Inlägg från: agtiwi |Visa alla inlägg
  • agtiwi

Överlämning i kyrkan?

fredag den 13e: Jag förstår exakt vad du menar! Vi ska ha likadant, för jag vill att min pappa lämnar över mig. Jag tycker att det är fint!

• agtiwi

Här frågas inte en massa! Jag gifter mig en gång och den gången vill jag ha det exakt som jag tänkt! Har svårt att tänka mig varför han inte skulle ställa upp.. Som jag ser det så är ju det den dagen han helt lämnar över ansvaret för sin dotter till någon annan dvs. m2b. Även om vi inte lever på "den gamla tiden" längre så kan iaf inte jag låta bli att le lite när jag tänker på hur det var förr! För mig står det för något fint, men det är inte många som tycker det nu för tiden då allt ska vara så jämställt. Men det är bara att inse fakta, det här samhället kommer aldrig bli 100% jämställt!

• agtiwi

feministbrud: Ha du vilken åsikt du vill, så har jag den åsikt jag har. Bara för att jag råka tycka en sak så betyder inte det att alla måste tycka som jag. Dessutom skrev jag inte att jag inte har ansvaret för mig själv. Det jag skrev är att jag tycker att det var fint förr. Får jag tycka det?

• agtiwi

Men orka.. Då ska människan inte äta potatis heller då det visat sig att man kan få cancer av det. Det kan ju påverka min omgivning väldigt mycket vid tex bortgång. Vilka konstiga resonemang..

Svar på tråden Överlämning i kyrkan?