Inlägg från: Nalle Puh 40 |Visa alla inlägg
  • Nalle Puh 40

Överlämning i kyrkan?

Jag vill att min pappa ska överlämna mig i kyrkan (om det är ok för dem, måste ringa och fråga...) men hur gör man?

Ska man ge honom en kram, puss på kinden eller hur fungerar det egentligen?

• Svar på tråden Överlämning i kyrkan?
  • Nalle Puh 40
    EmmaCaroline skrev 2008-08-05 10:32:03 följande:
    en liten puss vore väl fint
    Mm, det vore fint med en puss fast vi är inte så mycket för pussar i vår familj
  • Nalle Puh 40

fredag den 13e skrev 2008-08-05 11:48:03 följande:

Ni som undrar: Jag ska gå in med min pappa för jag tycker det är en fin gest att pappan "ger bort" sin lillflicka till den man som ska "ta hand om" henne. Har inga svårigheter med att ta hand om mig själv. Saknar varken pengar eller framtid. Men gesten i sig är så fin. "Här får du min sessa, ta hand om henne så jag kan vila i frid", ungefär.Vet inte om ni förstår nu heller, men så känner jag det!
    Tack för ert stöd, ville inte ha synpunkter på var och varför man man så utan bara veta hur ni som går in med er pappa gör vid överlämningen.

Min pappa betyder så myckt för mig och jag håller helt och hållet med Fredagen den 13, är oxå en fin gest.
  • Nalle Puh 40
    agtiwi skrev 2008-09-09 21:00:03 följande:
    fredag den 13e: Jag förstår exakt vad du menar! Vi ska ha likadant, för jag vill att min pappa lämnar över mig. Jag tycker att det är fint!
    Har du frågat honom än? Jag har inte gjort det och dra lite på det faktistk...
  • Nalle Puh 40

Jag tycker oxå att det är mysigt och fint när pappan lämnar över sin dotter men anledningen till att jag inte frågat än är att han hatar att stå i centrum så jag drar på det lite men eftersom han gör ALLT för mig så kommer han att göra det

• Nalle Puh 40

Har oxå pratat med prästen och det var inga problem, ska höra med pappa lite längre fram...

• Nalle Puh 40

Ursäkta mig men det jag ville ha hjälp med i den här tråden är hur överlämningen går till och inte negativa synpunkter på överlämningen överlag...

• Nalle Puh 40

Kom precis hem från jobbet och oj vad många inlägg det var i min tråd, många som inte hörde hit och många kloka råd.

Som jag har skrivit innan så har jag pratat med prästen och det var inga problem och tack för tipset med att dra loss en blomma att ge till sin mamma, det ska jag absolut göra.

Kram till er alla...

• Nalle Puh 40

Ja, de får man ju inte heller glömma bort

• Nalle Puh 40

Åh, kommer inte din mamma... (blev lite ledsen)

Tycker det var en kanon ide att ge en blomma till någon man tycker om men tror man ska göra det när man går in eller kanske ut, jag vet inte. Vad tycker ni?

Kanske ska be floristen förberda det så man inte står där och inte får loss en blomma eller så trillar hela bukettenihop

• Nalle Puh 40

Nu har jag fått svar på min fråga och lägger ner den här tråden, känns som det spårade ur lite

Tack alla som kommit med goda råd

Svar på tråden Överlämning i kyrkan?