• muggles

Ännu en tur med barnkarusellen

AM: herregud! Jag visste inte ens att det fanns en sex-del på FL... Jag har bara varit inne på faktatrådar om mat/sömn/barnvagnar... Boring me liksom Fest med vit klädkod... Låter som Kents spelning för många år sedan Lite pretto eller?! Man skulle kunna ha en fest med klädkod "bubbelplast" någon gång - det skulle vara intressant!

frullan: lycka till med nr2-jakten!

MrsB: det kan inte vara sömnen som är problemet med gnälligheten? El att han är uttråkad? Du kan ju pröva mer mat först iofs.

Tinga: du är såklart välkommen att anv oss som terapi! Jättebra skrivet tycker jag - jag förstår dig precis. Jag drar paralleller till min amning som inte blev som jag ville men som jag - skönt nog - känner att jag har kommit över och förbi. Jag känner ingen tagg i bröstet längre när jag ser ngn amma tex. Jag tror att du också kommer att komma dit. Det är jättebra att du får professionell hjälp och inte bara ignorerar det och försöker gå vidare utan att bearbeta det tycker jag!

• muggles

Piggelin: TS skriver såhär

Nu är septembers hyra bokförd som "betald", elfel heter de.
    Han var ju rätt HET om man säger så.... Började som en avsugning, han var väldigt sugen på att komma in i mig. När man naken sätter sig gränsle över honom o han bara böna o bad om att få stoppa in den. De e då jag kläcker att jag vill ha mitt v-rum omgjort för jag har tröttnat på färgen. Så nu målas det för fullt hemma hos mig o det är inte jag som gör det....

Det var planen o det gick ju alldeless strålande.
    Han var öppen för lite mera överenskommelser, men väldigt rädd för att jag ska skvallra för hans fru! Då vet jag ju att han håller sig till spelreglerna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 08:46
    MÅSTE TILLÄGGA ATT DET MED BILIA VAR ETT SKÄMT DÅ TIDIGARE TRÅD HÖLL PÅ ATT SPÅRA UT!

Vi tar en månad i taget....så ser vi vad som händer.

Vore ganska korkat att vräka mig dels för han ha svårt att få hyresgäster PGA LÄGET och de e ju ändå dummare för då får hans fru reda på ALLT!

• muggles

Undrar om inte det finns folk som blir uppkåtade själva av att sitta och skriva sådant? Dvs det behöver inte ens ha hänt utan kanske fungerar ung som en sex-chatt där folk sitter och hittar på en massa? Men jag tror även på din teori Sept.

• muggles

Sept: jag tror det funkar utmärkt att resa med en 9-månaders. Jag kollade snabbt på Langleys sida och de rekommenderar följande hotell för barn:
    www.langley.eu/sv/Vinter/Vara_orter/Frankrike/Alpe/boendealternativ/Langley_Hotel_Petit_Prince/Langley_Hotel_Grand_Central/
    De är väldigt barnvänliga på Langley, på deras "barnhotell" finns tex micro i receptionen (värma välling/mat när som helst), det finns gott om barnstolar i matsalen, plats för barnvagnen i receptionen mm. Iaf så var det så på Korsika. DHotellet ovan hade ju tom barnvaktsservice. Och maten är god!!! Dessutom är det rätt skönt att slippa handla, laga mat, diska mm. Man kan njuta mer när man bara sätter sig vid dukat bord och sedan bara lämnar det
    Vi hade med vår barnvakt och kunde lägga Moa på rummet och äta middag i lugn och ro.
    Det är ju så olika hur barn utvecklas men förmodligen så är ert barn ett krypbarn då och tycker att det är väldigt roligt att utforska nya miljöer.

• muggles

barnvakt = baby alarm

Cicci: vad hemskt det låter!!! Innan man förstår vad det är så blir man väl livrädd kan jag tänka mig! Usch.

Telis: kan man inte få se lite bilder sedan på ert badrum *inredningsnörd*

• muggles

Idag ska jag på tjej-AW!!! Ser verkligen fram emot detta! Först ska jag iväg och kolla om jag kan hitta ett par nya byxor (1kg ner av 3 som är målet) och sedan iväg och dricka drinkar och lyssna på lite bossa/samba och TJÖTA. Vi kommer antagligen att tjöta hål i huvudet på varandra...

• muggles

gosnosen: åh, det lät tungt! Men du är alltid välkommen att komma hit och skriva en update! Bra att ni ställt er i ÄD-kön iaf.

Lappis: gött då får ni köra "au naturel" (ursäkta dålig fransk stavning) nu då!

• muggles

En jobbarkompis till mig sa att om barnet får kruppanfall ska man gå ut i kylan (om det tex är vinter) för tydligen är kylig luft bra, det gör att anfallet kan gå över snabbare. Men som nu är det ju inte särskilt kyligt ute så då vet jag inte - öppna frysen???

• muggles

MSW: åh förlovade ni er på Vertigo??? Vi åt middag där och det var en underbar start på vår bröllopsresa - jag glömmer det aldrig.

Oms: låter jobbigt som f-n med ryggen! Men bra att du sökt behandling, kanske kan det hejdas i tid och inte bli lika illa som om du bara fortsatt ignorera det?

Vänner: vad härligt att prinsen är lycklig!!! Det är väl det bästa man kan önska för sitt barn?! Vad seriöst det låter med en utvärdering *avis på dagiset*

Nenne: går det inte att köpa en färddator på skroten? Antagligen är det inte bara en display utan hela styrenheten som behöver bytas. Hur gammal är bilen? På nyare bilar behöver man oftast bara programmera om dem (fixa buggar

Lappis och Nenne: hur vet de var det ska sätta nålarna? Kör de "på känsla" el har de liksom ett schema att följa "på torsdag sätter vi en bakom örat och gången efter det en i foten"???

Vickan: om jag varit i din sits så skulle jag nog inte ha kunnat hålla mig för maken utan jag skulle ha pratat om hur jag känner och "spytt ur mig" allt. Jag är nog mer som Lappis där, kan inte hålla saker inne.

Tinga: stackars dig som varit magsjuk. Håller med BS att vara magsjuk och småbarnsförälder är ingen dans på rosor! Man blir ju så svag...

Cicci: jäkla trist med bilen!

BS: ja man får inte vara blödig som förälder ibland! (Tänker på att ni får brotta ner Iris för att ge henne medicin.) Men innan hon är så stor att man kan förklara för henne att det är för hennes bästa så får man nog göra så. Jag får hålla fast Moa ibland när bajsblöjan ska bytas och hon vrider sig som en mask. Hon blir inte glad man herregud - vad är alternativet?!

frullan: ja när runt ÄL Moa är gjord? Vet inte, brukar säga att Moa är gjord på fyllan! På bröllopsresan drack vi ju en hel del SUPERGODA Mojitos och hade rätt mkt sex. Men det tog väl ung lika lång tid för mig och Snartis att bli gravida och hon fick ju kille?

Tror nog att Zozo är på BB om hon inte svarar på FB el mejl... Hoppas att allt gått bra!

Japp Moa har börjat gå ordentligt nu i helgen - jättekul! En ny epok har börjat...

Möte - återkommer...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen