Inlägg från: Freckles |Visa alla inlägg
  • Freckles

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Det låter bra! Jag har tagit tio nu så får jag ta tio i morgonbitti också och hoppas att somliga har hållit sitt barn hemma imorgon...

• Freckles

Vi gifte oss i Täby kyrka 6/9 och sov på Såstaholm två nätter!!! De e ett underbart ställe!
    Så det var ni som han boka bröllopssviten före oss...
    Det verkade vara en härlig fest allafall, när vi kom till hotellet såg vi allt hur disco kulan snurrade och musiken dunkade högt! Härligt!!
    Grattis!!!

fyffy skrev 2008-09-08 15:50:44 följande:
    måste passa på att lägga in en länk till några få av fotografens bilder www.sastaholm.lindisima.se/index.html jag blir så glad av att titta på dem...
  • Freckles

Hej Fyffy!
    Jo, det stämmer! Visst var hon duktig?! Vi var såååå nöjda och inte ett öga var torrt i kyrkan.

Vi hade ett vanligt business rum, men det däg bra ändå - brudgummen hade fixat till med rosblad på sängen och så hade vi fått blommor på rummet av ett par vänner som inte kunde komma på vigseln samt så hade vi beställt ett bröllopspaket med lite bubbel och gott till. Så det dög alldeles utmärkt!!

fyffy skrev 2008-09-09 22:00:30 följande:
    Freckles: Vi sov på Hotell Diplomat i stan så vi hade inte bröllopssviten :) Däremot cirkulerade sammanlagt 4 brudpar på Såstaholm den kvällen.. Det var möjligtvis inte klockan 14 er vigsel var? I så fall hade vi samma sångerska :)
  • Freckles

Nu är jag Fru och jag kan knappt tro det själv!
    Det regnade hela dagen (6/9), men precis som Ullrikas farbror så ska ju regn i slöjan innebära lycka för brudparet så jag tror på det!! Regnet gjorde ändå inget, det var min lyckligaste dag och allting var perfekt och det blev bättre än vad vi någonsin vågat hoppas på. Jag var inte ett dugg nervös utan allting kändes så naturligt och jag verkligen njöt av att stå där i kyrkan och bara få ta in allt som prästen sa och sångerna som var alldelles underbara solist delade med sig av.

Har försökt lägga in bilder, men det går inte, vet inte om det är för stora eller nått...ska göra fler försök!

Lycka till alla 13/6 brudar - hoppas ni får en underbar dag!!
    Glöm inte att vara närvarande mentalt och verkligen njuta för det är helt fantastiskt!

• Freckles

Han e kanske nervös?? Det är ju snart dags!!!
    Min man (känns ovanligt att skriva det, men nu e han ju det) var också lättretlig och lite smågrinig veckan innan det var dags. Ge han lite kärlek, trots att det inte är så lätt i lägen som dessa, det brukar lätta upp.

Skonie skrev 2008-09-10 21:46:55 följande:
    Åå vad kul det känns när sambon går runt som ett åskmoln eller nått *suck*
  • Freckles

Mardrömmarna är hemska och jobbiga - som tur är blir det sällan som i drömmen!
    Jag drömde att min klänning var för mycket uppsydd och gick till knäna och så var den alldeles förstor i midjan. Självklart var det inte så utan allt var perfekt!

Är säker på att ni hinner packa allt i tid och om inte annat så kan man ju faktiskt handla det på vägen el be nån annan handla el fixa åt en. Hundvakten får väl komma till er istället...

Det kommer gå bra!! Lycka till!!!!

avil skrev 2008-09-11 14:08:14 följande:
    Min packångest visar sig på nytt på nätterna.Mardröm igen,att vi inte hade packat klart då vi skulle åka...O inte hade vi lämnat hunden till hundvakten heller..Ojoj...
  • Freckles

Karlar!!!!
    De e så de är och vi kan leva med dom eller utan - bara att välja...
    Vissa saker kan man såklart förändra och andra inte, men e vi så jäkla mycket bättre själva då jämt?

Skonie skrev 2008-09-11 18:29:06 följande:
    I helskie att jag daltar med honom. Om han hade haft vett att svara på frågorna jag försökte ta upp för tre veckor sedan istället för komma på dem själv 2 dagar innan så hade han sluppit stressen. Men nej då
  • Freckles

Absolut - det vore kanon!!!

Snart fru Wennerström skrev 2008-09-12 17:20:40 följande:

tänkte höra om det är av intresse för ngn/några här att öppna en ny tråd för oss gifta septemberbrudar? (som vi alla här snart blir allteftersom).. isåf tänkte jag öppna en sådan där vi alla kan samlas och snacka vidare om allt möjligt.
  • Freckles

Lycka till idag alla 13 september brudar!!
    Ni kommer få en av era bästa dagar i ert liv idag!!
    Njut ordentligt och ta in varenda sekund så kommer ni precis som vi andra redan lyckligt gifta septemberbrudar kunna njuta av det länge efteråt!

Precis som Siris svävar jag fortfarande på upplevelsens små rosa moln!

• Freckles

Grattis Sanfor och Robina67 till era möhippor! Låter verkligen som ni hade en varsin toppendag!

Själv blev jag aldrig hippad före bröllopet, 6/9, men eftersom vi har vår bröllopsfest den 4/10 tror jag nog att något kan hända nästa helg. Min man ska få sin då och en liten fågel kan ha gjort bort sig efter några öl för mycket, så min kanske också blir då. Jag hoppas verkligen det för det skulle vara så kul att få träffas alla tjejer en gång tillsammans innan festen. Många av dem känner inte varandra och då kan det bli roligare på festen om de träffats bara ett par veckor tidigare och umgåtts. Vad som helst skulle göra mig glad!!!

• Freckles

Absolut!!!
    Men vi behöver ladda om batterierna för att ha vår bröllopsfest 4/10. Sitter med festprogrammet, börjar bli klar men det ska finjusteras lite.

Därför hänger jag mig kvar här lite också så att jag får energi av Er alla lyckliga som har sin Stora Dag framför sig. Det e verkligen helt underbart!

• Freckles

Lycka till imorgon alla 20 september brudar! Ni kommer få en underbar dag! Försök att verkligen njuta och vara närvarande, det är så fantastiskt!!!

Är avundsjuk på Er, jag hade velt göra om mitt!!!

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!