• Piggelin1

Ännu en tur med barnkarusellen

Kelda, menade jag...

• Piggelin1

Fy, vad tragiskt med barnbarnet, Lappis
    Konstigt attt detta kommer upp just idag - imorgon är det tio år sen jag miste min äldsta bror & samma dag firar mannen & jag 4-årsjubileum Har lagt en flaska riktigt bubbel på kylning, så får vi skåla både för oss & brorsan imorgon

• Piggelin1

Izzie - angående Lära-Gå-Vagn, vi betalade bara 219 kr för vår Micki (ngn tipsade om att de är billigare än Brios). Vet inte vad motsvarande på Ikea kostar, men vi slipper att binda fast ngn barlast på vår
    Hörde även av en kompis att samma Micki-vagn finns att beställa via postorder/nätet på Ellos, för 199 kr. Fast jag förmodar att lite frakt tillkommer då.

AM - vilken lyxlirare du är - livsnjuteri på hög nivå att hälla sherry i Varmakoppen-soppan Mmmm!

Kul med Dallas, Telis!!

• Piggelin1

Haha, Nenne - känner igen mig själv (spec det där med att klara av saker själv hur bra som helst, tills mannen kommer hem...) i din beskrivning & mina tre bröder också
    Syrran är en typisk duktig, ambitiös, tala-om-för-de-yngre-hur-det-ska-vara-storasyrra - passar absolut in i mallen hon med

• Piggelin1

Nenne - vilket mysigt hus!! Jag håller på er!!

Liten - det var Muggles som tipsade mig om att hälla rapsolja i ersättningen & minns att hon sa att de brukade hälla i, i storleken av en 50-öring, kan det vara ½-1 tsk kanske?
    Sen vid ngt tillfälle i somras så var brorsan här (han med tre barn) & han kommenterade att de brukade hälla i "massor" till alla sina tre barn (dvs mkt mer än vi gör). Men det finns iofs en skillnad, dvs syftet - för vi hällde ju inledningsvis i oljan mest för att hålla Amandas tarmar igång, medans brorsan såg det som ett bra tillskott av fett till barnen, eftersom bebisarna behöver mkt av den varan som små. Så häll på, lilla smala (?) tjejen mår säkert bara gott av det ...och vi häller fortfarande i (när vi kommer ihåg det), inte pga trög mage, utan just pga att det kan vara bra med tillskottet av fett.

Vad SÖT hon är förresten!!

• Piggelin1

Men stackars er - alla icke-kaffedrickare Tänk vad ni går miste om
    Själv ser jag fram emot espresson ikväll ism den middag som jag ska ut & käka tillsammans med fyra tjejkompisar idag!! En espresso på maten är suveränt!

Ovanligt att så många här inte dricker kaffe alls!!

Haha, Tinga - när Amanda tex somnat på fm & jag funderat på vad jag ska prioritera, så jag har flera ggr hamnat framför spegeln & ryckt några envetna hårstrån på hakan (min manliga sida visar sig på högst ovälkomna sätt ibland ) eller ögonbrynen...
    Lycka till på jobbet & uppvisandet av Piff & Puff i eftermiddag!

• Piggelin1

En kul grej - blev uppringd av en "mammakompis" på fm idag, som hade fått nys om ett jobb & blivit tillfrågad om hon visste ngn som kunde tänkas passa för detta - då hade hon direkt tänkt på mig & ringde & tipsade mig!
    Skön boost! TOTALT annan bransch än jag jobbar i idag, men blev nyfiken & ska nog kolla upp det lite mera. En ev intervju är ju aldrig fel att gå på. Kolla läget lite liksom!

• Piggelin1

Lite till om kaffe - kaffe ska vara kaffe - inte vare sig i choklad eller glass - där håller jag helt med er, Tinga & Lappis! Däremot mörk choklad med en kopp kaffe till, mmm!
    ...men tiramisu, det är OK, tycker jag med!
    En del stoppar ju tex kaffe i nergerbollar - urrrrk!!

• Piggelin1

Såg precis att det är åtminstone två av er härinne som har namnsdag idag - grattis på bemärkelsedagen

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen