Inlägg från: Fröken förväntan |Visa alla inlägg
  • Fröken förväntan

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

lanovia 08 skrev 2008-09-02 08:22:22 följande:

Snart fru W, vilken underbar hippa du verkar ha haft!Fröken Förväntan, vad roligt!!! Hoppas nu verkligen att hon kan komma!! Jag håller tummarna!!! Jag skall och se min kompis dotter på torsdag. Allt för att minska riskerna för att jag börjar storgråta i kyrkan. Vilket jag nog skulle göra om jag fick se henne första gången där. Blir så rörd när jag ser mina bästa vänners barn. Hur gick det förresten med din sambos svensexa? Fick du lurat iväg honom i lördags?
    Ja, jag lyckades få iväg honom i lördags men han hade börjat bli misstänksam så han blev inte totalt överraskad fast såklart överraskad av vad som skulle hända och vilka som var med och det verkar som han hade haft en bra dag. Jag sov borta och träffade honom inte förrän i söndags kväll... men är lika glad för det. Verkar som om de hade sett till att han inte var törstig om man säger så .

Mmmm, det är något speciellt när ens vänner får barn... jag måste också åka förbi vännen innan bröllopet, annars blir det verkligen gråtkalas i kyrkan.
  • Fröken förväntan
    Ickaflicka skrev 2008-09-02 08:17:31 följande:
    NEEEEEEEJ! Feber och taggtråd i halsen, det är inte sant! Hur ska jag göra för att bli frisk till på lördag, jag måste verkligen jobba idag och imorgon?????
    Var inte rädd för att ta värktabletter på jobbet, de hjälper faktiskt. Drar ner febern och lättar på halsontet så att kroppen får slappna av. Sedan får du krypa ner i sängen eller soffan när du kommer hem och dricka varmt vatten med honung (och whisky).

Hoppas att du kryar på dig ordentligt och att du har människor runt dig som kan hjälpa till med det sista som ska fixas så att du får vila. Du hinner blir frisk till på lördag!
  • Fröken förväntan

lanovia 08 skrev 2008-09-02 12:33:28 följande:

Vi håller också på och dubbelkolla den här veckan. Tror vi ringt alla nu och allt är ok. Bara fotgrafen kvar men honom skall vi ringa på fredag när vi vet mer hur vädret blir.Nervösskalan är låg, ligger nog också på typ 3-4. Börjar bli less på alla som frågar (de gör det ju av all välmening) men när man har svarat för 50e gången att nej jag är inte nervös, då börjar jag undra om det är något fel på mig.
    Ja, vad har man egentligen att vara nervös för . Varför frågar ingen om man är FÖRVÄNTANSFULL?!
  • Fröken förväntan
    sandybee skrev 2008-09-02 19:22:18 följande:
    Hämtade klänningen idag hos sömmerskan ... blev inte alls som jag tänkt mig. Den var en storlek för stor, vilket vi talade om, men ändå hade hon bara sytt in den uppe vid bysten och inte nere vid magen. När jag påtalade det blev hon helt otroligt hysterisk, stod och skrek på mig i en kvart (helt seriöst!) om att det måste vara jag som gått ned i vikt (vilket jag inte gjort, inte kunnat träna sen dess pga förkylning - dock så går jag aldrig ned vid förkylning utan snarare tvärtom). Efter den hysteriska kvarten lyckades hon iaf lugna ned sig såpass att hon började nåla igen för att jag skulle se hur det skulle bli om hon tog in magen, men jag märkte ingen skillnad på magen - inte heller hade hon nålat magen, utan från höfterna och ner till golvet - istället hade hon nålat bort halva kjolen så det gick från en A-linje-modell till sjöjungfrumodell istället. Då kände jag att det inte var någon idé, så jag tog klänningen som den var och får stå ut med att den inte sitter bra. Är så ledsen!
    Men de är ju jättetråkigt . Kan du inte försöka prata med henne igen... eller försöka få tag i en annan vänlig själ som vet hur man ska sy in den. Lider med dig och hoppas att det löser sig.
  • Fröken förväntan
    Ickaflicka skrev 2008-09-03 08:50:30 följande:
    Men jag har kört alla era trix (utom whiskey som jag hatar, men det kanske blir en liten virre ikväll bara för att...) så nu stinker jag vitlök, är kladdig i munnen av honung och räknar echinagard-droppar i ett! Känns som att det gör susen!
    Ickaflicka... kunde inte låta bli att le åt ditt inlägg, du kommer ju att bli frisk på nolltid .

