Inlägg från: Kärlek ger näring åt själen |Visa alla inlägg
  • Kärlek ger näring åt själen

Överlämning i kyrkan?

min pappa går in med mig (Vilket var hans förslag). Jag har själv funderat på hur vi ska göra när han gått fram med mig Men jag tror det blir lite som Jessie hade gjort.. Vi är inte mkt för pussar hos oss iheller.

Och för att bara säga det så går min m2b in med sin mamma...

Angående prästen. Jag frågade honom direkt när vi bokade kyrkan om det var okej.. och sa varför jag ville det. han mena på "det är er dag och jag har inga synpunkter på det".

Så lycka till nalle puh *håller tummarna för dig*

Jag tror han blir stolt som en tupp över att få gå fram med dig Även om han inte tycker om att stå i centrum. För egentligen så är det ju du som är det

Nalle Puh 40 skrev 2008-09-10 07:52:04 följande:

Jag tycker oxå att det är mysigt och fint när pappan lämnar över sin dotter men anledningen till att jag inte frågat än är att han hatar att stå i centrum så jag drar på det lite men eftersom han gör ALLT för mig så kommer han att göra det

Varför måste alla dessa trådar spåra ut????? Ts ville ha ett svar på hur man gjorde när pappan följt fram. Det ska ju inte bli en pajkastning hur vida man vill göra det eller ej!!!!!!

Det finns så många kvinnoförnedrande saker inom bröllop men varför i hela fridens namn inte låta oss tjejer som VILL gå fram med pappa göra det utan att det ska spåra ut i en diskussion hurvida man ska/bör eller ej!! Ni som inte tycker samma sak.. låt bli att svara... ni har redan sagt er mening i alla andra trådar angående pappa.

Eller starta en egen tråd för diskussioner angåede detta ämne!!

Jag tror det blir höger arm vi ska gå på *skrattar* bäst o höra med prästen Fast jag tror det blir en lätt kläm på armen eller rent av en kram ifrån papps till mig jag tycker också det lät fint med puss i pannan men jag tror inte pappa går med på de fast vem vet

elsi skrev 2008-09-10 11:36:02 följande:
    Jag ska komma in på min fars höger arm.. tror jag? han ska nog kyssa mej i pannan, ta ett steg tillbaka för att lämna plats till min blivande och då, tror jag, lämna min hand till till min älskade.

Tack Detsamma till er
    Ja det tror jag med.. pappa är redan stolt som en tupp när man pratar med honom Men han är samtidigt grymt nervös *S* jag sa till min m2b tur jag har pappa att luta mig på om jag skulle svimma

elsi skrev 2008-09-10 11:53:23 följande:
    Tittade in på ditt galleri... vad fint allting är. Ha en underbar dag.. Jag tror att våra pappor komma bli sååååå stolta Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-09-10 11:46:23 följande:

Det är så VI ska göra.. min m2b ska gå fram till altaret med sin mamma!! Alltså vi kör det jämnlikt!!

Sebastiána skrev 2008-09-10 14:40:16 följande:
    En liten skojig tanke: Om pappan genom att leda fram sin dotter till altaret visar att han godkänner brudgummen borde inte då brudgummens mor leda in honom för att visa att hon godkänner bruden?!

Vår stora dag är den 4 Oktober. Då kommer jag att ledas (som en ko) ner för altaret av min stolta far.

elsi skrev 2008-09-10 12:08:49 följande:
    När är eran stora dag?

Hahaha Haha Tur min m2b inte ser detta haha han hade inte slutat skratta *S* men jag ska tipsa pappa om att ha ett halsband kring halsen så han verkligen DRAR mig ner för altaret.. ett tips kanske elsi

elsi skrev 2008-09-10 16:12:41 följande:
    Excellent ! You go girl!! Mooooooo

Nalle Puh 40

jag kommer nog göra det med svärmor..men jag får se hihi

Nej man får ju inte det hihi.. kan ju iofs ta en blomma till svärmor och till min pappas tjej.. eftersom min mamma inte kommer menar jag..
    Nalle Puh 40 skrev 2008-09-10 21:54:18 följande:

Ja, de får man ju inte heller glömma bort

Nej men jag sörjer inte. Hellre det än att hon förstör min bröllopsdag. Har börjat vänja mig.

Jag tycker man kan ge den på väg ut.. istället. För då visar du att du "tillhör" familjen Annars så blir det lätt avbrott i ingången. Vet att det finns/fanns en tjej här på bt som gjorde det. Har för mig att hon skrev att hon gav sin mamma en blomma på vägen in och en till svärmor på vägen ut.

Nalle Puh 40 skrev 2008-09-10 21:57:45 följande:

Åh, kommer inte din mamma... (blev lite ledsen)Tycker det var en kanon ide att ge en blomma till någon man tycker om men tror man ska göra det när man går in eller kanske ut, jag vet inte. Vad tycker ni?Kanske ska be floristen förberda det så man inte står där och inte får loss en blomma eller så trillar hela bukettenihop

Vår präst sa rakt ut.. "Jag lägger inte min åsikt i den diskussionen". För mig visar det att han inte förstår meningen med diskussionen precis som vi andra som vill ha överlämning..

Duchess skrev 2008-09-10 23:34:25 följande:
    Tänkte bara kommentera detta. Det finns präster som anser att kvinnan är underställd mannen. Dessa präster har naturligtvis ingenting emot att godkänna en brudöverlämning, eftersom den avspeglar hur de själva ser på relationen. Jag säger inte att det är så med just er präst, men jag ville bara föra till protokollet att det är en inte alltför ovanlig orsak till att vissa präster fortfarande godkänner brudöverlämning. Nalle Puh 40 skrev 2008-09-10 07:55:08 följande:

snälla!! gör en tråd om diskussionerna om vad som är rätt o fel!!!!!!

Tootki.. tråden handlar om hur man ska göra vid brudöverlämning! jag ser inte någonstans överhuvudtaget var det står i ts att man ska disskutera brudöverlämning. Det finns ett otaliga svar där man hänvisar till att starta en ny tråd..

Som du ser här så står det ingenstans om hur vida man ska gå fram eller ej!!

Nalle Puh 40 skrev 2008-08-04 20:37:59 följande:

Jag vill att min pappa ska överlämna mig i kyrkan (om det är ok för dem, måste ringa och fråga...) men hur gör man?Ska man ge honom en kram, puss på kinden eller hur fungerar det egentligen?
Svar på tråden Överlämning i kyrkan?