• Nalle Puh 40

Överlämning i kyrkan?

Jag vill att min pappa ska överlämna mig i kyrkan (om det är ok för dem, måste ringa och fråga...) men hur gör man?

Ska man ge honom en kram, puss på kinden eller hur fungerar det egentligen?

• Svar på tråden Överlämning i kyrkan?
  • elsi

Excellent ! You go girl!! Mooooooo

• Kärlek ger näring åt själen

Hahaha Haha Tur min m2b inte ser detta haha han hade inte slutat skratta *S* men jag ska tipsa pappa om att ha ett halsband kring halsen så han verkligen DRAR mig ner för altaret.. ett tips kanske elsi

elsi skrev 2008-09-10 16:12:41 följande:
    Excellent ! You go girl!! Mooooooo
  • elsi

oj vad jag skrattar högt .. och en ring i näsan kanske och en klocka ding ding!!!!

nej nu måste jag gå Tack för att ni fick mig att skratta... ;-D

• Nalle Puh 40

Kom precis hem från jobbet och oj vad många inlägg det var i min tråd, många som inte hörde hit och många kloka råd.

Som jag har skrivit innan så har jag pratat med prästen och det var inga problem och tack för tipset med att dra loss en blomma att ge till sin mamma, det ska jag absolut göra.

Kram till er alla...

Nalle Puh 40

jag kommer nog göra det med svärmor..men jag får se hihi

• Nalle Puh 40

Ja, de får man ju inte heller glömma bort

• anja1661

jag kommer göra som nalle puh. går med pappa in till min m2b och ger mamma en ros ur buketten.
    när ger man rosen? på väg in eller på väg ut???

Nej man får ju inte det hihi.. kan ju iofs ta en blomma till svärmor och till min pappas tjej.. eftersom min mamma inte kommer menar jag..
    Nalle Puh 40 skrev 2008-09-10 21:54:18 följande:

Ja, de får man ju inte heller glömma bort
  • Nalle Puh 40

Åh, kommer inte din mamma... (blev lite ledsen)

Tycker det var en kanon ide att ge en blomma till någon man tycker om men tror man ska göra det när man går in eller kanske ut, jag vet inte. Vad tycker ni?

Kanske ska be floristen förberda det så man inte står där och inte får loss en blomma eller så trillar hela bukettenihop

• Duchess

Tänkte bara kommentera detta.

Det finns präster som anser att kvinnan är underställd mannen. Dessa präster har naturligtvis ingenting emot att godkänna en brudöverlämning, eftersom den avspeglar hur de själva ser på relationen.

Jag säger inte att det är så med just er präst, men jag ville bara föra till protokollet att det är en inte alltför ovanlig orsak till att vissa präster fortfarande godkänner brudöverlämning.

Nalle Puh 40 skrev 2008-09-10 07:55:08 följande:

Har oxå pratat med prästen och det var inga problem, ska höra med pappa lite längre fram...
Svar på tråden Överlämning i kyrkan?