Inlägg från: Ankan80 |Visa alla inlägg
  • Ankan80

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Förra lördagen var jag så orolig. Åkte iväg på REA redan halv tio. Eftersom vi bor en bit bort så tror jag inte de kommer förrän då. Kanske...Eventuellt
    Iaf så glömde jag mobilen, fall de undrade var jag höll hus.
    Var inte hemma förrän Halv 5. Då hade det blivit One failed möhippa.

Som sagt...på nålar...

• Ankan80

Därför imte vi skall ha någon solosång...haha...

Min kompis kunde inte titta på sin blivande i kyrkan när det vara solosång. Hon såg dödsallvarlig ut . Tycker nog det är bättre att gråta då faktiskt.

matildaochniklas skrev 2008-08-07 14:45:13 följande:
    Jag fattar inte att man blir såå känslig innan man ska gifta sig. Jag kan nästan inte ens titta på ett bröllopsfoto eller läsa en bröllopsberättelse utan att bli tårögd!Häromdagen lyssnade jag och min m2b på låten som vi ska ha som solosång, då brast det ordentligt för mig! Kan inte fatta att det snart är dags!
  • Ankan80

Nej, jag börjar också blir lite skraj.

Blir ju inte bättre av att min m2b också börjar bli det. Han sa igår att han eg. ville gifta sig så här "stort". Kul att höra.
    Lite svårt att ändra på det nu liksom.
    Hoppas det bara är bröllopsnerver.

Lillsnufflan skrev 2008-08-07 16:11:21 följande:
    Hmm, jag är också lite känslosam men inte i positiv bemärkelse. Är jag den enda som har fullkomlig PANIK över att det närmar sig och det fortfarande är hur mycket som helst kvar att göra (varav det mesta förmodligen är rena onödigheter). Jag börjar nästan (men bara nästan) ångra mig...
  • Ankan80

Tack för erbjudandet!
    Tyvärr är det nog bara sånt vi kan göra själv.
    Skall skriva ner en lista så att inte allt känns så flytande .

Snart fru Wennerström skrev 2008-08-07 17:16:54 följande:

lillsnufflan och ankan80; vad har ni kvar att göra?.. jag är ju den som har legat lååångt före i planeringen, de vet nog alla i denna tråden.. kanske kan jag hjälpa till med ngt?.. lr iaf komma med tips som kan underlätta att återstående saker kvar att fixa inte känns lika jobbigt. Ankan.. om du försöker visa din karl att du har allt under kontroll så tror jag att allt kommer gå bra. det är nog bara bröllopsnerver som du säger, just för att ni kanske fortf har mycket kvar att fixa.. och han stressar upp sig och blir nervös!
  • Ankan80

Enligt honom är det jag som har bestämt och planerat allt .
    Stämmer till viss del. Men jag har frågat honom om vad han tycker om de större delarna.
    Sen är det väl inte såå mycket planering då vår restaurang sköter allt.
    Men jag skall göra en lista som sagt så man ser det framför sig.
    Det gör mig inget alltså att det är jag som sköter det hela. Det är nog vanligt

lanovia 08 skrev 2008-08-08 08:43:38 följande:

Vad jobbigt. Förmodligen är det bara bröllopsnerver. Den tanken har jag också tänkt någon gång, "varför gör vi detta?". kanske hjälper det om ni sätter er ner och går igenom vad ni har kvar och lägger upp en plan för hur ni skall lösa det. så ni båda ser att ni löser det. Är han lika delaktig som du i planerna? Eller har det mer blivit du som gjort allt?
  • Ankan80

Hehe...jag har också börjat drömma något helt otroligt.

I natt gick bröllopsfesten åt skogen redan vid förrätten
    Typ 3 som höll tal innan vi ens börjat äta och den sista talarna slängde svart sot i mitt ansikte
    Jag rusade ut från festen till toaletten.

Sen när jag kom tillbaka och försökte återgå till det normala så var min frisyr helt falerad. Det kändes som den var uppsatt och jättefin men när jag tittade mig i spegeln så hängde det bara två jättelånga flätor bak, lite halvslitna.

Med mera...tur det var en dröm.

• Ankan80

lanovia 08 skrev 2008-08-08 09:11:40 följande:

Kanske (?) är det där skon klämmer. det gör inte dig något att du har planerat det mesta, men hur känner han?Jag vill inte vara elak och ni vet själva bäst hur eran planering fungerar bäst. Men kanske är det helt enkelt så att han känner att planeringen rusat iväg utan att han haft någon möjlighet att bromsa eller styra det så som han vill. Och att det är hans sätt att visa det nu.
    Kan vara så.
    Men hade jag inte gjort något tidigare så hade det inte blivit något alls!

Vi pratade iaf om bröllopet igår igen så det verkade bara vara en lite svacka
  • Ankan80

Jag har fått sålt min spetsklänning nu!!! Tjohooo.
    Har försökt att sälja den ett tag så det var skönt.
    Tjejen hämtade ut paketet i morse.

Roligt att någon ville bära den för den var jättefin!
    Förlorade ju lite pengar på det, men sånt är det.

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!