• muggles

Ännu en tur med barnkarusellen

koko: har du fått klarhet i om du har fått tillbaka din endo? Låter väl hoppfullt att mensvärken är mindre nu?

BS: glömde kommentera - stackars Iris! Vad hon har åkt på! TUR att hon hade lite att ta av säger jag bara... Tänk om hon varit en spinkis från början...? Förstår att det är svårt att få i henne mat om hon knappt äter välling för det var väl hennes favorit va? Hoppas att både hon och ni mår bättre nu!

Vi har bokat skidresa!!! Till Branäs... Hmmm... Inte lika häftigt som alpoffpist direkt men nu är man ju i småbarnsträsket. Vi ska åka med en annan familj som har en 7v yngre dotter - de leker redan jättebra ihop. Det blir väl mer pulkaåkning än skidåkning misstänker jag men mysigt ändå.

• muggles

koko: jag har haft ont/känningar i det området men inte under mens. JAg hade lite för tajta (nytvättade) jeans på mig en dag och de klämde på magen och efter det fick jag ont vid blygdläpparna - skitskumt. Funderar på om det är spiralen som spökar (koppartrådarna ligger tydligen runt livmodertappen och kanske kan de nerverna där även gå till blygdläpparna??? Det kändes lite som förvärksont. Skumt som f-n.

AM: tror inte att pneumokockvacc är standard här i VG-regionen men vi verkar ju ligga efter med det mesta. Tex är KUB fortfarande inte gratis här.

Sweet: vad mysigt det lät!!!

junilejon: grattis till huset!

Vickan: men VILL du verkligen ha barn då? El är det bara att du vill vara "normal", som "alla andra" (för då "ska" man ju vilja ha barn). Det finns ju faktiskt människor som aldrig får barnlängtan el som kommer fram till att de inte vill ha barn. Jag hoppas du inte vill bara för din mans skull... För min egen del tycker jag inte det är ngt onormalt att inte vilja ha barn, även om jag själv ville ha det.

• muggles

Liten: Vänners prins fick sin första vid 4 mån tror jag.

Sept: aha, de lägger till det så snart. Jag visste att de diskuterade att lägga till det men...

MrsB förresten: jag tycker inte alls att 1 g/mån är ofta att lämna bort barn. Skit i vad hon säger! Det är ju jätteviktigt att jobba på förhållandet också när man har småttingar, så kanske man undviker en ev skilsmässa senare...

• muggles

Åh jag måste sälla mig till diskussionen om att de börjar prata! Moa kör nu med vad maken kallar för mönsterigenkänning (tekniker vaddå). Dvs hon härmar och säger vissa saker fast hon nog inte fattar vad hon säger. Tex frågar vi "var är mamma" och hon svarar "dä!" men jag tror att hon bara vet att man säger så, inte att hon faktiskt fattar vad det betyder. Igår när jag sa "vad säger kissen? mjau mjau" så försökte hon härma mjau och det kom väl ut ung jau men det är duktigt ändå tycker jag. Och imorse vinkade hon och sa "ej ej" (hej hej antar jag). Och så säger hon "ta ta" både när hon ger bort saker och tar emot Men det är otroligt gulligt! Dessutom kommer det långa haranger med nonsensord som låter som kinesiska men jag tror att hon övar satsmelodi. Det är så gulligt så man nästan dör.

• muggles

MrsB: smart att inte berätta allt när man vet att det bara leder till onödiga kommentarer. Tur att allt gick bra iaf. Gåstol ner för trappan är väl en klassiker och det har många barn råkat ut för. De tål mer än man tror, annars hade inte så många barn överlevt sina första år och då hade människosläktet dött ut

• muggles

Sept: vi kör könsroller så jag får present på bröllopsdagen men inte min man Nä man jag vet aldrig vad jag ska ge till honom, så det är mer därför. Jag har hittills fått smycken vilket passar utmärkt!

Piggelin: självklart var det för att hon skulle slippa vara sjuk (öroninflammmation - brrr...) men - som vanligt - hoppade jag över några tankesteg i mitt resonemang. Har fått invändningen några ggr att det ju är en väldigt dyr vacc och då har jag motiverat just med att man (ev) slipper vabba. Det var så jag tänkte...

BS: ja fast Moa vinkar och säger ej ej även när man går (inte bara när man kommer) så hon skiljer inte på komma/gå. Precis som att hon inte skiljer på att ge bort/ta emot (ta ta på båda). Så Iris ligger allt före där!

• muggles

Cicci: grattis till böjen!!!

Tinga: så man märker redan nu skillnad på temperament etc på killarna - det är ju ganska häftigt!

Piggelin: Moa har heller inte brytt sig så mkt om lampor Vi har inte heller hållit på med "var är lampan?" etc. Hon har försökt härma själva ordet en gång men det var nog lite svårt. Men det är nog ngt roligt med att säga "titta" för det kommer ofta, och ibland i fel sammanhang

• muggles

Nenne: det är så typiskt dig på ngt sätt att få stickiga hår i brallan när du har bråttom till simhallen El så är det mer beskrivningen av det som är typiskt dig. Dagens morgongarv!!!

• muggles

Nenne: krulltrumpeter!! (maken) Jag gjorde förresten en Nenne idag före babysimmet

AM: grattis till VUL1! Skönt att allt ser normalt ut.

Piggelin: vad kul! Vår gemensamma kompis som har en dotter 7v yngre än Moa hade kommenterat att det är så lustigt för deras dotter går obehindrat vilket Moa inte gör men däremot snackar Moa mkt mer (inte bara jollrar utan riktiga ord). Tror att deras dotter fortfarande är i ba-ba-ba-stadiet.

Nu ska jag snart in på kvalitetsprocessaudit - SNARK!!! Jag tycker att kvalitetsprocesser är det tråkigaste som finns (jag jobbar gärna enl dem men tycker att folk som är intresserade av att jobba med kvalitet är lite perversa ).

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen