre. Det andra var lite för enkelt för mig.

Appropå att de små härmar saker så gör Prinsen en söt grej tycker jag. Så fort han får fatt i en liten flaska av nåt slag så låtsas han att det är schampo. Duttar med handen på flaskan och tar sen den handen och gnider om i håret. Har man tur kan man få sitt eget hår tvättat så också. Sen är han en riktig samlare. Man kan hitta allt möjligt under locket på hans lilla bil. En dag hade han finkammat sovrumsrummet och lagt ner både glidmedel och kondompaket! Ihop med sina legobitar och andra leksaker...

Finns det nån länk till hur man gör smilisarna längre förresten? Försökte mig på en gapande rosa här ovan, men funkade inte.

• Vännerfan

Ehhh, sovrumsrummet... Ja ja, ni fattar...

• Vännerfan

Förresten Cicci tycker jag verkligen ni ska tänka över det där med att skaffa en 5:a i Sthlm! Tänk vilken flott villa ni skulle få här nere för samma pengar!!! Och så kan ni ha en liten övernattningslgh i Sthlm bara.

• Vännerfan

MSW, Hoppas du får positiva nyheter om plättarna!

Cicci, Till mig sa de också att risken för missfall är jätteliten (1%) när man väl sett hjärtat ticka.

Och gällande stövlar så tycker jag det är sååå snyggt och jag älskar att ha kjol+stövlar på mig. MEN då jag ju hade foglossning i ett års tid och har haft andra ryggproblem också och vi har så hårda golv på jobbet kan jag inte gå med minsta lilla klack där utan bara med bekväma platta skor som jag kan ha mina inlägg i. Det är sååå trist! Men men. Har inte använt foglossningsbältet sen jag började jobba iaf. Periodvis gör jag ryggövningar varje kväll och då blir det lite bätte, men inte så jag kan gå med klack. Står i "Plankan" 3*30 sek och vilar i 30 däremllan samt ligger på mage och för en nyckelknippa från ena handen till den andra via en cirkel, dvs byter hand som nycklarna är i ovan huvud resp. rumpa 2*20 ggr (växlar håll).

Liten, Jag tycker du ska söka på ang jobben. Bara att tacka nej sen om det inte passar. Jag tror många branscher fortfarande har svårt att få tag på rätt folk. Du kan också testa att ringa företag du är intresserad av. Flera jag pratade med kunde tänka sig att skräddarsy tjänster till rätt person. GO girl! Jobbigt med stiltje i sängkammaren fö. Du har nog helt rätt i att stressen är en stor bov i dramat. Här kör vi så det ryker minst 3ggr/vecka! Närå, skojar bara, det blir inte så mycket här heller, prioterar fel antagligen...

Mugglan, Vi letade oss fördärvade efter makens nyckelknippa en gång vi också. Jag försökte tänka hur han tänker. Han vet var nycklarna hänger (i städskåpet), men så är han ju inte så lång att han når upp till krokarna. Och mycket riktigt hade han lagt de i tidningsåtervinningen som stod på golvet i städskåpet! Så nu slänger man inget på återvinningsstationen utan att gå igenom det en gång till först.

Tinga,
    En kul grej till då! Varje gång, jag menar VARJE gång kylskåpsdörren öppnas så rusar Prinsen fram och tar ut hamburgerdressingen! Fattar inte varför han väljer just den och det spelar ingen roll var vi ställer den. Den är väl greppvänlig och färgglad (beige-rosa).

• Vännerfan

Lappis,
    Härligt med solskenshistoria!!! Dessutom med akupunktur i!

Nenne,
    Har så himla svårt att se dig bli refuserad/nekad jobb. Kan bara inte se det. Lycka till med budgivningen!

Jag har ett cv jag kan tänka mig att maila er om ni lovar att hålla det för er själva. Inte så bra foto på mig, för jag fick fixa ett snabbt som attan. Maila mig er mailadress i så fall. Jag har utgått från makens som gjorde sin enligt mall han fick av firman, så helt ute borde den modellen jag har inte vara.

BS,
    Hur stort hus har ni?

Mugglan,
    Du har fått mega-mail!

Nu ska jag slita mig härifrån för idag!
    (Tänker att om jag skriver det kanske det blir så! )

• Vännerfan

Koko,
    Vad är en wallie?

