Inlägg från: matildaochniklas |Visa alla inlägg
  • matildaochniklas

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Skonie och Snart fru Wennerström, jättefina naglar båda två.
    Jag kommer nog att göra mina naglar på KICKS. Fransk manikyr för 175 kr, känns lagom. Jag måste ändå ta bort det direkt efter så jag har ingen lust att lägga ut massa pengar.

Idag har jag klackat om mina brudskor och vi har gjort klart bordsplaceringen Gick rätt lätt faktiskt.

• matildaochniklas

Oh, va ni skriver!

Min pappa var här igår och sa att han ville bidra med pengar till bröllopet eftersom han hade gjort det till min brors bröllop. Men jag tackade nej och sa att vi redan hade sparat ihop det vi behövde och lite till. Jag vet att jag kommer få för mig att ändra massa på planerna om vi får mer pengar än vi räknat med, och jag vill att vi ska göra som vi bestämt för det är så jag och min m2b vill ha det. Så jag sa att om han absolut vill ge oss pengar ser vi hellre att han lägger det till vår bröllopsresa som vi önskat oss i present.

Hoppas bara han inte känner sig ledsen nu för att han inte får bidra, jag ska ringa imorgon och höra hur han känner.

Får ni bidrag av era föräldrar?

• matildaochniklas

Vi kommer att avvakta med bröllopsresan, eftersom jag pluggar och har praktikperiod precis när vi gifter oss. Resan blir nog istället när vi varit gifta i ungefär ett halvår

Tutik och Prasart skrev 2008-08-05 21:29:39 följande:

Lite nyffiken men vart ska ni alla åka på bröllopsresa?Vi tänkte ta en sissa minuten men det går inte så mycket flygg här i från denna småländska skog. *suck*
  • matildaochniklas

Det är ju jättesnällt av föräldrarna att vilja bidra. Jag är glad att pappa frågade, men jag känner att vi vill klara det här själva. Sen vill jag inte att det ska bli något snack mellan föräldrarna att någon har hjälpt till mer än någon annan. Men jag hoppas verkligen inte att han känner sig stött. Han hjälper oss med så mkt pratiskt runt det hela iaf så

Lillsnufflan skrev 2008-08-05 22:51:18 följande:
    matildaochniklas skrev 2008-08-05 22:41:20 följande:
    Vi hade tänkt klara oss själva. Jag ville känna att vi rådde om allt själva och slippa känna att vi behövde anpassa oss efter våra föräldrars önskemål eftersom "de betalar". Min m2bs föräldrar ville nog egentligen bidra ändå. Jag tror att min svärmor nästan kände sig lite stött för att vi inte bad om hjälp. Så vi får bröllopsresan av dem samt tydligen en massa pengar "att roa oss för" eftersom de tyckte att vi ville ha för billig resa.Och när vi åkte på en oväntad ekonomiskt smäll i sommras erbjöd mina föräldrar sig att betala för maten och då tyckte vi inte att vi hade råd att säga nej.
  • matildaochniklas

äckling, jag trr att det är bäst att låta dukarna hänga ner mellan varje bord, annars blir det kanskse lite knöligt om duken blir dubbel på vissa ställen.. men prova dig fram du

• matildaochniklas

Bara en månad kvar nu!

• matildaochniklas

Jag har nog inte heller gjort så mkt onödiga inköp.. Bara lite papper som inte går åt. Än så länge iaf

• matildaochniklas

Ja shit! Nu börjar det faktiskt pirra
    lanovia 08 skrev 2008-08-06 09:18:43 följande:

Ja! Nu vågar jag knappt blinka längre för tiden kommer springa iväg. 1 månad! 4½ vecka!!! Ojoj! Snart är vi fruar!
  • matildaochniklas

Jag provade min klänning igår igen och den var såå mkt finare med lite solbränna

Vi väntar på att vi ska få menyn från vår cateringfirma så att vi kan välja vilken buffé vi ska ha.

Det enda som egentligen har hängt upp sig är transporten, men det löser sig på något sätt.

• matildaochniklas

Nja, vi hade två bilar på gång men ingen av dom kunde den dagen. Det var bekanta och då blir det ju lite bättre pris

Jag vet inte om vi vill lägga tusenlappar på att ta oss från kyrkan till festlokalen så vi får se hur vi gör.

Snart fru Wennerström skrev 2008-08-06 09:52:52 följande:

matildaochniklas;hade ni tänkt åka i ngt spec som inte går att ordna?
Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!