Överlämning i kyrkan?
Jag vill att min pappa ska överlämna mig i kyrkan (om det är ok för dem, måste ringa och fråga...) men hur gör man?
Ska man ge honom en kram, puss på kinden eller hur fungerar det egentligen?
Jag vill att min pappa ska överlämna mig i kyrkan (om det är ok för dem, måste ringa och fråga...) men hur gör man?
Ska man ge honom en kram, puss på kinden eller hur fungerar det egentligen?
Ingen som gjort det?
Jag kommer ga in med min pappa och framme vid forsta (langst fram) bankraden star min blivande och tar emot mig. Vi gar sedan fram till altaret tillsammans (uuu blir nervos nar jag tanker pa det.. )
Jag kommer sakert grata en skvatt och pussa pappa pa kinden, eller om han kanske pussar mig pa kinden.. tror det ordnar sig automatiskt.
Puffar...
en liten puss vore väl fint
Strunta i att pussas då, ni kan ju tex bara krama varandras händer, jag har själv svårt att tänka mig att jag skulle pussa min pappa nämligen
Varför ska din pappa GE BORT dig? Äger han dig?
Varför ska din pappa ge bort dig? Jag kan själv aldig tänka mig något sådant, så jag försöker förstå varför ni som gör det så gärna vill göra det.
Visserligen är det ju upp till varje brudpar, men jag har lite samma tankar som Sebastiana här. Sen är det ju långt ifrån alla präster som godkänner brudöverlämning, då det inte ingår i svenska kyrkans ordning (om det är där ni ska gifta er).
Jag tycker också att det är upp till varje brudpar, jag har bara så svårt för att förstå det.