Page,
    Skickar en stor kram! Usch, vad tråkigt! Hoppas, hoppas att J kryar på sig snart!!

BS,
    Har glömt att jag skulle rapportera hur Pippilotta-vantarna var. Tror de funkar rätt bra. Men imorse fick jag bara in den ena tummen, för att ha vantar på sig var öht inte alls poppis! F ö har jag ju nu beställt varor där 2 ggr. Och har fått fel saker båda gångerna. 1 sak av 1 möjlig var fel sist. 3 saker var fel den här gången. Fel färg eller fel storlek och dessutom blev jag faktiskt besviken över kvaliteten på många varor. Så jag kommer nog inte handla mer där som det känns nu. Tyvärr, för det var skönt att bara sitta och handla i lugn och ro en kväll framför datorn. Maken konstaterade att sådär har det ju alltid varit att handla på postorder. Bättre då att kanske bara handla varor där man vet exakt vad det är man får. Dammsugarpåsar, krämer etc...

Såg att ni diskuterat adoption idag. Jösses, vilka långa köer!! Det är verkligen helt sjukt! Jag har också suttit och tänkt på f.d. arbetskamrater, gamla vänner etc. som adopterat och då har det ju inte tagit sådan tid. Och de har dessutom fått väldigt små barn, så jag har länge trott att man oftast fick de så små. Men så verkar det ju inte vara. Jag minns att en kompis till mig gjorde ett större arbete på högskolan om adoptioner och jag passade på att fråga henne varför det görs sådana gedigna utredningar på föräldrarna när så många barn behöver ett bättre hem. Svaret då var för att ett adopterat barn jämför sig med de i sin omgivning och tänker inte att ?jag fick det iaf bättre här än jag hade i födelselandet?. Intressant tyckte jag.
    Och ang. detta med Sverige kontra USA. Alltså ibland är vi så ute och cyklar för att göra HELT rätt så det vore bättre att göra nånting som iaf är på rätt spår, så nånting blir gjort. Som efter tsunamin. Varför strunta i att hjälpa någon bara för att man inte kan hjälpa alla??

A.M.
    Fy, vilken hemsk ex-svärfar! Hoppas du har en bättre nu, men värre kan det väl knappast bli? *ryser*

Frejan,
    Vad glad jag blir att ni ger er in i matchen igen! Jag kan bara inte föreställa mig hur jobbigt det måste vara med alla dessa försök.

Nä, nu måste jag plocka undan lite här. Städfirman kommer och provstädar imorgon. *hopptralalala*
    Sen blir det sängen. Jag jobbade idag och det var rätt jobbigt och sen var jag och klippte mig och tog liksom Tinga en shoppingrunda. Men det blev inget till mig, bara till Prinsen och hemmet.

• Vännerfan

Nenne, håller med Tinga om tipset med silkespapper. Vi tog även papper man har när man torkar bilen. Hade en megajätterulle, tog ett ark per tallrik och knappt nåt gick åt på rullen.

Vi har också hysteriskt mycket glas. Men än ligger de nerpackade, då vi sålde vårt förra vitrinskåp. Ska köpa ett nytt när vi kommer till den punkten på listan...

Jag var till en jättefin inrednings/gardin-affär idag- Mairo. Åh, vad mycket fint de hade!!!! Synd bara att en enda liten kudde kostade 600 spänn, annars hade jag handlat betydligt mer. Kom hem med en rullgardin som ska upp här i datorrummet och ett par fina plastunderlägg som barn kan ha under tallrikarna iaf. Och de hade en lekhörna till barnen också! Så bra när det är nån som har tänkt till!

Jag ramlade nerför en trapp igår och haltar betänkligt fortfarande. Gör skitont faktiskt. Skrapade upp ena benet och armen och slog i foten. Foten är det värsta. Men jag får låta bli att tänka på det, så går det nog bättre.

Fick returen från Pippilotta igår. Ena bodyn som kom i fel storlek var nu slut i rätt storlek, men den andra hade de skickat. Fick ingen kompensationspresent Jag har nog varit alldeles för trevlig mot de och gnällt för lite. Ja ja, nu har de en kund mindre att skicka fel till iaf.

Fy, vad deppigt detta blev. Inte alls meningen, för så illa är inte livet här.

Ha så kul imorgon ni som ska ses!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen