• egensinnig

Är du en gör det själv brud?

Ville bara dela med mig av mitt gör-det-själv bröllop!
    Många olyckskorpar kraxade - Du hinner aldrig, det är för svårt, var inte dum nu utan köp färdigt...osv

Men jag gjorde följande:
    Egen bukett, corsage samt tärnbukett i form av ett blomklot med sidenband.
    Dekorerade tårtor med egengjorda sugarpaste blommor, fjärilar mm
    Dukade, satte upp partytält för 60 pers
    Gjorde hår, baglar o smink själv
    Alla trycksaker
    Och det gick SÅ bra!

Valde dock catering och serveringspersonal för att kunna njuta maximalt av festen

Nån mer som gjort en hel del själv och tycker det funkade bra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 09:47
    Lite bilder finns i galleriet - fler kommer när fotografen är klar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-29 21:43
    Galleriet uppdaterat med fotografbilder. Men en del blev så små - vet inte varför?

• Svar på tråden Är du en gör det själv brud?
  • egensinnig

Med själv menar jag att jag inte köpte tjänsterna el varorna utan hittade på egna lösningar - självklart hjälpte blivande, familj o vänner till!!

• egensinnig

Jag är inte als pysslig - eller trodde inte jag var det! Men kanske får erkänna nu efteråt att det varit kul att pyssla!

• egensinnig

baglar=naglar

T and T = preciiiiis!!

• egensinnig

Nienna - imponerad!! samma här med smink o hår - höll kanon o fick massa komplimanger. Brudbuketten tappade en girlang med murgröna men det var ingen som såg

• egensinnig

Runawaybride - samma här. hade aldrig använt sugarpaste eller bundit blommor innan men läste på o testade med bra resultat!

• egensinnig

Tit - ballinas heter märket. Finns en med smak av vit choklad som jag tycker är mycket godare än vanlig SP. Den var extremt lättjobbad också!
    Cool idé med eklöven. Jag gjorde kanderade rosor på dotterns doptårta. Stopra rosor är svårt att få bra då de innehåller mycket vätska=kladdigt. Men små kvistrosor och knoppar blev jättefina! Lycka till!

• egensinnig

Nu finns en bild på min hemmagjorda bukett i mitt galleri oxå!

• egensinnig

Hav o sol - jag köpte blommor på fredagen i 3 olika butiker. Åkte runt o letade upp det som var i rätt färg och var hållbart just den dan. Handlade på Ica Kvantum, Ica Supermarket o Handelsträdgård! Och buketten o dekorationerna står ÄN på mitt utebord!
    Sen fick blommorna nya snittytor och fick stå o dra vatten över natten. Började sedan göra bukett o tärnboll vid 9 på morgonen.
    Till buketten använde jag en trådställning från wedshop.se. Sen när den var klar fick den stå i en vas och så tog jag upp den o torkade stjälkarna på en handduk precis innan vi skulle gå och lindade ett sidenband runt som jag fäste med pärlnålar.
    Alla blommor som blev över gjorde vi bordsdekorationer av.

• egensinnig

Nu finns det lite mer bilder i ggalleriet - men en del blir supersmå - vet inte varför?

• egensinnig

Visst är/var det kul?
    Är så nöjd med allt även om jag itne är något proffs på det jag jorde

Svar på tråden Är du en gör det själv brud?