• Nalle Puh 40

Överlämning i kyrkan?

Jag vill att min pappa ska överlämna mig i kyrkan (om det är ok för dem, måste ringa och fråga...) men hur gör man?

Ska man ge honom en kram, puss på kinden eller hur fungerar det egentligen?

• Svar på tråden Överlämning i kyrkan?
  • Nalle Puh 40
    agtiwi skrev 2008-09-09 21:00:03 följande:
    fredag den 13e: Jag förstår exakt vad du menar! Vi ska ha likadant, för jag vill att min pappa lämnar över mig. Jag tycker att det är fint!
    Har du frågat honom än? Jag har inte gjort det och dra lite på det faktistk...
  • agtiwi

Här frågas inte en massa! Jag gifter mig en gång och den gången vill jag ha det exakt som jag tänkt! Har svårt att tänka mig varför han inte skulle ställa upp.. Som jag ser det så är ju det den dagen han helt lämnar över ansvaret för sin dotter till någon annan dvs. m2b. Även om vi inte lever på "den gamla tiden" längre så kan iaf inte jag låta bli att le lite när jag tänker på hur det var förr! För mig står det för något fint, men det är inte många som tycker det nu för tiden då allt ska vara så jämställt. Men det är bara att inse fakta, det här samhället kommer aldrig bli 100% jämställt!

• Tooticki
    agtiwi skrev 2008-09-10 07:46:55 följande:
    Här frågas inte en massa! Jag gifter mig en gång och den gången vill jag ha det exakt som jag tänkt! Har svårt att tänka mig varför han inte skulle ställa upp.. Som jag ser det så är ju det den dagen han helt lämnar över ansvaret för sin dotter till någon annan dvs. m2b. Även om vi inte lever på "den gamla tiden" längre så kan iaf inte jag låta bli att le lite när jag tänker på hur det var förr! För mig står det för något fint, men det är inte många som tycker det nu för tiden då allt ska vara så jämställt. Men det är bara att inse fakta, det här samhället kommer aldrig bli 100% jämställt!
    Undra vad det beror på..?
  • Nalle Puh 40

Jag tycker oxå att det är mysigt och fint när pappan lämnar över sin dotter men anledningen till att jag inte frågat än är att han hatar att stå i centrum så jag drar på det lite men eftersom han gör ALLT för mig så kommer han att göra det

• Kärlek ger näring åt själen

min pappa går in med mig (Vilket var hans förslag). Jag har själv funderat på hur vi ska göra när han gått fram med mig Men jag tror det blir lite som Jessie hade gjort.. Vi är inte mkt för pussar hos oss iheller.

Och för att bara säga det så går min m2b in med sin mamma...

Angående prästen. Jag frågade honom direkt när vi bokade kyrkan om det var okej.. och sa varför jag ville det. han mena på "det är er dag och jag har inga synpunkter på det".

Så lycka till nalle puh *håller tummarna för dig*

• Nalle Puh 40

Har oxå pratat med prästen och det var inga problem, ska höra med pappa lite längre fram...

• Kärlek ger näring åt själen

Jag tror han blir stolt som en tupp över att få gå fram med dig Även om han inte tycker om att stå i centrum. För egentligen så är det ju du som är det

Nalle Puh 40 skrev 2008-09-10 07:52:04 följande:

Jag tycker oxå att det är mysigt och fint när pappan lämnar över sin dotter men anledningen till att jag inte frågat än är att han hatar att stå i centrum så jag drar på det lite men eftersom han gör ALLT för mig så kommer han att göra det
  • Sebastiána

Nalle Puh 40 skrev 2008-09-10 07:52:04 följande:

Jo visst kan man se det som mysigt och fint om man inte tänker på bakgrunden till seden eller hur det ser ut i resten av världen. Jag har just läst "Tusen strålande solar" där en tjej blir bortgift med en 30 år äldre man mot sin vilja. Hon hade ingenting att säga till henne. Hennes far överlämnade henne till hennes blivande man och det var långt ifrån en fin gest. Så är det för väldigt många kvinnor i världen och därför skulle jag själv aldrig kunna ges bort. Min pappa hade säkert skakat på huvudet om jag kommit med ett sådanty förslag.

Men som sagt, om man bortser från allt ovanstående och bara ser till vad det betyder i sin egen värld så kan det säkert vara en mycket fin och rörande gest. I så fall kan man ju också göra vad som känns bäst för en själv: en kram eller en kindpuss, vad känns bäst för er? Och han ska ju inte stå i centrum så länge. Han kan fokusera på uppgiften och se rakt fram bara. Resten av kvällen är det ju bara brudparet som står i centrum.
  • Sebastiána

...säga till om... ska det ju vara

• skille

Min far fortjener ikke å følge meg opp, bestefar skal gå inn sammen med meg, gå sammen med meg ett stykke så går jeg resten av veien selv.

Svar på tråden Överlämning i kyrkan?