• kekkap

Ska jag fixa någon som gör min egen möhippa??

Hjälp mig...

Vissa frågar mig vem som håller i min möhippa...jag svarar "...jag vet inte?" Och responsen är: "Va, har du inte utnämnt någon som håller i den...?"

Men så gör man väl inte??
    Poengen är ju att man inte vet om den, att man ska överraskas?

Jag är norsk och i Norge är det så att den som är "forlover" dvs typ best man är ansvarig för att fixa möhippa. Men här i Sverige har man värdpar och då vet jag inte...är det de som ansvarar för att det blir något?

Jag är inte nervös för jag vet att jag kommer få en möhippa...men jag undrar bara hur "reglerna är"...!?

• Svar på tråden Ska jag fixa någon som gör min egen möhippa??
  • kekkap

Tjohej,

fast jag har ingen tärna...men jag ve tatt mina vänner kommer se till att det blir något. Det är värre med min fästman, han har ingen best man och inga vänner så nära att det vore självklart att de fixade något för honom...
    Ska jag kolla runt lite o se om nån har tänkt på det el låta det vara? Har märkt att han är lite orolig för det för han vil gärna ha en svensexa - men då vi pratade om det ville han inte att jag skulle kolla med någon.
    Men det kan jag väl göra ändå...?!!

• kekkap

Jag bad en tjejkompis av mig (som också kommer i bröllopet) att kolla upp saken, snoka runt lite för att få veta om någon svensexa är på gång. :)

Svar på tråden Ska jag fixa någon som gör min egen möhippa??