Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Skönt att höra att det inte bara är jag som är evil. För jag tycker egentligen inte jag har rätt att tänka som jag gör. Men jag är uppvuxen med föräldrar där hjälpen är viktigare än presenter. Medans sambons föräldrar ibland verkar vara tvärtom. Viktigare med fina presenter... Detta blir lite fel hos mig. Men mina svärföräldrar är underbara på sitt vis så det är inte meningen att jag skall spy galla över dem nu.

Snart fru Wennerström skrev 2008-08-06 09:27:47 följande:

lanovia;jag förstår hur du tänker, min m2b tänker nog precis samma om mina föräldrar(pappa mest, dem är skilda och mamma är sjukpensionär), nu har ju inte vi fått ngt ekonomiskt bidrag av hans päron men om vi skulle fått det skulle han nog tänkt som dig. Min pappa gör aldrig ngt som han inte tjänar på själv, men än så säger jag inte, men det har gjort att vi också har den relationen vi har idag, vilket inte är så bra tyvärr:-/m2b's föräldrar är raka motsatsen, går inte att hitta generösare föräldrar, så som sagt, det skulle inte förvåna mig när vi står i kassan och skall betala all mat och dem drar sitt kort!
  • lanovia 08

matildaochniklas, vad tråkigt att transporten krånglar.
    Vi kommer förmodligen åka i en amerikanare, som en släkting till sambon har. Gör vi inte det kommer vi åka vår bil eller någon annans. Kommer ialla fall inte lägga pengar på transporten.

• lanovia 08

Jaha då var man sjuk. Har saker jag skulle behöva göra på jobbet idag, men det får någon annan lösa åt mig. *suck* Det positiva är ju att det är nu och inte om 4 veckor.

Undra om jag inte skall grejja lite med festhäftet idag kan ändå inte ligga i sängen hela dan... Har ni några tips på bra allsånger?
    Kul med bingo Snart fru W. kanske snor idén.

• lanovia 08

Ta hand om dig! Är det stressen inför bröllopet som knockat dig? Låter som att du skulle behöva delegera ut lite jobb. Det är inte meningen att du skall komma till bröllopet sönderstressad, då får du ingen bra dag.
    Ta nu en helg utan att tänka ett dugg på bröllopet, bara sov och ta det lugnt. På måndag är du kanske fortfarande sjukskriven(?) och har då massa tid till att fixa med bröllopet.

Sanfor skrev 2008-08-07 22:30:03 följande:
    suck.. har blivit sjukskriven. För extrem trötthet. Orkar inget. Hur ska jag då klara av allt inför bröllopet?Fast glad över att jag fixat klar så mycket innan semestern.
  • lanovia 08

Vet hur det är. Jag fick pressa tillbaka mina tårar när vi var i kyrkan. Sen skall vi inte prata på min mamma. Vi har frågat våra föräldrar om de ville dela ut vigselprogrammen i kyrkan. Hon kunde knappt svara, tårarna bara rann.

matildaochniklas skrev 2008-08-07 14:45:13 följande:
    Jag fattar inte att man blir såå känslig innan man ska gifta sig. Jag kan nästan inte ens titta på ett bröllopsfoto eller läsa en bröllopsberättelse utan att bli tårögd!Häromdagen lyssnade jag och min m2b på låten som vi ska ha som solosång, då brast det ordentligt för mig! Kan inte fatta att det snart är dags!
  • lanovia 08

jag skall ha en sjal efter mormor. Hoppas det räcker. men tror inte vi kommer vara ute så mycket. Mest under fotograferingen och då är det väl bara att bita ihop om det är kallt. För då vill jag ändå inte ha sjal på mig.

ugla skrev 2008-08-07 22:49:06 följande:
    Sanfor krya på dig, vila.Vad ska ni brudar ha på er över klänningen för det kan ju va ganska kyligt ute i sep. Undrar om det går att hyra typ en bolero..
  • lanovia 08

Vad jobbigt. Förmodligen är det bara bröllopsnerver. Den tanken har jag också tänkt någon gång, "varför gör vi detta?". kanske hjälper det om ni sätter er ner och går igenom vad ni har kvar och lägger upp en plan för hur ni skall lösa det. så ni båda ser att ni löser det.
    Är han lika delaktig som du i planerna? Eller har det mer blivit du som gjort allt?

Ankan80 skrev 2008-08-07 16:21:03 följande:
    Nej, jag börjar också blir lite skraj.Blir ju inte bättre av att min m2b också börjar bli det. Han sa igår att han eg. ville gifta sig så här "stort". Kul att höra.Lite svårt att ändra på det nu liksom.Hoppas det bara är bröllopsnerver.
  • lanovia 08

Det är inte omöjligt, då dit och fråga.

avil skrev 2008-08-08 08:58:44 följande:
    tro NI de har typ klämmor med små vitaktiga pärlor på friseringar??Vi har inga butiker eller smyckesaffärer här.....men flera friseringar.Herregud.måste ju snart fara o fålla upp klänningen!!hade en mardröm igen inatt att vi hadfe opackat o allt......
  • lanovia 08

Kanske (?) är det där skon klämmer. det gör inte dig något att du har planerat det mesta, men hur känner han?
    Jag vill inte vara elak och ni vet själva bäst hur eran planering fungerar bäst. Men kanske är det helt enkelt så att han känner att planeringen rusat iväg utan att han haft någon möjlighet att bromsa eller styra det så som han vill. Och att det är hans sätt att visa det nu.

Ankan80 skrev 2008-08-08 08:58:15 följande:
    Enligt honom är det jag som har bestämt och planerat allt .Stämmer till viss del. Men jag har frågat honom om vad han tycker om de större delarna.Sen är det väl inte såå mycket planering då vår restaurang sköter allt. Men jag skall göra en lista som sagt så man ser det framför sig. Det gör mig inget alltså att det är jag som sköter det hela. Det är nog vanligt lanovia 08 skrev 2008-08-08 08:43:38 följande:
Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!