Inlägg från: Fröken förväntan |Visa alla inlägg
  • Fröken förväntan

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Fröken förväntan skrev 2008-08-09 17:59:51 följande:

Hur mycket får den kosta? Vi beställde en till min sambo på Eric´s där vi köpte hans kostym. Den kom på några dagar bara ! Men den var ganska dyr...typ en tusenlapp (men det betalade hans mamma )
    Glömde att säga att det ligger typ bredvid Ebas blommor vid S:t Lars kyrka om du inte redan visste det?!
  • Fröken förväntan

Fröken förväntan skrev 2008-08-09 18:00:43 följande:

Fröken förväntan skrev 2008-08-09 17:59:51 följande:Glömde att säga att det ligger typ bredvid Ebas blommor vid S:t Lars kyrka om du inte redan visste det?!
    EBBAS blommor ska det ju vara såklart
  • Fröken förväntan
    Skonie skrev 2008-08-09 20:48:04 följande:
    Hur gör ni med morgongåva till era m2bs?
    Jag har köpt manchettknappar som min m2b ska få på morgonen på bröllopsdagen. De är gjorda av tangenterna på en gammal skrivmaskin från 20-talet och har våra initialer J och L. De är helt perfekta! . Finns i mitt galleri om någon skulle vara nyfiken.
  • Fröken förväntan
    Skonie skrev 2008-08-09 21:11:00 följande:
    Frk förväntan; fina visst men jag vill köpa nått som min sambo vill ha och använder om jag ska köpa nått. Funderar på en ny klocka, men han har en jätte fin. Fickur kanske?
    Ja, det är klart att morgongåvan ska användas Är säker på att min sambo kommer att använda manchettknapparna. Fickur är ju en jättebra idé. Min sambo ska ha ett på bröllopet som han ärvt av sin morfar. De är ju oftast väldigt fina.
  • Fröken förväntan

Tutik och Prasart skrev 2008-08-10 01:08:59 följande:

Min sambos bästa syster sa att vi skulle på lunch.Och när vi skulle ta av buffen kom det först en kompis och sen kom det en till.Vilket lustig samman träffade sa de och skrattade lite.Då började jag fatta vad de hade tänkt sig att hitta på.Efter lunchen blev det att jag fick säta mig i bilen och fick en ögon bindel på mig och så åkte vi.Det ända de sa var att jag skulle till en soptip för att sorteras. Där var oxå min brors sambo.Jag hamnade på en bodgård där jag skulle rida.och i dag har jag ont i rumpan och sitt musklerna.sedan blev det in till stan igen för att få lära sig sminka.hur bra som hälst för jag kan värkligen inte det.efter detta blev det skumpa och kex.Några timmar senare blev det en utgång med att äta rida på en sådan där maskin som är en tjur som man ska se hur länge man klara att sitta på.Och så fick jag en tatuering.Som siter i 3-4 dagar, ovanför brösten. Min sambo blev lite fundersam när han fick se den.Det är en bild på stålmanen märket.hihihi... men jag hade så grymt kul, och jag har så ont i rumpan....Snart fru Wennerström skrev 2008-08-09 13:02:39 följande:
    Grattis till en härlig möhippa! Det lät ju helt underbart. Jag hoppas verkligen att min blir snart (är ganska säker på att det blir nåt iaf). En av mina allra bästa vänner är ju höggravid och jag hoppas så mycket på att hon kan vara med eftersom det inte är säkert att hon kan komma på bröllopet (av samma anledning).
    Ja, ja vi får väl se vad som händer
  • Fröken förväntan

lanovia 08 skrev 2008-08-11 09:05:26 följande:

Jag går också här och bara hoppas på att kompisens bebis skall komma ut snart! Allt så att hon verkligen kan vara med på bröllopet. Kan inte ens tänka tanken att gifta mig utan henne närvarande. Och jag vet att hon vägrar acceptera tanken på att inte kunna vara med också, så nu gäller det bara att bebisen fattar. Fröken förväntan skrev 2008-08-10 09:11:57 följande:
    Du vet att jag håller tummarna för dig och vännen. När är bebisen beräknad? För min kompis är den beräknad till 2 september men hennes mamma har tydligen alltid gått över tiden typ 2 v... går sådant i arv? Hoppas inte! Jag har sagt att jag ska åka upp och gå superlånga promenader med henne veckan innan så att bebisen fattar att det är dags .
  • Fröken förväntan
    Kanelisen skrev 2008-08-11 17:28:59 följande:
    a
    Vad ska era m2b ha för skor på sig? Min sambo var och tittade på lackskor idag, ett par "riktiga" på bröllopsbutiken, och de var fina men kostar 1400 kr! Känns liiite onödigt med tanke på att han kommer använda dem kanske max en gång per år. Så jag tänker att det vore bättre att köpa ett par finskor i skinn på typ Din Sko, de går ju på en femhundring ungefär. Men dem kan han ju även ha till kostym sen...tror ni det ser dumt ut med sådana till frack?
    Jag tror att det är snyggast med lackskor till frack men det funkar säkert alldeles utmärkt med skinnskor också. Annars brukar de flesta brudbutiker hyra ut lackskor också. Har ni kolat det? Men det kanske känns vettigare att lägga 500:- på ett par skor sommanfår behålla och använda senare också?!
  • Fröken förväntan

Måste bara be om ursäkt för att mina ord sitter ihop i långa haranger i mina inlägg ibland. Min mellanslagstangent är paj så om jag inte slår på den riktigt hårt när jag skriver blir det inget mellanslag! Grrrr...

• Fröken förväntan
    Lillsnufflan skrev 2008-08-11 17:00:44 följande:
    Fröken förväntan skrev 2008-08-11 09:35:34 följande:Det gör det nog inte. Min mamma gick två v över tiden med mig och min syster är född tre v för tidigt. Och jag har flera vänner som gått över med ett barn och fått ett annat för tidigt. Jag tror det har mer med slumpen och barnmorskans beräkning att göra. Och den är inte alltid exakt. När jag skulle ha min son var jag inte 100% säker på vem som var pappa till honom, min m2b eller mitt ex, så de gjorde ett utlraljud redan i andra månaden för att kunna fastställa när han kommit till med så stor sannolikhet som möjligt. Fast till och med då sa de att de inte kunde säga helt säkert, utan att det mycket väl kunde skilja ett par veckor hit eller dit.Om de räknade rätt på min syster som fick barn förra året måste hon ha haft graviditetsillamående från dag ett! Så det var nog något fel på den beräkningen. Och mycket riktigt, min systerson föddes en månad för tidigt men vägde nästan 4 kilo och var uppenbarligen "färdigbakad".
    Tack för den utförliga informationen . Jag har ju inte själv blivit mamma än så jag har inte så stor koll på hur det funkar . Barnmorskan har redan skjutit på datumet från 7:e till 2:e så det går ju åt rätt håll... hoppas bara att det fortsätter så!
  • Fröken förväntan
    avil skrev 2008-08-11 21:04:28 följande:
    Tack för tröset o råd.......men fakta är att jag inte ens TAR mig till stan!! vi har ju så långt o jag tar mig inte dit?! Förrän om ett par veckor....o jag har ju vanliga 37 eller 38 i skor,o de storlekarna är ju oftast slut.Det som finns är ju smått o stort,som få har.......jaja,det får bli som det blir.......jag är ju inte "supernoga" men klart jag vill/måste ha nån dojja att gå i 2 veckor på cypern!!
    Vågar du köpa över nätet? Det finns ju en hel del fint på brandos.se och have2have.se (båda svenska sidor). Tror att de har rea nu också
Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!