septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!
Jag kommer att gå till salong, för första gången någonsin, för att få manikyr! :)
Jag kommer att gå till salong, för första gången någonsin, för att få manikyr! :)
Inte långt kvar alls nu, och märkligt nog är jag rätt lugn. Var på bio med vår toastmaster igår och han sa att han aldrig träffat ett så lugnt brudpar bara en månad innan bröllopet :)
Känns som att det bara är smågrejer kvar nu. Vad kan gå fel liksom - visst det kan spöregna, och då blir jag grinig! Men det är då, och jag kommer inte kunna göra något åt saken förutom att förhoppningsvis ha haft sinnesnärvaro nog att ha kollat vädret innan och inhandlat ett lämpligt paraply.
Smågrejer som bordsplacering och festprogram, sånt ordnar sig alltid - och om det inte ordnar sig så ordnar det sig ändå, det har hållits massor av fina trevliga bröllop utan någon speciell bordsplacering och utan festprogram.
Så det är bara att slappna av! ;)
Vad häftigt med båtresa! Vi hade velat ha det också men det är bara asfalt mellan kyrkan och festlokalen så det bidde ingen
Nu har vi precis varit och träffat festvåningen/cateringfirman igen. Känns så himla tryggt med dem, de har full koll och är hur flexibla som helst. Skönt också att de är rekommenderade av flera i familjen och umgängeskretsen som kan gå i god för att de levererar enligt/över förväntan.
Men däremot var bröllopssviten vi tänkt oss inte alls enligt våra förväntningar, så nu får vi börja om på ny kula med att hitta någonstans att spendera bröllopsnatten.
Och så dags att sätta igång med bordsplaceringen. O.s.a. är idag och det är bara ett fåtal som ännu inte svarat. Det blir 11 st runda bord à 8 pers/bord. Någon som har tips på vilka man placerar vid "honnörsbordet" om man inte vill ha föräldrarna där?
Kärlek08: Hur många har ni bjudit? Låter fantastiskt att ingen tackat nej. Vi har ett par st men det var väntade återbud pga utlandstjänst. OSA idag och hittills har 76 st tackat ja, 7 st tackat nej och 9 st ännu inte svarat.
Vad härligt! Vi kommer nog göra så att best man och en av tärnorna får sitta vid honnörsbordet och så några av våra bästa vänner. Det blir nog bra. Lite knepigt bara när man bara har en marskalk (best man) och 3 st tärnor.
Vad spännande! Lycka till!
Vi ska på provsmakning hos cateringfirman nästa vecka, ska bli så spännande! Brudbuketten är beställd. Men måste hitta skor, underkläder och väska!
Känner igen det där. Min m2b hamnade i en liten svacka tidigare i somras då han fick lite lätt ångest över bröllopet. Men nu går han runt glad som en lärka och tycker att "det ska bli så himla kul". Skulle jag tuffa på i samma takt som m2b skulle det aldrig bli något eftersom han är en väldigt impulsiv människa som tror att alla beslut går att fatta fem ÖVER tolv!
Håller med ovanstående, triumph har en snygg. Var bor du förresten? Vet att jag såg ytterliggare en till bra pris i Täby C, minns dock ej butikens namn.