• Hofsan

Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?

Hmmm med vår Thailandresa så slutar det på runt 120.000 och 50 gäster.
    Vi har väl inte direkt sparat in på något(har sparat till detta i över 2 år just för att få det som vi vill ha det)+ att min mamma sponsrade klänningen, bestmans och tärnonrnas klädsel, hotellnatt, bil och min ring.
    Det vi la mycet pengar på är fotografen och filmaren, bandet och själva festen.

• Hofsan
    080808brud skrev 2008-08-06 19:46:54 följande:
    Hej!Jisses vad mycket pengar folk har!Vi har budgeterat 35 000 (ej resa, det tar vi senare pga jobb) för 55 gäster. Vi har använt våra kontakter (sångerska, bilägare/chaufför och fofgraf) och sedan har vi sagt nej till presentyer men så kostar middagen 350 Sek per person ( vi betalar 300 extra per person). Det har funkat bra tycker jag. Det var enda sättet för oss att få ihop det.
    Ja man prioriterar ju olika här i livet. Även om vi lägger över 100000 på vårt bröllop så är jag bara en vanlig "simpel" udersköterska och min m2b en vanlig murare, alltså inga VD löner här inte. Vi bor dessutom i ett nybyggt hus med höga lån. Vi har fått spara i över 2 år för att få det bröllop vi vill ha. Vi kände ingen brådska(har ju ändå bott ihopa i snart 8 år)och jag tror det är väldigt många härinne som sparar en längre tid till sitt bröllop.
    Jag själv skulle aldrig kunna ta betalt av mina gäster. Som gäst vill jag själv kunna bestämma hur mycket pengar jag vill lägga på någon annan. Är man en familj dessutom så blir det ju jättedyrt.
  • Hofsan
    hoppetozan skrev 2008-08-14 15:00:57 följande:
    shit!!! alla verkar ha svindyra budgetar... var får ni alla pengar ifrån????
    Sparar givetvis.
Svar på tråden Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?