På vår tårta ingen caketopper i närheten, jag tycker att de är sååå fula. Men smaken är som baken och det är tur det för annars vore livet bra tråkigt .
  • Fröken förväntan
    sandybee skrev 2008-09-03 23:00:25 följande:
    Är inne och kollar sidan stup i kvarten, hoppas på att något mirakel ska hända så att solen skiner just mellan 14-20 i Sthlm (just nu är det just precis då regnet ska komma ).Blev klar med bordsplaceringen kl 03.00 inatt. Har precis mailat över gästpresentationsrimmen till toastmastrarna efter att ha maratonskrivit dem (84 st). Hoppas de blev bra, så svårt att avgöra när man sitter mitt i det.Och så lyckades jag, tack vare tips från ena tärnan, hitta en ny sömmerska som verkar mycket bättre och som kan fixa klänningen till på fredag. Jag brukar faktiskt lägga upp mina byxor där men har aldrig tänkt på att det faktiskt är en festklädesbutik också. Det kändes jättebra när hon nålade och pratade, hon verkade förstå precis vad jag menade och nålade i midjan som jag tror är rätt - i alla fall mer rätt än att nåla från höften och ned Vad har ni andra 6/9-brudar kvar?Jag är ledig från jobbet tors-fre och ska försöka hinna med vaxning, ögonbrynsplock och dyl samt inköp av paraply, sjal och diverse andra saker.
    Vad skönt att det verkar ordna sig med klänningen!
  • Fröken förväntan

Snart FruW: Lycka tilll och ha en underbar dag på lördag (om du inte tittar in innnan dess).

Alla 6-septemberbrudar... jag är säker på att regnet inte kommer ösa ner hela dagen och om det är mulet så blir ljuset PERFEKT vid utomhusfotograferingar (sol kastar bara konstiga skuggor) .
    Ha en fantastisk dag allihop och LOVA att berätta allt sedan!

• Fröken förväntan
    avil skrev 2008-09-04 14:53:31 följande:
    Är rent av glad för att jag fått mens!! Haha,för 1a gången i livet!! Man brukar ju inte så gärna vilja ha det,men nu var det ju perfekt att få det! då slipper jag det ju på vår resa!!!Trots att jag fått tabletter att skjuta upp den ,men det är ju ännu bättre att slippa göra det.Åh,vet att det är ni inte så intresserade av-var bara så glad o tvungen att skriva av mig! Dagen närmar sig m stormsteg.På lördag måste vi o fixa de sista sakerna-sandaler till barnen o skjorta till mannen o lite sånt.O jag ska på MAKE UP STORE. Blir spännande!!
    Jag säger som i reklamen (som gör mig vansinnig eftersom det aldrig stämmer förrän nu då):"Have a happy period!"
  • Fröken förväntan
    Freckles skrev 2008-09-04 19:11:16 följande:
    Sista packandet, sedan är allt klart!! Nu börjar det pirra ordentligt!!Ska fösöka få med mig allt ikväll imorgon åker vi direkt från jobbet till Täby och fixar dukningen för att sedan hinna landa lite lugnt på hotellet. På lördag ska ju allt vara klart och liksom bara flyta. Men vi är bara med familjen, så det kommer nog bli toppen. Spännande att se vilka som tagit sig till kyrkan trots att de inte får någon bröllopsmiddag just då utan behöver vänta en månad på middag och fest!!! Men den som väntar på nått gott....Ibland är det inte kul att jobba med barn.. som när de blir magsjuka på jobbet som hände idag. Jag försökte hålla mig långt borta från ungen, och har nu svalt 10 hela vitpepparkorn som jag har hört ska vara bra i förebyggande syfte. Hoppas verkligen att det fungerar!

Vitpepparkorn funkar alltid! Iaf inbillar jag mig det .
  • Fröken förväntan
    Freckles skrev 2008-09-04 19:19:26 följande:
    Då inbillar jag mig också det och hoppas på det bästa! Men hur ofta ska man ta det? Vill ju inte bli dålig i magen pga för mycket vitpeppar!!!
    Jag jobbade på hotell ett tag och där spred det sig som löpeld under vissa perioder men jag klarade mig alltid . Brukade ta 10 om dagen men har ingen aning om man kan överdosera
Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!