• egensinnig

Är du en gör det själv brud?

Ville bara dela med mig av mitt gör-det-själv bröllop!
    Många olyckskorpar kraxade - Du hinner aldrig, det är för svårt, var inte dum nu utan köp färdigt...osv

Men jag gjorde följande:
    Egen bukett, corsage samt tärnbukett i form av ett blomklot med sidenband.
    Dekorerade tårtor med egengjorda sugarpaste blommor, fjärilar mm
    Dukade, satte upp partytält för 60 pers
    Gjorde hår, baglar o smink själv
    Alla trycksaker
    Och det gick SÅ bra!

Valde dock catering och serveringspersonal för att kunna njuta maximalt av festen

Nån mer som gjort en hel del själv och tycker det funkade bra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 09:47
    Lite bilder finns i galleriet - fler kommer när fotografen är klar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-29 21:43
    Galleriet uppdaterat med fotografbilder. Men en del blev så små - vet inte varför?

• Svar på tråden Är du en gör det själv brud?
  • egensinnig

Med själv menar jag att jag inte köpte tjänsterna el varorna utan hittade på egna lösningar - självklart hjälpte blivande, familj o vänner till!!

• aikidoaasa

Jag kommer att göra en del saker själv också. Men så är jag en väldigt pysslig person.

• egensinnig

Jag är inte als pysslig - eller trodde inte jag var det! Men kanske får erkänna nu efteråt att det varit kul att pyssla!

• T and T

Absolut en gör det självtjej. Får också höra en del kommentarer att jag tar på mig för mycket. Men det är ju hur kul som helst. Alla som gifter sig måste ju fundera på att bli bröllopskoordinator?!

• egensinnig

baglar=naglar

T and T = preciiiiis!!

• Nienna

Jag gjorde också i princip allt själv:

*lagade maten (dubbelmarinerad fläskfilé, sallad, cocktailpinnar till förrätt)
    *gjorde tårtorna (chokladmoussé, mosade jordgubbar, grädde samt MMF-lock)
    *dukade och gjorde i ordning lokalen
    *samtliga trycksaker
    *skrev ihop en egen vigselceremoni (borgerlig vigsel)
    *hår, smink och naglar
    *buketten band jag ihop och virade ett sidenband runt
    *fållade upp brudklänningen och tog bort axelbanden

Har säkert glömt något...

Mina föräldrar hjälpte till att förbereda i lokalen på morgonen, ställa fram maten osv, annars gjorde jag allt själv. Tyckte att det funkade jättebra, allt blev som jag ville ha det. Hår och smink satt jättebra, så det är jag glad att jag inte la ut flera tusen på! Sparade många hundra på att inte beställa en "brudbukett" och på att fålla klänningen och göra tårtorna själv.

• lillamillan

fixade ljus, dukning ( o fint i lokalen), middagsprogram o vigselprogram...
    Hmmm...sen minns jag inte mer :)

• egensinnig

Nienna - imponerad!! samma här med smink o hår - höll kanon o fick massa komplimanger. Brudbuketten tappade en girlang med murgröna men det var ingen som såg

• Nienna

Just det, gjorde monogram på ljusen också. Det var inte speciellt roligt, men det blev fint och jag fick många komplimanger.

egensinnig - Ja, jag fick hur mycket komplimanger som helst, om hela "arrangemanget". Min älskade man framhöll flera gånger att det var hans fantastiska fru som fixat allt!

• anja1661

är så impad på er som gör själva!!
    jag skulle vilja göra egna trycksaker såsom festprogram, vigselprogram, bordsplaceringskort mm.....men HUR gör man??

och egen brudbukett, wow! min kusins fru pluggar till florist så jag ska fråga henne om hon vill göra min för en billigare slant.

Svar på tråden Är du en gör det själv brud?